2019-07-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Härlig artikel och såg ut att iaf ha minst 100 på plats nu senast mot HIF?

Japp ca 100. Blåsvarta baksmällan (Siriuspod) hävdar att det var 135. Den exakta siffran tyder på att man frågat arrangören för jag tror inte att de står och räknar.

Jag tror att det här är ganska normalt för oss på sommaren och långt bort. Inget jättefölje alltså. Vi är väl lite fler när det är närmre men aldrig jättemånga. Jag tror att vi sällan är över 2 bussar när det inte är Stockholm.
Citera
2019-07-18, 11:39
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Apropå kir. Är det tillåtet hos alla supporterklubbar utom Kärnan? På våra resor finns ett patetiskt förbud mot allting starkare än öl och folk blir faktiskt avstängda från resorna om de tar med sig whisky t ex. Även välkända ansikten blir portade när de tror att reseledarna ska se genom fingrarna.

Det är alltså en allmän fråga. Hur ser det ut inom just din supporterklubb? Finns det någon annan supporterklubb än Kärnan som har samma nolltolerens emot starkare varor?

Den nolltoleransen beror ju på att det tidigare har varit stora problem med fylla på bussarna, då valde man att införa att endast öl/cider får medtages och drickas på bussen, vilket är mer än tillräckligt, om man vill dricka mer så brukar ju bussarna stanna på pubar, då kan du dricka hur mycket stark sprit du vill.
Citera
2019-07-18, 11:59
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Den nolltoleransen beror ju på att det tidigare har varit stora problem med fylla på bussarna, då valde man att införa att endast öl/cider får medtages och drickas på bussen, vilket är mer än tillräckligt, om man vill dricka mer så brukar ju bussarna stanna på pubar, då kan du dricka hur mycket stark sprit du vill.
Jag tror nog att vi ligger i lä när det gäller fylla på bussarna. I alla fall om du jämför med bajen t ex. Där verkar det fungera (så länge som ingen bajsar på sätet typ).
Citera
2019-07-18, 16:22
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Jag tror nog att vi ligger i lä när det gäller fylla på bussarna. I alla fall om du jämför med bajen t ex. Där verkar det fungera (så länge som ingen bajsar på sätet typ).

Sen kan det väl också bero på att supporterföreningen Kärnan vill ha lite kontroll, överseende och kunna marknadsföra resorna som gemytliga för en bred publik.

Det brukar ju finnas inofficiella bussar till matcher där det konsumeras starkare, så ser faktiskt inte problemet med en gräns på alkoholhalten.
Citera
2019-07-18, 18:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Det är väl den föreningen som det absolut inte funkar med fritt intag av alkohol.
Har dom ens något svenskt bussbolag kvar som vill köra deras supportrar?
Citera
2019-07-18, 21:26
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är väl den föreningen som det absolut inte funkar med fritt intag av alkohol.

Har deras samarbete med SL lagts ner? [/s]
Citera
2019-07-18, 21:48
Medlem
Men herregud när man trodde att grin-sm redan vunnits av diffen så glider mff in och snor titeln rakt framför näsan. Trodde aldrig att jag skulle försvara småpojkarna från östermalm men Malmö sluta böla nån jävla gång, ni kan inte få med er allt hela tiden, allsvenskan kretsar inte kring er. Vi kan kalla det KARMA för alla stackars småtjejer som råkat ut för era helylle-spelare genom åren.
Citera
2019-07-19, 15:01
Medlem
Såg gnagarnas paketpris för sin resa ner till Maribor... 5400 tur och retur för matchbiljett, transport till arena och flyg. Riktigt dyrt ju.

Var i Ljubljana i juni och pröjsade 1400 tur och retur, då ligger det till och med längre söderut än Maribor som vi åkte förbi.

Ta flyg till Wien och därifrån mysig tågfärd så får ni resan för en tredjedel av priset med matchbiljett och transport som tillägg.
Citera
2019-07-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Såg gnagarnas paketpris för sin resa ner till Maribor... 5400 tur och retur för matchbiljett, transport till arena och flyg. Riktigt dyrt ju.

Var i Ljubljana i juni och pröjsade 1400 tur och retur, då ligger det till och med längre söderut än Maribor som vi åkte förbi.

Ta flyg till Wien och därifrån mysig tågfärd så får ni resan för en tredjedel av priset med matchbiljett och transport som tillägg.

Flygpriser ökar automatiskt ju fler som är inne och söker. Innan matchen kostade flyg till Graz 1500, fem minuter efter matchen slutat kostade samma resa 5400.

Edit: Ser nu när jag är inne att priserna börjat gå ner igen, men rusningen när många bokade flyg så gick det på över sex tusen t/r till Wien.
Senast redigerad av thepinne1 2019-07-19 kl. 15:20.
Citera
2019-07-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Äh, Interbus kan dra åt helvete.
Citera
2019-07-20, 19:23
Medlem
hedones avatar
Kan nån bekräfta om det var en Schweizisk flagga som heif vifta med på nationalarenan idag?
Ska tydligen varit en stor men kort flagga på bredden.
Citera
2019-07-20, 23:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedone
Kan nån bekräfta om det var en Schweizisk flagga som heif vifta med på nationalarenan idag?
Ska tydligen varit en stor men kort flagga på bredden.

Såg bara skånska flaggor från min soffplats.

Var tänkte du angående Schweiz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in