Citat:
Exakt. Och skälet till att varken du, jag eller någon annan tillhörande allmänheten vet det är för att?Jag har inte hövdat att något annat än bränderna tog ner husen. Det är du som gör. Så du får allt berätta det, och bevisa. Det sista kan bli svårt. Ingen hitils har lyckas med det.
Jag har hävdat att jag vet att bränderna skulle för eller senare få de att kollapsa. Hurvida det enkom var bränderna eller om de fick hjälp av något vet jag inte.
Jag har hävdat att jag vet att bränderna skulle för eller senare få de att kollapsa. Hurvida det enkom var bränderna eller om de fick hjälp av något vet jag inte.
Citat:
Ja. Och det tyckte nog även de brandmän vars departments på Manhattan har en över hundra års lång historia att släcka bränder i höghus av stål, utan att det någonsin hänt tidigare. Ett antal av de TV-reportrar som rapporterade när det hände. Över tre tusen organiserade arkitekter och ingenjörer. Miljontals människor runt om i världen. De arkitekter och ingenjörer som ritade och konstruerade tornen.
Jo, så det är väl därför som WTC kollapsade snabbare än jag hade gisat på. Men du tycker alltså det är märkligt att huset ramlar ihopp och inte en lagerlokal?
Att de totalkollapsade. Att de totalkollapsade som de gjorde. Att de totalkollapsade i fritt/nästan fritt fall som om de var byggda av snö. Lavin.
Som sagt, varför och hur de kollapsade som de gjorde går inte att ta reda på med hjälp av studier av stålet/bevisen, eftersom nästan allt förstördes innan en sådan utredning initierades och det lilla som finns kvar tycks vara sparat från delar av strukturen som i så fall inte var utsatta för explosiver eller former av termit. Dessutom är det ingen som vet vem det var som sparade vad och enligt vilka kriterier.
En rättsprocess med discovery och korsförhör kan kanske råda bot på det här. Vi for se vad som händer nu när en Special Grand Jury granskar de bevis som lagts fram av Lawyers Committee for 9/11 Inquiry: https://www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org/
Citat:
WTC är INTE gjort för att klara passagerarplan. Finns bl.a. beskrivet i ett program där en vanlig liten cessna krashar i en skyskrapa i Florida.
Airplane impact tests conducted by WTC structural engineers during the design of the Twin Towers used the Boeing 707, which was one of the largest passenger jets in the world at the time. The results of the test, carried out early in 1964, calculated that the towers would handle the impact of a 707 traveling at 600 mph without collapsing.
Even though the two Boeing 767 aircraft that were said to be used in the 9/11 attacks were slightly larger than the 707, technical comparisons show that the 707 has more destructive force at cruising speed. The following analysis was compiled by 911research.net:
https://www.ae911truth.org/evidence/faqs/360-faq-2-were-the-twin-towers-designed-to-withstand-the-impact-of-the-airplanes
Citat:
Att inleda en formell forensisk brandteknisk utredning direkt efter att ett höghus katastrofalt kollapsar är rutin och i synnerhet om det finns misstanke att brott ligger bakom.
Bevisa vad, att det brann? Vad skall du leta efter och hur? Det är inte en nål i en höstack vi pratar om. Det är pisslätt. En höstack är väldigt liten emot WTC-högen, det är lätt att hitta en metallbit med detecktor för metall. Du VET vad du letar efter.
Att så INTE gjordes efter attackerna mot WTC är således en anomali som kräver sin förklaring. Vi väntar fortfarande på en sådan. Under ed. Under korsförhör. I en formell rättsprocess.
Citat:
Att undersöka stålet med avseende på spår av extrema temperaturer, explosioner, termitiskt material, sprängmedel, är standard, rutin, det självklara, det rekommenderade, dvs det sker alltid vid större strukturella katastrofer helt oavsett vad man tror ligger bakom. Skälet till det är att ’tro’ är ett dåligt substitut för ’vet’.
Men i WTC-bråten... Tjena mittbena. Skall du kolla på varje kvadratmillimeter med mikroskop för att se om det brann med flygbränsle eller termit? Du har ju att göra resten av livet, dina barn och barnbarn, barnbarnbarn...
Citat:
Därför att det är EN i en lång rad misstänkta instanser vars sammantagna vikt är mycket besvärande för de som tror att 19 arabiska muslimer ledda av en arabisk muslim från en grotta i Tora Bora, låg bakom attackerna.
Varför berättar du då det ca 100ggr?
Därför att trådens gymnasiesemantiker gång på gång ifrågasätter att det ens är en misstänkt instans som bör utredas.
Citat:
Ja. Och?
Det var rekordbilligt nyss,
Citat:
Antagligen eftersom alla ”idioter” som inte var INSIDE utgick ifrån att allt stål i egenskap av bevismaterial skulle undersökas av en formell forensisk brandteknisk utredning INNAN det höggs upp, såldes till högstbjudande till rekordlåga priser varpå det skeppades iväg till smältugnar för aldrig mer ses.
varför gick då inte alla idioter, anhöriga och stora optionen ihopp och köpte bråten. Så kunde ni leta bäst ni vill. Skulle det visa sig vara fel så är det bara att sälja. Totalt riskfritt.
Vad tror Du?
Citat:
Jag snackar fortfarande inte om ”judar”. Den stora majoriteten av USA’s sionister är kristna.
Jag håller då inte andan. De flesta i USA är trots allt kristna eller inget alls. Så för varje du lägger fram kan man lista en drös andra. T.ex. är jag rätt säker på att ingen president varit jude. Men antar det beror på att det är pga att dölja. Inte pga att de har lite makt...
Pay attention.