Citat:
Ursprungligen postat av
Ksenia74
Du snackar bullshit du tror alltså inte att ett litet plan som detta utsätts för större påfrestningar ju mer vikt det har ? Om du inte tror det så borde du gå om skolan
Visst häpnar man!
Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
När har jag sagt det? Är du helt jävla lost? Börja inte lägga ord i min mun.
Självklart ökar påfrestningar med vikten. Och jag har självklart inte påstått annat heller. Men planen är byggda för den påfrestningen, och oavsett det, så skulle olycksrisken öka om du fördubblar antalet flygningar/plan i luften.
Det här är ju helt otroligt om du inte fattar det vännen. Det finns ingen räddning för dig om du inte kan förstå det.
Ni verkar gilla att jämföra med bilar. Tror du olycksrisken ökar eller minskar om vi fördubblar bilarna på våra vägar? Börjar det vakna en ringklocka i skallen på dig nu?
Den ökar p.g.a. det blir fler bilar att krocka med. MEN detta ska inte gälla i modern svensk luftfart, då det finns flygledare som håller reda på var alla plan befinner sig, och delar ut en luft-korridor (eller vad det heter) till varje pilot - där han får lov att hålla sig. Då sker inga krockar. (Dock kan detta vara relevant vid vissa flygplatser, där det är så överbelastat att det kan vara väldigt många plan åt gången som cirkulerar runt, runt i luften och väntar på att få landningstillstånd.)
Kan du inte bara erkänna att du tänkte fel..? Eller att du lider av något slags ödestro? Så här då (det här är sista gången jag försöker förklara för dig), vid vilket scenario är det mest troligt att du blir överkörd av en bil?
1. Du går över gatan
tio gånger, alltid på övergångsstället, och innan du börjar gå ser du dig om: till vänster, till höger, och sedan till vänster igen. Plus att du har öronen öppna
2. Du går över gatan
fem gånger, men du struntar i att leta efter ett övergångsställe först, du ser dig inte för, och du har hög musik i öronen så att du inte hör någonting