2019-07-15, 19:27
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Fast farfar bor ju här och inte i Spanien om jag inte hittat fel gubbe.
Troligen har han ägt lägenheten i Spanien och kanske någon mer fastighet också men i fjol verkade det ju som han sålde allting, troligen för att kunna ge Roberto förskottet på arvet samt kanske även betala lite skadestånd osv enligt domarna.
https://mrkoll.se/person/Vicente-Tol...aQDYuqdYQauerA

Var det inte han som hyrde ut sin lgh på Östermalm till ett forskarpar?
Citera
2019-07-15, 19:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Jo han har troligen haft eller har flera lägenheter/fastigheter både här och i Spanien men har väl varit tvungen att sälja av en del innehav bara för klåparna i familjen Book. Stackars karl säger jag bara. Han har nog gråtit mycket över denna familj.
Citera
2019-07-15, 19:38
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Att den var uthyrd minns jag, sen länge. Kanske inte svärfarsan är så oskyldig som vi vill ha det till. Är det värt att forska vidare?. Ha, ha.
Citera
2019-07-15, 19:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Att den var uthyrd minns jag, sen länge. Kanske inte svärfarsan är så oskyldig som vi vill ha det till. Är det värt att forska vidare?. Ha, ha.

Nja jag tycker nog att han varit smart om han har investerat i fastigheter men haft otur när fru Book slog klorna i hans son och är på väg att förskingra och förstöra det han har byggt upp. Stackars karl som sagt, pengarna är ju snart borta pga detta.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-07-15 kl. 19:46.
Citera
2019-07-15, 19:51
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nja jag tycker nog att han varit smart om han har investerat i fastigheter men haft otur när fru Book slog klorna i hans son och är på väg att förskingra och förstöra det han har byggt upp. Stackars karl som sagt, pengarna är ju snart borta pga detta.
Visst är det så, och vi ska nog inte forska vidare om Märstatantens svärfarsa. Hans situation är nog inte lätt.
Citera
2019-07-15, 23:20
Medlem
[quote=nickomyra|68111537]
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm

Anna o Flizan brukar dricka med sugrör så nu vet du det

But WHY? Så otroligt fånigt, och ännu fånigare är att jag bryr mig..
Citera
2019-07-16, 05:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
från instagram, någon frågade varför äckelantonio har mitella o anna svarar att han cyklat omkull. Den som frågade skrev dock inte äckelantonio utan det är mitt ord

https://postimg.cc/zVd5tLSg
Det är då helt otroligt, nyligen var Vanessa gipsad, lite tidigare låg Lazy F på sjukhus. Det har varit otaliga operationer för Anna och Lazy F. Sjukvården går på knäna och den här familjen suger ut rusurser. Jag tvivlar på att alla är så klantiga utan det är Anna som kräver alla uppmärksamhet av vården. Lite som när Anna krävde ambulans då Vaness klämde fingret på ett notställ.

Det här är verkligen löjliga familjen nummer ett och ingen av dom verkar fatta det.
Citera
2019-07-16, 05:37
Medlem
Så vad sysslar ditt barnbarn med? Jo, han är kåkfarare och våldtäktsman. Kan ju inte vara roligt som pater familias att se hela ens arbete raseras av Tjock-Ankan och resten av det kriminella packet. Tragiskt. Lider med de laglydiga av familjen.
Citera
2019-07-16, 09:35
Medlem
[quote=oscarostermalm|68115674]
Citat:

But WHY? Så otroligt fånigt, och ännu fånigare är att jag bryr mig..
med tanke på Annas ruttna tandstatus under de där kakelplattorna kan det vara efter tips från tandläkare, drycker med lågt pH dricks med fördel med sugrör för att minimera erosionsskador.
Citera
2019-07-16, 12:34
Medlem
Photoshoppeds avatar
Det värker lite i hjärtat när man läser Annas sista blogginlägg. Hon skriver med svenska som ett barn på mellanstadiet. Man förstår hur sällan barnens farfar har kontakt med familjen eftersom han först nu kommer till huset. Han går runt och häpnar över all "lyx" som familjen har, och förvånas av naturliga skäl över det, eftersom han vet att familjen har det skralt med inkomsterna. Han ser att hans förtida arv till sonen förvandlats till sängbord i glas, sju kuddar på varje säng och tatueringar. Undrar om han vet att barnbarnet är dömd för brott tre gånger och att soc är inkopplat?
Citera
2019-07-16, 14:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det värker lite i hjärtat när man läser Annas sista blogginlägg. Hon skriver med svenska som ett barn på mellanstadiet. Man förstår hur sällan barnens farfar har kontakt med familjen eftersom han först nu kommer till huset. Han går runt och häpnar över all "lyx" som familjen har, och förvånas av naturliga skäl över det, eftersom han vet att familjen har det skralt med inkomsterna. Han ser att hans förtida arv till sonen förvandlats till sängbord i glas, sju kuddar på varje säng och tatueringar. Undrar om han vet att barnbarnet är dömd för brott tre gånger och att soc är inkopplat?

Ja karln är förstås mycket besviken över att man redan har slösat bort pengarna som troligen skulle ha gått till barnens fortsatta studier, på en massa onödigt skräp i huset. Det kanske inte ens finns pengar över så att yngsta dottern kan plugga i Spanien som hon hade tänkt.
Citera
2019-07-16, 15:16
Medlem
Kanske tanken var att svärfar/farfar skulle flytta in i gästrummet på äldre dar och låta son och sonhustru sköta om honom i stället för att flytta till något äldreboende?

Jag tror faktiskt att det var planen med att sälja lägenheten och flytta till ett eget hus med minst 6 r.o.k (som ju gubben fick slanta upp för), på villkor att de tar hand om honom. Det är nog ganska vanligt att man gör så i Spanien...fy fan, stackars gamle man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in