2019-07-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chachi22
Värdelös lista.. Skriv alltid namnen så här .. P*r S*derholm *=E *=Ö Så slipper folk gissa. Varje * ska ha ett =
Ja håller med dig. Min lista duger inte. Helt ärligt är jag inte rätt person. Sorry om jag fört till det.
Citera
2019-07-15, 13:02
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Menar du att du fortfarande tror att planet inte gick ner på sidan eller missförstår jag dig?

Jag har inte skrivit ngt om spinnen på det senaste. Tycker det är svårt att avgöra. Bägge alternativen är nog möjliga rent tekniskt men jag har aldrig sett den varianten med vingen uppåt innan. För att maskinen ska spinna borde det krävas aerodynamiska förhållanden som får den att snurra, det skulle tala för nosen nedåt. I en videosekvens set det definitivt ut som om vingen pekar uppåt m.ht hur tunn den är.
För mig är dock slutfasen, om den föll si eller så inte så viktig så jag lämnar den åt andra att utreda.
Citera
2019-07-15, 13:03
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Är det ingen mer som tycker att det är märkligt att det var 40 min flygtid och ingen hade hoppat? Flygtid kostar pengar och dessutom sitter nästa gäng på backen och väntar. Jag vet att de gjorde ngn undanmanöver pga annat plan men 40 minuter???
Jo, men det finns en helt rimlig förklaring till det tidigare i tråden. Fallskärmplanet väntade på att ett trafikflyg skulle landa innan det fick fälla hopparna. Sånt händer då och då, och då sitter man där och flyger i cirklar på 4000 meter i tio-femton minuter.

Normal tid till hopphöjd 20-25 minuter, sen 10-15 minuters väntande. Tråkigt men inget särskilt ovanligt.
Citera
2019-07-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Får ge upp försöket att bidra här då mina * inte är tikk belåtenhet.
Sista uppdateringen. All kärlek till alla drabbade. Vila i frid.

Omkomna??
E*il *öder*olm
St*,* H*ggl*f butikschef
Ben*a*in W
Fr**rik Sand****
Christ** H*lg*sson
Ändrar och tagit bort Jan som skrivs vara i Stockholm
Edit Ras*ja Ny****
(Instrukt P Anderss*n?? Har inget namn), ev fel info

Har meddelar att de lever på FB
M*lin ny*gren
Johan H (robinson)
Peder (nu chefsinstr åå klubben)
Frans
Johan H*dm*N
Wernersson
Edit Christ*na R*chardsson
Edit J*n H*lmner
Edit Annika B
Edit Linda G*rdlo*, intervjuad i mediaedit
edit Joakim En*str*m
Edit Peter J

Vet ej något om dessa
Maria S
Anton W
Rasmus N (flyttad till omk)
Markan U**
Edit Klas sj*ber*
Edit FELI* Sj*din
Edit Jon** Brä**str*
Slut listan som ej är garanterat korrekt.

Någon som är van användare kan väl ta över listan

Peter har tragiskt nog gått bort. Carl Edling också.
4 översta i din lista är bekräftade och stämmer.
Citera
2019-07-15, 13:06
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Lägg till att när de kämpade med att få in skärmen (pilot, huvudskärm eller en utlöst reserv) kan den fastnat och kilat fast ett trimroder i dykläge. Låg fart planet börjar dyka och spinna. Tiden att få loss den vars skärm löst ut är kort. Alternativet kan tom vara att lämpa ut personen vars skärm löst ut, så denne hamnar i hang up. Var det då reserven som löst ut, bar detta inget bra alternativ. Vågar inte ens tänka på dessa sekunder.
Kan inte gå att rädda den skärmen, skulle hopparen inte rivits ur planet direkt kopplar han loss den och hoppar och drar reserven. Alla andra skulle följa efter. Alternativt var planet skört och gick sönder direkt. Tror inte på skärmteorin.
Citera
2019-07-15, 13:08
Medlem
Snubchurps avatar
Preliminär lista på omkomna (flera fortfarande osäkra):

Alexande* Ka*lsson (r)
Benjam*n W*lk*nson (i)
Christ*r H*lg*son (e)
E*il Söderhol* (m)
Fredr*k Sandgr*n (i, e)
Pilot (inget namn ännu)
P*t*r J*hanss*n (e,o)
Ras*us Ny*erg (m,b)
Sti*a Hägglö* (n,f)
Senast redigerad av Snubchurp 2019-07-15 kl. 13:26.
Citera
2019-07-15, 13:08
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaRule
eftersom du på nåt märkligt sätt lyckas länka till ett helt irrelevant inlägg ("följ oss på snapchat") från deras ig-sida så får jag väl slutföra ditt jobb:

https://www.instagram.com/p/Byc_cXSoOGt/
https://www.instagram.com/p/BYlsbEwBx3T/

Sorry, jag menade dessa video

https://www.instagram.com/p/BxK8SaLAtTl/?igshid=r2db4kdn5fgd

https://www.instagram.com/p/BW2MipUD0AN/?igshid=1dnlc8pzhs388
Citera
2019-07-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollisbakar
C*rl e (instagram)
P*t*r J*h**ss*on
B*nj*m*n w*lk*n***n
Fr**r*k S*nd*r**
St*n* H*gg***
E*i* S*der**lm

Alla är bekräftade.

M*ts Jo*an**on är deras pilot men inget bekräftat att han var med.

Mats J var inte med. Han har gått ut på Facebook och skrivit om det.
Citera
2019-07-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kan inte gå att rädda den skärmen, skulle hopparen inte rivits ur planet direkt kopplar han loss den och hoppar och drar reserven. Alla andra skulle följa efter. Alternativt var planet skört och gick sönder direkt. Tror inte på skärmteorin.

Vi får väl se. Det borde inte vara svårt att se om det är någon av hopparna som har en utlöst skärm på nedslagsplatsen.
Citera
2019-07-15, 13:10
Medlem
Randolph Carters avatar
Känns ju rätt troligt att stabilisatorn gått sönder på ett katastrofalt sätt. Händer det, vänder ett flygplan näsan rakt neråt precis omedelbart. Kort därefter blev nog de aerodynamiska krafterna för stora så ena vingen bröts av. Stämmer isf med att planet faller ”på sidan” med den hela vingen uppåt, den funkar då som fenorna på en dartpil och ”stabiliserar” fallet. En stall på 4000m höjd är INGET man störtar på detta sättet av. Rätt långt före en utvecklad stall känns det tydligt ”i rumpan” att man måste ge dykroder för att behålla kontrollen. Samma vid motorstopp, stannar motorn under planflykt ger man dyk för att få rätt glidfart och man har dessutom tid att göra det, maskinen ramlar inte bara rakt ner.
Citera
2019-07-15, 13:11
Medlem
Ja det går om du har ett betydande kraftöverskott, det är inte fallet med en fullastad skydiverkärra.
Citera
2019-07-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Preliminär lista på omkomna (flera fortfarande osäkra):

Alexande* Ka*lsson (r)
Benjam*n W*lk*ngsson (i)
Christ*r H*lg*son (e)
E*il Söderhol* (m)
Fredr*k Sandgr*n (i, e)
M*ts Jo*an**on (a,h,s) (pilot?)
P*t*r J*hanss*n (e,o)
Ras*us Ny*erg (m,b)
Sti*a Hägglö* (n,f)

Carl, Peter, Stina, Fredrik, Emil och Benjamin är bekräftade. Vet inget om dom andra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in