Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Sanningen ligger inte mitt i då det finns dokument på att han ville ha det och andra sidan, morsan och Issy, har också bekräftat att han försökt.
Och vaddå hårt? Vad exakt är det som är så fel?
Issy sitter och berättar att det var hemskt för att han visade upp hennes nyfödda (?) syskon i cam och liknande saker. På vilket sätt är det hemskt?
Han var hemsk nyligen för att han skrev att han tänker på henne och för att han ville ha en kontaktväg till henne, inte genom morsan. Hur är det fel? Issy är 15, inte 5. Varför skulle han inte kunna få prata med sitt barn utan morsans inblandning?
Ingenting Issy berättat har gjort han till en dålig person. En person som tänker normalt ser inget märkligt i de försök han gjort.
Förutom möjligen att han tog till youtube till slut, men det pratade jag med han om nyss här och det verkar mest ha varit av desperation. Vilket man kan förstå, även om han borde lägga sin ilska mot morsan och inte blanda in Issy alls i det.
Bra att du frågar, det jag menade med hårt, är precis det du varit inne på med. Issy har sagt, vi har videobevis på det, att hon inte vill ha så mycket kontakt, att hon upplevde det som påträngande, att hon ville ta det mer lugnt än vad han verkar vilja. Vad har hänt efter det? Jo, när det händer något stort, att hon kommer ut som han, så börjar pappan gå live med förhoppning att Issy ska vilja chatta. Detta till trots att Jewels sagt sig vilja bryta kontakten helt. Det är inte att respektera Issys önskan, faktiskt raka motsatsen. Genom det, är det inte helt ologiskt att anta, att relationen sett ut så här, pappan har varit mer drivande än vad Issy klarat av.
Punkt två, dokumenten som ni hänvisar till, bevisar vad jag kunnat se ingenting, kontaktförsök har ägt rum, det har båda parter styrkt. Oavsett om dokumenten funnits eller inte, har båda parter styrkt att kontakt funnits. Så vad bevisar dokumenten, att Sam velat träffa Issy, ja, kanske. Vi vet att han ansökt om att J&I ska komma och besöka honom. Men hans motiv bakom det vet vi inte. J&I uppger att han försökt stryka sig från faderskapet, ingenting vi ser i dokumenten motbevisar det. Inget styrker det hela heller. Vi vet också, även om jag inte fullt ut kan säga att Sam styrkt det, att han sett till att förhindra Jewels från att utföra sitt ansvar som vårdnadshavare, genom att beslagta pass och andra tämligen kraftfulla åtgärder, varför??