2019-07-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag misstänker starkt att han inte FÅR ha kontakt med Issy, om min misstanke stämmer, så är det denna figur som misshandlat Jewels, så pass att hon enligt egen uppgift hoppade på kryckor i 6 veckor, och till viss del fortfarande har bestående men.

Sedan är bristande konsekvenstänk ofta en förekommande del i diagnosen som Jewels har, och om jag ska vara ärlig, så verkar hon lida av det. Känner mig vissa ggr taskigt mot Jewels, just av den orsaken att jag inte riktigt har ett stort förtroende på hennes förmåga till mer avancerade kognitiva funktioner.

Hur vet du det bara inte är en lögn och någonting som jewles har sagt i en video säger issy att han kommer ihåg när hans mamma blev misshandlad sedan i en annan så säger han att han inte kommer ihåg hur riktigt det var för att han inte minns. Borde man inte minnas sådant?
Varför står det inte sådant fall i faderns dokument som han har delat här.

Nej ush vilken tråkig trådd det här var ni får fortsätta att uttrycka er själva men det är ju fadern som vet mest i den här tråden så varför går du i mot han berättelse han var rätt till sin och även svurigt under dd

Detta börja likna mer en dagis tråd nu tar jag bort mitt konto
Citera
2019-07-14, 23:19
Medlem
Nu blev jag så nyfiken, så jag googlade lite på saken. Det visar sig, att båda föräldrarna i grundläget ska vara med och bestämma om namnbyte, oavsett vårdnad eller inte. Men, nu kan det vara speciellt i och med att Issy väl redan hade Jewels efternamn? Om föräldrarna inte kan komma överens om saken, så finns det en möjlighet att gå till domstol.

Källa på lawline

Går säkert att sätta sig in i detta lite mer, men så verkar rättsläget se ut, ensam vårdnad eller inte spelar ingen roll.
Citera
2019-07-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Jag tror det är totalt grundläggande här att ta hänsyn till den rådande kontexten som fanns då. Detta är ingenting dom har berättat om på kanalen, men även jag misstänker att det är "misshandlarn" det rör sig om. Om så är fallet kan det ju varit denne person som ställt det som krav, snarare än någon idé mamman kom upp med själv. Det är ju inte ovanligt att misshandlare försöker ta sig in i flera olika domäner i sitt 'offers' liv (arbetsliv, privatliv, familjeliv, vänskapsliv etc). Så jag tror man är ute på ganska farligt vatten när här - precis som i stora delar av tråden - skyller allt på mamman. För jag tror inte det är så enkelt.

Märkligt. Så fort något konkret uppvisas i tråden så kommer teorier om hur det eventuellt kanske kan vara.

Är väl skitsamma i det här fallet. Morsan är villig att låta någon adoptera sin dotter.
Oavsett anledning.

Och om morsan har så dåligt tänkande att hon inte kan kontrollera sånna här saker så vettefan om hon borde få ha vårdnaden om ett barn överhuvudtaget.
Senast redigerad av 9och0 2019-07-14 kl. 23:25.
Citera
2019-07-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Hur vet du det bara inte är en lögn och någonting som jewles har sagt i en video säger issy att han kommer ihåg när hans mamma blev misshandlad sedan i en annan så säger han att han inte kommer ihåg hur riktigt det var för att han inte minns. Borde man inte minnas sådant?
Varför står det inte sådant fall i faderns dokument som han har delat här.

Nej ush vilken tråkig trådd det här var ni får fortsätta att uttrycka er själva men det är ju fadern som vet mest i den här tråden så varför går du i mot han berättelse han var rätt till sin och även svurigt under dd

Detta börja likna mer en dagis tråd nu tar jag bort mitt konto

Den jag har sett berätta om misshandeln, är Issy. Men åter, så utgår jag inte från att varken Sam eller J&I ljuger. Det de säger tar jag som sanning, fram till bevis visat på annat.
Citera
2019-07-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Märkligt. Så fort något konkret uppvisas i tråden så kommer teorier om hur det eventuellt kanske kan vara.

Är väl skitsamma i det här fallet. Morsan är villig att låta någon adoptera sin dotter.
Oavsett anledning.

Och om morsan har så dåligt tänkande att hon inte kan kontrollera sånna här saker så vettefan om hon borde få ha vårdnaden om ett barn överhuvudtaget.

Om det är så att en man som misshandlar henne, bestämmer att Issy ska adopteras, så tycker jag att det påverkar extremt mycket i vårdnadsfrågan, Jewels ska inte behöva bli bestraffad för att hon råkar vara ett brottsoffer.
Om det bara är hennes diagnos som styrt ett förhastat byte av juridiskt förälder, kan jag väl köpa att man kan diskutera vårdnaden.
Citera
2019-07-14, 23:38
Medlem
Imsdal93s avatar
Tittar på Issy's live nu där hon har backup av en internetvän.
Kan inte annat än bli irriterad över Issy's framtoning.
Han blir arg och arrogant när vissa frågor ställs flera gånger utav oberoende personer. För det första så är det en live, det går inte att gå tillbaka i tiden och eventuellt få svar på de man vill fråga.
Sedan är det mestadels barn/ungdomar som kommenterar, vilket också svarar på varför vissa frågor kommer oftare än andra.
Issy har två val, ignorera frågorna och inget mer med det.
Eller bli arg och förminska de som skriver kommentarerna med hjälp av sin kompis eller moderatorer i chatten.

Skrivs det kommentarer som upplevs som hat, kritik eller bara ren nyfikenhet blir det borttaget.

Jewels måste hoppa in och se hur Issy faktiskt beter sig när han har lives.

Det är ju så uppenbart att det inte finns intresse för att underhålla eller umgås med följarna. Och har man inte det intresset ska man inte ha en live heller, och då är det väldigt uppenbart att de endast har live för att få in donationer.

Tragiskt.
Citera
2019-07-14, 23:40
Medlem
Citat:
Om det är så att en man som misshandlar henne, bestämmer att Issy ska adopteras, så tycker jag att det påverkar extremt mycket i vårdnadsfrågan, Jewels ska inte behöva bli bestraffad för att hon råkar vara ett brottsoffer.
Om det bara är hennes diagnos som styrt ett förhastat byte av juridiskt förälder, kan jag väl köpa att man kan diskutera vårdnaden.

Hon slipper inte undan ansvar bara för att hon är i en dålig relation. Om hon nu har varit det, har svårt att lita på vad hon säger faktiskt.
Isåfl ger hon Issy till en man som misshandlar. Det är om möjligt ännu värre.

Säger det igen, Issy har hamnat hos ett gäng vuxna som ingen tar ordentligt ansvar. (Ja, även pappan.).
Citera
2019-07-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Han blir arg och arrogant när vissa frågor ställs flera gånger utav oberoende personer. För det första så är det en live, det går inte att gå tillbaka i tiden och eventuellt få svar på de man vill fråga.
Sedan är det mestadels barn/ungdomar som kommenterar, vilket också svarar på varför vissa frågor kommer oftare än andra.
Eller bli arg och förminska de som skriver kommentarerna med hjälp av sin kompis eller moderatorer i chatten.

Skrivs det kommentarer som upplevs som hat, kritik eller bara ren nyfikenhet blir det borttaget.

Det är ju så uppenbart att det inte finns intresse för att underhålla eller umgås med följarna. Och har man inte det intresset ska man inte ha en live heller, och då är det väldigt uppenbart att de endast har live för att få in donationer.

Tragiskt.

Alla som kör livestreams gör det för donationer. Kolla på Rask eller vilken twitchare som helst. Issy kollar knappt Swish.
Citera
2019-07-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93

Tragiskt.

Ja, vad poängen är med live har jag inte förstått. En gång öppnade de paket, då hände något. Men att lyssna på Issy när hon pratar med vän i telefon och annars bara sitter rakt upp och ner är bara sorligt att se på.
Fortsätter hon vara sur kommer hon förlora de få följare hon har.

Det är en stor bild där namn på de som donerat kan stå samt nr till swish. Klart de gör det för att få donationer. Även om det bara är i vissa live de ber om det.
Citera
2019-07-14, 23:44
Medlem
En annan tanke är, att det är bara den här sociala kontakten Issy får med folk, så det kanske inte handlar så mycket om swish, för då hade Issy talat mer om den än vad som görs. Men jag håller med, beteendet är inte jättebra, men då är det oftast Meja jag stör mig på.
Kanske till och med är så, att det inte handlar så mycket om kanalen alls, är bara som en chatt med några av Issys "internetkompiar".
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2019-07-14 kl. 23:47.
Citera
2019-07-14, 23:45
Medlem
Citat:
En annan tanke är, att det är bara den här sociala kontakten Issy får med folk, så det kanske inte handlar så mycket om swish, för då hade Issy talat mer om den än vad som görs. Men jag håller med, beteendet är inte jättebra, men då är det oftast Meja jag stör mig på.

Är Meja personen hon pratar med som tar över och kritiserar folk som kommenterar?
Citera
2019-07-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Är Meja personen hon pratar med som tar över och kritiserar folk som kommenterar?

Ja, Meja är moderatorn, som hon talar med i telefonen. Sedan finns det en till, som heter Bianca, men hon är inte lika nära vän som Meja. Tidigare fanns det en Erik, men han försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in