2019-07-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom du redan har lyckats reta upp mig, så kommer jag inte kunna stanna nu. JAG ÄR INTE JEWELS!!!! Vi är födda under 80-talet båda två, dock med ungefär 50 mil mellan oss. JAG ÄR KILLE. Jag hade mitt första jobb när jag fyllde 15. Jag hade mitt första företag när jag var 23. Tog min första högskoleexamen när jag var 23, efter det har det blivit 4 till. Jag har arbetat relativt konstant sedan jag var 15, med ett undantag 2006 och 2008 när jag var heltidsarvoderad politiker under en kort period, och 2008 när jag hade svårt med studierna jag bedrev då.
Eftersom jag nu faktiskt blivit less på att du håller på att efterforska vem jag är, så ska jag vara ärlig med dig, ser jag fortsätta försök och gissningar från dig på ämnet, ämnar jag helt enkelt att anmäla dina inlägg för regelbrott, och hoppas att modsen stänger av dig från forumet, för nu får det ärligt talat vara nog.

Förresten, bara för att spä på lite på din misstanke, även jag är sjukskriven just för tillfället, för samma sak som Jewels, och man håller nu på att utreda min arbetsförmåga.

Oj men det var ju konstigt du får ha din teori medans andra är fel du har inte heller träffat dessa två personer och du verkar ha argument om pappan som visat dockment och hatar honom utan orsak. Du ska alltid ha rätt i din teori alla ska hålla med dej låter som en vis youtuber namn som vid talar om.

Du fortsätter stryka andras teori och man ska gå på din teori du skriver nästan som det är dej det handlar om.
Blev du sur nu bara föra sanningen kom fram,kanske.
Bara för du och jewles går inom samma sak betyder inte att det stämmer. Med hennes historia vid det här tillfället borde hon ha visa papperna på att hon inte kan jobba men hon kan fortfarande göra en dagsyssling det kan vi alla då kan du inte sitta skriva här nu
Citera
2019-07-13, 15:43
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden enbart videorna som källa, både när det gäller Sam och när det gäller J&I. Om någon presenterar något bevis som går mot videorna går jag med på att videorna har fel, och att då den som gjort videon har bluffat. Eftersom jag inte ser att någon här skulle vinna på att ljuga, så ser jag alltså personerna så pålitlig en person kan vara. I vissa steg skiljer versionerna sig åt, och i de lägena brukar jag anse att sanningen ligger i mitten, precis som jag sagt tidigare. Orsakerna till att sanningen ligger i mitten beror på att händelseförloppen beror på vem man är i förloppet och därför är upplevelsen olika. Tycker mig ha sagt detta tidigare i tråden.

Naiv tycker jag mig inte vara, speciellt eftersom det inte skulle fungera speciellt bra i mitt yrkesliv, och har aldrig heller blivit beskriven som naiv, det betyder dock inte att jag inte är naiv, men det är inte något jag hittills har märkt av.

När det gäller hennes förmåga att publicera det hon vill eller inte, så ställer jag mig tämligen tveksam till det, eftersom jag tämligen starkt ifrågasätter att hon skulle besitta så pass hög förmåga till att sätta sig in i andras tankar. Jag kan ha fel, helt klart, jag har inte speciellt mycket belägg för min tes, utan vill kanske mer beskriva det som en känsla.

Varför raderar hon videos och instagraminlägg när folk ifrågasätter då?
Varför svarar de inte ärligt på frågor utan blir sura istället? Hur kommer det sig tex att man en dag sitter och ber om pengar till hyra, när det sen löser sig och de får frågor hur det löst sig blir morsan arg, kallar folk för haters och går?

Kan det möjligen vara så att du själv har svårt att se sociala koder och därför inte lika starkt som vi andra ser vad morsan håller på med? Det är nämnligen helt uppenbart att morsan ligger bakom mycket och hjärntvättar Issy.
Citera
2019-07-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japonica
Det är ju en ganska stor skillnad att ha ett vanligt arbete än att visa sig i några klädesplagg och redigera någon video emellanåt.

Nu är personen du citerade inte helt frisk, men problemet med att hon orkar youtube är väl hur hon beskrivit sitt arbete med det.
Letar content och samarbeten i flera timmar, filmar och sen redigerar hela nätter.
Om du orkar lägga ner så mycket energi på det så finns det ingen anledning till att man inte skulle orka med att jobba.
Finns arbeten som inte är 100% aktiva heltidsjobb. Timmanställning som städerska tex, köra 25%.

Sen hjälper det inte att morsan i början av sin "youtube karriär" sa att hon inte ville jobba. För att sedan ändra sig till att hon inte kan.
Citera
2019-07-13, 15:52
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Morsan är alltså född -81 men ser ut som hon är född -51.

Agree. Den första videon jag såg med dem var av en slump, och det var ”vi ångrar oss” när de kommit till nkpg. Trodde det var en kvinna runt 50 år. Och så skriver folk hur ung hon ser ut... nån skrev t om att hon såg yngre ut än Issy. Eh. Tror det är glasögonen som får henne att se gammal ut. När hon hade de nya som hon inte gillade så såg hon betydligt yngre ut.
Citera
2019-07-13, 15:53
Medlem
Citat:
You don't do that now, yes. But I think others do, even if i was a bit overstating it, just do drive my point home.

Nej. Han är en pappa som bevisligen kämpat för att ha en relation till sin dotter. Varken mer eller mindre.
Citera
2019-07-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japonica
Agree. Den första videon jag såg med dem var av en slump, och det var ”vi ångrar oss” när de kommit till nkpg. Trodde det var en kvinna runt 50 år. Och så skriver folk hur ung hon ser ut... nån skrev t om att hon såg yngre ut än Issy. Eh. Tror det är glasögonen som får henne att se gammal ut. När hon hade de nya som hon inte gillade så såg hon betydligt yngre ut.

Tycker du? Jag tycker hon ser ut som 60 typ. Tror det är att hon är så avmagrad och sliten som gör det. Inte glasögonen.
Citera
2019-07-13, 15:58
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
I dont want to seem to be harassing jewels too much on here because its not my intention...she needs help just as much as issy needs help but its clear to anyone that there is/was an eating disorder there....i cant speak for the last 14 years but when i was with her the eating disorder appeared in roughly 2004, she would eat very little and when she did eat she would go to the bathroom immediately afterwards......

I en Coop-video samt ett Matsmartpaket får vi veta att hon äter barnmat...
Citera
2019-07-13, 15:59
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Tycker du? Jag tycker hon ser ut som 60 typ. Tror det är att hon är så avmagrad och sliten som gör det. Inte glasögonen.

Det också.
Citera
2019-07-13, 16:00
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ja, till viss del verkar det vara så, som sagt så vet vi ännu inte vad han ansökt om eller inte, eftersom historierna går isär där lite. Och då som jag sagt tidigare, så brukade ju sanningen ligga lite mitt i.

Men visst, än så länge verkar det som att Sam enbart vill ha kontakt med sitt barn, kanske lite väl hårt.

would you like to hear the story from issys grandparents?? uncle and aunt??......this can be arranged.....my entire family and relatives ALL are aware of the past 15 years and ALL have met jewels in real life and can speak from experience.....
Citera
2019-07-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ser ärligt talat inget som helst behov för Jewels att visa papper på sin sjukersättning, visst får hon gärna göra det, men ser inte varför andra än hon, hennes handläggare och vårdpersonal skulle behöva se intygen.

Sedan har du helt rätt, alla kan gå på en daglig sysselsättning, eller daglig verksamhet som det heter, och det tror jag Jewels skulle må bra av, men för att det ska kunna hända så måste ju samhället dra tummen ur röven och börja fundera över vad Jewels skulle må bra av, något man hittills varit ganska dålig på vad det verkar. Men ja, helt klart tycker jag, baserat på vad man sett på klippen, skulle det vara en bra grej för Jewels att prova på. Jag tror allmänhälsan hos familjen skulle gå upp om hon fick lite avbrott på tankarna.

Du säger imot dej nyss igen du skrev tidigare hon inte kunde jobba för läkaren har sagt det.
Nu skriver du att hon kan gå på daglig verksamhet 🙄

Din inlägg har blivit anmälda ock så speciellt det om det om pedophilerna du skrev angående pride
Citera
2019-07-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ja, till viss del verkar det vara så, som sagt så vet vi ännu inte vad han ansökt om eller inte, eftersom historierna går isär där lite. Och då som jag sagt tidigare, så brukade ju sanningen ligga lite mitt i.

Men visst, än så länge verkar det som att Sam enbart vill ha kontakt med sitt barn, kanske lite väl hårt.

Sanningen ligger inte mitt i då det finns dokument på att han ville ha det och andra sidan, morsan och Issy, har också bekräftat att han försökt.
Och vaddå hårt? Vad exakt är det som är så fel?
Issy sitter och berättar att det var hemskt för att han visade upp hennes nyfödda (?) syskon i cam och liknande saker. På vilket sätt är det hemskt?
Han var hemsk nyligen för att han skrev att han tänker på henne och för att han ville ha en kontaktväg till henne, inte genom morsan. Hur är det fel? Issy är 15, inte 5. Varför skulle han inte kunna få prata med sitt barn utan morsans inblandning?

Ingenting Issy berättat har gjort han till en dålig person. En person som tänker normalt ser inget märkligt i de försök han gjort.

Förutom möjligen att han tog till youtube till slut, men det pratade jag med han om nyss här och det verkar mest ha varit av desperation. Vilket man kan förstå, även om han borde lägga sin ilska mot morsan och inte blanda in Issy alls i det.
Citera
2019-07-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
would you like to hear the story from issys grandparents?? uncle and aunt??......this can be arranged.....my entire family and relatives ALL are aware of the past 15 years and ALL have met jewels in real life and can speak from experience.....

Dom är partiska...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in