2019-07-09, 17:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, de tär inte vad lagen säger.
Du kan inte vara en "icke samtyckande" våldtäktsman.

Samtycke krävs vid sex Merapi, känner du inte till det?

Om tjejen var för full för att säga nej är det också våldtäkt enligt samtyckeslagen men ofta är just båda för fulla men har sex ändå. Ingen har givit samtycke men de har haft sex. Givetvis kommer inte kvinnan åtalas för våldtäkt men mannen åker dit trots att lagen i sig är könsneutral.
Citera
2019-07-09, 17:55
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Svara nu, förnekar du att du benämnt dessa thaitjejer som föremål som säljs för sex? Ja eller nej?
Om du förnekar så tar jag fram citaten av dig.

Och för att gå in på skillnaderna redogör för:

Du har ingen aning om vad den där svenska tjejen hade för liv i Sverige, hade hon skulder upp över öronen, var hon arbetslös eller hade hon god ekonomi? Du har ingen aning eftersom ingen verkar ha det, hon var en helt okänd tjej som det inte har skrivits någonting om. Tveklöst är det dock så att hon har gift upp sig och fått bättre ekonomi och status med en 12 år äldre man, en äcklig gubbe som du skulle ha skrivit om han varit en svensk som rest utomlands för att hitta en ung tjej. Vad som är ett drägligt liv respektive ett liv i lyx är för övrigt högst subjektivt. Det finns många svenskar som inte anser att de har ett drägligt liv.

Lika lite aning om thaitjejerna har du, en del kommer från välbärgade familjer och andra från fattiga familjer.

Men det hindrar dig inte från att betrakta thaitjejerna som prostituerade som säljer sina kroppar för pengar samtidigt som du inte resonerar så för svenska tjejer som gifter sig rikt. Hyckleriet kan inte bli större.

Allt det handlar om är att hon är avundsjuk att dessa unga thaitjejjer kommer hit och snor männen, som annars hade varit med i det sexuella utbudet för henne. Feminister som henne behöver så mycket utbud som möjligt efterssom 90% av männen inte kollar åt deras håll 2 gånger. En mättad köttmarknad är det sista en feminist-fitta behöver. Det ideala läget för dessa avskum är 100 trånande män på varje kvinna, för då är de garanterade att få något själva oxå. Ren logik.
Citera
2019-07-09, 18:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Allt det handlar om är att hon är avundsjuk att dessa unga thaitjejjer kommer hit och snor männen, som annars hade varit med i det sexuella utbudet för henne. Feminister som henne behöver så mycket utbud som möjligt efterssom 90% av männen inte kollar åt deras håll 2 gånger. En mättad köttmarknad är det sista en feminist-fitta behöver. Det ideala läget för dessa avskum är 100 trånande män på varje kvinna, för då är de garanterade att få något själva oxå. Ren logik.

Jo det är uppenbart, det är helt okej att svenska tjejer blir ihop med utländska välbärgade män men förkastligt när asiatiska tjejer blir ihop med svenska män. De gillar helt enkelt inte att de tappar makt och feminism går enbart ut på att ge kvinnor mer makt.

Det enda raka är förstås att aldrig ge en feminist någon som helst positiv feedback, de är avskyvärda och ska betraktas just som avskyvärda. Svenska feminister står på den absoluta botten, vilka andra kvinnor som helst är bättre så det kan aldrig bli fel att se sig om efter andra. Vilka man gillar är förstås en smaksak, själv dras jag till orientaliska mörkhåriga skönheter, gärna persiska men också asiatiska eller kanske sydamerikanska tjejer. De är mycket mer kvinnor än svenska tjejer och har i allmänhet sunda värderingar, så varför nöja sig med skräp?
Citera
2019-07-09, 18:17
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo det är uppenbart, det är helt okej att svenska tjejer blir ihop med utländska välbärgade män men förkastligt när asiatiska tjejer blir ihop med svenska män. De gillar helt enkelt inte att de tappar makt och feminism går enbart ut på att ge kvinnor mer makt.

Det enda raka är förstås att aldrig ge en feminist någon som helst positiv feedback, de är avskyvärda och ska betraktas just som avskyvärda. Svenska feminister står på den absoluta botten, vilka andra kvinnor som helst är bättre så det kan aldrig bli fel att se sig om efter andra. Vilka man gillar är förstås en smaksak, själv dras jag till orientaliska mörkhåriga skönheter, gärna persiska men också asiatiska eller kanske sydamerikanska tjejer. De är mycket mer kvinnor än svenska tjejer och har i allmänhet sunda värderingar, så varför nöja sig med skräp?

Håller med fast för mej är det Japanska tjejjer/kvinnor som gäller. De är verkligen fostrade väl, och är som en konsekvens precis vad en man vill ha, vilket är motsatsen till en feminist. De lär sig utav både skola och familj att ta hand om sin man, vad en man vill ha, och att vara kvinnlig. Sen är det ju bara att kolla på samhället hur det fungerar som en konsekvens. Trots att Japan har 12X så hög befolkning som Sverige på lika stor landyta, så fungerar allting som "clockwork", medans här, där feministerna härjat fritt i 20 år, så är det kaos med massinvandring, krig mellan könen och olyckliga både män och kvinnor som ett resultat.
Citera
2019-07-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det är männen som betraktar henne så. Thailändskor är underbara, de "ler, är glada och tacksamma"
"Sköter hushållet och gör god mat"
Etc.etc.

Jag tycker att en kvinna som typ Victoria Silvstedt eller Melania Trump är svåra att respektera ja. Jag skiter i vad de gör, men jag skulle aldrig själv kunna se mig i spegeln om jag levt ett sånt liv. Isch. Äckligt.
Och mannen i fråga är precis lika illa på det, make no mistake about it!

Ordet hora är det du som använder här, inte jag.

I Slovenien som er Melania's fødeland respekterer de hende så meget at de har rejst en statue af hende for at ære hende:

https://www.spiegel.de/panorama/leute/melania-trump-slowenien-errichtet-holzstatue-fuer-praesidentengattin-a-1276141.html
Citera
2019-07-09, 20:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Oj vad lite argument du måste ha när du måste hitta på användarens kunskapsbrister för att kunna ge kraft åt dina argument. Och nej det är väldigt lätt att baka det är bara att följa receptet, när det kommer till bakning är det bara ren kemi så du har bara fel eller lider av vanföreställningar.

Och idag är det knappt några alls som bakar över huvud taget bland de yngre, bröd är ju "dålig" mat i deras ögon full med kolhydrater och gluten...
På sin höjd att de drar ihop en sockerkaka eller gör muffins.
Så hur kvinnor kan vara bättre på att inte göra i princip något alls är ju lite svårfunnet.

Att det skulle vara för få ensamstående pappor för att kunna göra en bedömning kan du precisera den statistiska bedömningen lite, annars bortser vi från den kommentaren som det skitsnack det är.

Du argumenterar dumdristigt genom att fortsätta prata om bakning trots du uppenbarligen inte vet ett dugg om det. Följa ett recept ja, men för att det ska lyckas och bli riktigt gott så krävs lite mer än så. Du kanske aldrig smakat skillnad på en riktigt god, saftig och fluffig kanelbulle, med exakt rätt mängd smör, socker e.t.c?
Det kan vara en skillnad av dag och natt ungefär, om du jämför det med en kanelbulle där man följt exakt jäsningstid, exakt mjölmängd o.sv. på receptet. Även hur du knådar en deg samt hur länge du knådar den spelar roll för resultatet. Men eftersom du antagligen inte bakat mer än en gång eller två i ditt liv så förstår du givetvis inte detta.
Bakning är kemi ja, men du har inte särskilt stor nytta av kemikursen på högskolan när du står i köket och ska baka. Håll dig till att diskutera sådant du kan.

Det är ungefär 1/3 av de barn i Sverige som bor med en förälder som bor med sin pappa enbart. De absolut flesta bor med båda sina föräldrar, sedan finns det ett gäng som har delad vårdnad. Av resterande antal är det alltså 1/3 som enbart pappan har vårdnaden för.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-07-09 kl. 20:07.
Citera
2019-07-09, 20:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är nog snarare att du ser det vi skriver som attacker för att du anser att den svenska kvinnan ska sitta i sitt ebenholtstorn och behandlas som kunglighet.
Men allteftersom de män som satt henne där tillsammans med deras mammor attackeras av en allt vansinnigare grupp av narcissistiska galningar och får media, akademin, kulturen och regeringen med sig, så finns inga andra val än att peka ut att det inte "bara" är män det är fel på. Kvinnor kan också. Denna hade aldrig publicerats under metoo-drevet: https://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/man-nastan-lika-utsatta-for-sextrakasserier-pa-jobbet-som-kvinnor/
t.ex.

Vill du se det som en enskild attack på svenska "oskyldiga kvinnor" så är det ditt problem.
Ingen här påstår "ja, alla kvinnor" eller ens låter antyda det.

Hur ska man säga detta så tydligt att du erkänner att det finns ett stort problem med vår statliga institutionaliserade radikalfeminism?

Att den har ett finger med i alla positioner av makt vi känner till i Sverige?

Medan du gör det, kan jag peka ut varför denna rörelse inte finns till för dig eller dina frågor utan för dem, deras makt och hur mycket av skattemedel de kan roffa åt sig ur statskassan och t.ex den allmänna arvsfonden och privata bidrag från kvinnor som tack vare dem nått en orättmätig maktposition.

Du det finns ingenting av ovanstående som förklarar eller ursäktar dina och andras vidriga uttalanden här. Snyggt försök, dra den för Rödluvan också.
Citera
2019-07-09, 20:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Du har absolut ingen aning om vad du pratar om. Du är sjuk. Kvinnor är bättre på psykotiskt svammel.
Jaa jag är sjuk!! Dagens idiotkommentar
Citera
2019-07-09, 20:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du förstår alltså inte att det komiska är hur du nedvärderar kvinnor från andra delar av världen samtidigt som du kämpar för kvinnors rättigheter?

Det är ju en facepalm med ett betongblock på den ignoransen.

Var har jag sagt att jag kämpar specifikt för kvinnors rättigheter?
Jag kämpar för vettiga människors rättigheter. Oavsett kvinna eller man.
Jag har för övrigt inte klagat på kvinnorna i Thailand eller kallat dem horor en enda gång.
Det är det ni som gör. Jag klagade på de svenska män som hämtar hem thailändska kvinnor i en affärsuppgörelse.
Citera
2019-07-09, 20:30
Medlem
Moment22 du slösar bara din tid genom att snacka med dessa dramaqueens. Dom vet precis vad du menar men likt tonårstjejer gillar dom att känna sig viktiga genom att hänga upp sig på enskilda ord.

Vad gäller topic tror jag vi redan konstaterat att män har bättre förutsättningar till att vara bra på saker(vilka är sociala konstruktioner) pga bättre fysik.
Citera
2019-07-09, 20:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var har jag sagt att jag kämpar specifikt för kvinnors rättigheter?
Jag kämpar för vettiga människors rättigheter. Oavsett kvinna eller man.
Jag har för övrigt inte klagat på kvinnorna i Thailand eller kallat dem horor en enda gång.
Det är det ni som gör. Jag klagade på de svenska män som hämtar hem thailändska kvinnor i en affärsuppgörelse.

Du har benämnt dem som föremål som köps för sex, det synsättet är snarare snäppet värre än att använda ordet hora.
Citera
2019-07-09, 20:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Svenska fotbollsförbundet, SvFF, avfärdar kritiken om ojämställda löner och säger att landslagsavtalen inte är orättvisa utan jämställda. Detta efter att förbundet anmälts till Diskrimineringsombudsmannen (DO) för misstänkt lönediskriminering i avtalen med dam- respektive herrlandslaget, skriver TT.
– Vi har rättvisa och likvärdiga landslagsavtal för både damer och herrar. Vår uppfattning är att de inte är diskriminerande, säger Andreas Jansson, SvFF:s kommunikationschef till nyhetsbyrån.

http://omni.se/a/awa6M2
Det är klart de är rättvisa, killarna är mycket bättre och folk vill helt enkelt inte betala lika mycket för att betrakta tjejernas prestation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in