Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jaaa jag är en dum rasist
Sluta bete dig som en barnrumpa. Jag tror du förstår precis vad jag menar med att det finns tveksamma arrangemang mellan svenska äldre män och thailändskor. Ursprunget till diskussionen handlade om att någon snubbe i tråden inte kunde förstå varför inte alla svenska män skaffar thailändska kvinnor.
Då undrar jag varför i hela fridens namn skulle man åka så långt för att skaffa en fru just därifrån?
Varför flyttar man inte själv och provar lyckan nån annanstans, till exempel Polen, Frankrike, eller ja Thailand för all del, lär känna kulturen och folket, så kanske man hittar en fru där.
Att hämta hem en på förhand bestämd kvinna är ett arrangemang utan dess like och går inte att jämföra med de exemplen du tar upp här.
Tja, Pretty Woman är väl en fin film, men inte särskilt förankrad i verkligheten. Hur många gånger tror du att det där har hänt?
Det är inte de rika svenska affärsmännen som åker och hämtar thaifruar i första hand. Möjligen går de till prostituerade, vilket är svinigt nog av dem, men gifter sig och skaffar familj gör de med en svensk snygg och bildad kvinna, i 9 fall av 10.
Tveksamma förhållanden finns det gott om oavsett nationaliteter.
Jag känner till några förhållanden mellan thaitjejer och svenska killar, t.ex. ett grannpar som jag hade tidigare och några thaitjejer som jobbat ihop med min tjej. Gemensamt för de alla är att det varit bra förhållanden som bygger på kärlek och de har fungerat mycket bra ihop.
Det är inte så konstigt, asiatiska tjejer är vana vid asiatiska killar som ofta är oansvariga, de dricker, spelar bort pengar och är allmänt oansvariga och inte sällan våldsamma. Dessa tjejer vill inte ha en ung player utan en trygg familjeman som visar respekt för tjejen, hennes föräldrar och fokuserar på familjen. För dem är alltså en äldre svensk man perfekt då de i regel är just omtänksamma, jämställda, röker sällan, dricker måttligt och spelar inte bort familjens pengar på kortspel och har lärt sig att aldrig slå en tjej.
En svensk man å sin sida är van vid svenska feministskadade tjejer som ser den vite mannen som roten till allt ont. De har ofta ett antal kilo för mycket på kroppen och är inte speciellt kvinnliga eller attraktiva. Jämför det med en omtänksam asiatisk tjej som uppskattar en svensks mans alla kvaliteter, hon har i regel kvinnliga former trots att hon är smal och hon är omtänksam och gör sitt bästa för mannen och familjen. Hmm, tufft val här...
Det är klart det finns många andra alternativ än asiatiske tjejer, själv gillar jag t.ex. persiska tjejer som ofta är riktigt snygga och inte sällan intelligenta och välutbildade. I princip allt är bättre än svenska feministskadade tjejer men asiatiska tjejer är en mycket bra match för båda parter så det är inte konstigt att det är vanligt.