2019-07-09, 00:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej du kan inte annat eftersom det inte finns något försvar för dina unkna och fördomsfulla värderingar.

När svenska tjejer gifter upp sig i status och ekonomi är det helt okej men när en asiatisk tjej för samma sak är hon ett föremål som säljs för sex enligt dig.

Rent rasistiska värderingar förstås.

Detta är nu dina ord, inte mina.
Det komiska är ert enorma hyckleri. Och att ni reagerar som kränkta små pojkspolingar när någon påtalar en mindre smickrande sida hos det manliga släktet. Det är nämligen vad detta handlade om från början, männen. Inte kvinnorna. Du har bara skiftat fokus.
Citera
2019-07-09, 01:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta är nu dina ord, inte mina.
Det komiska är ert enorma hyckleri. Och att ni reagerar som kränkta små pojkspolingar när någon påtalar en mindre smickrande sida hos det manliga släktet. Det är nämligen vad detta handlade om från början, männen. Inte kvinnorna. Du har bara skiftat fokus.

Ska du börja förneka det du skrivit nu också? Ska jag behöva plocka fram dina inlägg där du benämnt thaitjejer som blir ihop med svenska killar som föremål som säljs för sex? Om du fortsätter förneka det så letar jag fram de inlägg där du sa det och fler nedsättande saker om dessa thaitjejer.

Och visst handlar det om tjejerna för du har en annan syn när det gäller svenska tjejer som gör samma sak, t.ex. den där tjejen som gifte sig med Malaysias kronprins som var 12 år äldre än henne.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-09 kl. 01:14.
Citera
2019-07-09, 01:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
De flesta svenska kvinnor är feminister och de allra flesta är - som någon sa, "feministskadade"; det är en oerhörd skillnad mellan att interagera (nu snackar jag inte relationer utan vardagliga konversationer) med en svenska och exempelvis en östeuropeiska. De förra är hela tiden på hugget och scannar av "mikroaggressioner" i ens beteende.. ja, det finns inget bra svenskt ord att beskriva svenskor: entitled.

Jag undviker svenskor och andra skandinaviskor och det mår jag bra av.

Det är tamejfan ett mysterium att inte alla svenska män gift sig med thailändskor.. jag antar att svenska män är störda också.

Citat:
Det är inget mysterium överhuvudtaget. Det är snarare ett mysterium att vissa ser det som ett alternativ att hämta hem en fru som om det vore något slags föremål. Det är svaga män som sysslar med det.

Citat:
Eftersom män mer eller mindre köper thaifruar så kan man kalla det så ja. Detta gäller inte ifall en svensk man träffar en kvinna i nåt annat land generellt utan det gäller män som aktivt bestämmer sig för att skaffa en thaifru för att de "ler och är glada". Du vet precis vilken kategori män jag talar om.

Citat:
Du mår illa ja. Har du plötsligt fått något slags samvete?Det handlar inte om thaitjejerna först och främst utan om männen som inte orkar göra en liten ansträngning för att träffa en tjej i sin egen omgivning, utan hellre tar den lätta vägen. Det handlar om män som tycker det är rimligt att köpa sig en fru som sköter hemmet åt dem och servar dem med öl, mat och sex. Sedan sitter det folk som Kalle här och undrar varför inte all män gör detta. Ja helt enkelt därför att de flesta inte har problem med kvinnor i sitt eget land, och för att det inte är moraliskt försvarbart för många.

Kvinnor i Thailand har andra förutsättningar än svenska, de behöver pengar och är beredda att flytta för att få ett bättre liv. Det kan man inte klandra dem för.

Citat:
Ska du börja förneka det du skrivit nu också? Ska jag behöva plocka fram dina inlägg där du benämnt thaitjejer som blir ihop med svenska killar som föremål som säljs för sex? Om du fortsätter förneka det så letar jag fram de inlägg där du sa det och fler nedsättande saker om dessa thaitjejer.

Och visst handlar det om tjejerna för du har en annan syn när det gäller svenska tjejer som gör samma sak, t.ex. den där tjejen som gifte sig med Malaysias kronprins som var 12 år äldre än henne.

Du behöver inte plocka fram någonting, redan gjort. Du har förvrängt mina ord.
Men hur som, det är skillnad på tjejen som gifte sig med kronprinsen.

1. Hon har ett annat val än thailändska kvinnor. För deras del kan det handla om ett drägligt liv. I Lisas eller vad hon hette handlar det om lyx vs vanlig vardag.

2. Det är ovanligt med exempel som Lisa. Ska vi jämföra dessa två fenomen måste vi ha in fler Lisa-typer så vi kan titta på det ur ett större perspektiv

3. Återigen, läs de första inläggen, jag diskuterade mannens agerande. Inte thailändskans. Om du inte alls är intresserad av att diskutera det så föreslår jag att vi lägger ner helt enkelt. Att du tycker att jag är en rasist bekommer mig nämligen inte särskilt mycket, däremot behöver inte tråden fyllas med sådant.
Citera
2019-07-09, 01:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du behöver inte plocka fram någonting, redan gjort. Du har förvrängt mina ord.
Men hur som, det är skillnad på tjejen som gifte sig med kronprinsen.

1. Hon har ett annat val än thailändska kvinnor. För deras del kan det handla om ett drägligt liv. I Lisas eller vad hon hette handlar det om lyx vs vanlig vardag.

2. Det är ovanligt med exempel som Lisa. Ska vi jämföra dessa två fenomen måste vi ha in fler Lisa-typer så vi kan titta på det ur ett större perspektiv

3. Återigen, läs de första inläggen, jag diskuterade mannens agerande. Inte thailändskans. Om du inte alls är intresserad av att diskutera det så föreslår jag att vi lägger ner helt enkelt. Att du tycker att jag är en rasist bekommer mig nämligen inte särskilt mycket, däremot behöver inte tråden fyllas med sådant.

Svara nu, förnekar du att du benämnt dessa thaitjejer som föremål som säljs för sex? Ja eller nej?
Om du förnekar så tar jag fram citaten av dig.

Och för att gå in på skillnaderna redogör för:

Du har ingen aning om vad den där svenska tjejen hade för liv i Sverige, hade hon skulder upp över öronen, var hon arbetslös eller hade hon god ekonomi? Du har ingen aning eftersom ingen verkar ha det, hon var en helt okänd tjej som det inte har skrivits någonting om. Tveklöst är det dock så att hon har gift upp sig och fått bättre ekonomi och status med en 12 år äldre man, en äcklig gubbe som du skulle ha skrivit om han varit en svensk som rest utomlands för att hitta en ung tjej. Vad som är ett drägligt liv respektive ett liv i lyx är för övrigt högst subjektivt. Det finns många svenskar som inte anser att de har ett drägligt liv.

Lika lite aning om thaitjejerna har du, en del kommer från välbärgade familjer och andra från fattiga familjer.

Men det hindrar dig inte från att betrakta thaitjejerna som prostituerade som säljer sina kroppar för pengar samtidigt som du inte resonerar så för svenska tjejer som gifter sig rikt. Hyckleriet kan inte bli större.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-09 kl. 01:47.
Citera
2019-07-09, 03:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej det är det inte, du har nog inte bakat särskilt mycket i ditt liv. Vissa är enormt skickliga på det, det handlar om precision, timing, att kunna freestyla utanför recept, att ha koll på olika jäsningsprocesser, ugnar, temperaturer. Det är tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om gällande bakning.

Biologiskt har jag heller inte sagt att kvinnor är bättre än män på att baka, men eftersom kvinnor bakar mer så är de bättre på det. Ungefär som att män sysslar med elektronik mer än kvinnor är bättre på det, inte för att de har en medfödd talang att installera tekniska prylar.

Det finns förhållandevis lite hushåll där pappan är ensam ansvarig så det uttalandet gällande att män är lika lämpade som grupp att sköta barn i hushållet är lite osäkert att göra. Jag tänker även på hushåll där det finns både mamma och pappa och där mamman oftast är den som håller i de övergripande bitarna.
Det däremot skulle kunna vara något kvinnor är biologiskt bättre anpassade för, att ta hand om barn, familj och hushåll. Männen har brukat stå mer för den materiella biten, vilken inte alls är oviktig!
Oj vad lite argument du måste ha när du måste hitta på användarens kunskapsbrister för att kunna ge kraft åt dina argument. Och nej det är väldigt lätt att baka det är bara att följa receptet, när det kommer till bakning är det bara ren kemi så du har bara fel eller lider av vanföreställningar.

Och idag är det knappt några alls som bakar över huvud taget bland de yngre, bröd är ju "dålig" mat i deras ögon full med kolhydrater och gluten...
På sin höjd att de drar ihop en sockerkaka eller gör muffins.
Så hur kvinnor kan vara bättre på att inte göra i princip något alls är ju lite svårfunnet.

Att det skulle vara för få ensamstående pappor för att kunna göra en bedömning kan du precisera den statistiska bedömningen lite, annars bortser vi från den kommentaren som det skitsnack det är.
Citera
2019-07-09, 08:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Detta är för komiskt. Jag kan faktiskt inte annat än att le.
Ni har suttit här de senaste månaderna och uppfört er som riktiga svin, fällt den ena mer vidriga kommentaren om svenska kvinnor efter den andra (Helge något mindre extrem), och när jag skriver någonting om thailändska kvinnor och svenska män som ingår i affärsuppgörelser så tar det hus i helvete. En öm tå märker jag.
Nu fäktar ni vilt omkring er och rasistkortet dras till höger och vänster. Att ni själva sitter och skriver hur vidriga svenska kvinnor är på alla olika sätt, och att ni själva använder olika epitet på invandrare i Sverige (förstå mig rätt, jag tycker inte heller att vi ska ha massa kravlös invandring ), det har ni fullständigt glömt bort.
Ahh, jag tror jag fortsätter le lite till pojkar. Nu har ni skitit i det blå skåpet
Det är nog snarare att du ser det vi skriver som attacker för att du anser att den svenska kvinnan ska sitta i sitt ebenholtstorn och behandlas som kunglighet.
Men allteftersom de män som satt henne där tillsammans med deras mammor attackeras av en allt vansinnigare grupp av narcissistiska galningar och får media, akademin, kulturen och regeringen med sig, så finns inga andra val än att peka ut att det inte "bara" är män det är fel på. Kvinnor kan också. Denna hade aldrig publicerats under metoo-drevet: https://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/man-nastan-lika-utsatta-for-sextrakasserier-pa-jobbet-som-kvinnor/
t.ex.

Vill du se det som en enskild attack på svenska "oskyldiga kvinnor" så är det ditt problem.
Ingen här påstår "ja, alla kvinnor" eller ens låter antyda det.

Hur ska man säga detta så tydligt att du erkänner att det finns ett stort problem med vår statliga institutionaliserade radikalfeminism?

Att den har ett finger med i alla positioner av makt vi känner till i Sverige?

Medan du gör det, kan jag peka ut varför denna rörelse inte finns till för dig eller dina frågor utan för dem, deras makt och hur mycket av skattemedel de kan roffa åt sig ur statskassan och t.ex den allmänna arvsfonden och privata bidrag från kvinnor som tack vare dem nått en orättmätig maktposition.
Citera
2019-07-09, 08:58
Medlem
Citat:
Jaaa jag är en dum rasist

Sluta bete dig som en barnrumpa. Jag tror du förstår precis vad jag menar med att det finns tveksamma arrangemang mellan svenska äldre män och thailändskor. Ursprunget till diskussionen handlade om att någon snubbe i tråden inte kunde förstå varför inte alla svenska män skaffar thailändska kvinnor.
Då undrar jag varför i hela fridens namn skulle man åka så långt för att skaffa en fru just därifrån?
Varför flyttar man inte själv och provar lyckan nån annanstans, till exempel Polen, Frankrike, eller ja Thailand för all del, lär känna kulturen och folket, så kanske man hittar en fru där.
Att hämta hem en på förhand bestämd kvinna är ett arrangemang utan dess like och går inte att jämföra med de exemplen du tar upp här.

Tja, Pretty Woman är väl en fin film, men inte särskilt förankrad i verkligheten. Hur många gånger tror du att det där har hänt?
Det är inte de rika svenska affärsmännen som åker och hämtar thaifruar i första hand. Möjligen går de till prostituerade, vilket är svinigt nog av dem, men gifter sig och skaffar familj gör de med en svensk snygg och bildad kvinna, i 9 fall av 10.

Du har absolut ingen aning om vad du pratar om. Du är sjuk. Kvinnor är bättre på psykotiskt svammel.
Citera
2019-07-09, 09:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är nog snarare att du ser det vi skriver som attacker för att du anser att den svenska kvinnan ska sitta i sitt ebenholtstorn och behandlas som kunglighet.
Men allteftersom de män som satt henne där tillsammans med deras mammor attackeras av en allt vansinnigare grupp av narcissistiska galningar och får media, akademin, kulturen och regeringen med sig, så finns inga andra val än att peka ut att det inte "bara" är män det är fel på. Kvinnor kan också. Denna hade aldrig publicerats under metoo-drevet: https://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/man-nastan-lika-utsatta-for-sextrakasserier-pa-jobbet-som-kvinnor/
t.ex.

Vill du se det som en enskild attack på svenska "oskyldiga kvinnor" så är det ditt problem.
Ingen här påstår "ja, alla kvinnor" eller ens låter antyda det.

Hur ska man säga detta så tydligt att du erkänner att det finns ett stort problem med vår statliga institutionaliserade radikalfeminism?

Att den har ett finger med i alla positioner av makt vi känner till i Sverige?

Medan du gör det, kan jag peka ut varför denna rörelse inte finns till för dig eller dina frågor utan för dem, deras makt och hur mycket av skattemedel de kan roffa åt sig ur statskassan och t.ex den allmänna arvsfonden och privata bidrag från kvinnor som tack vare dem nått en orättmätig maktposition.

Och trots att det är ungefär lika vanligt att män drabbas av sexuella trakasserier på jobbet så är det i princip ingen kvinna som hängts ut för att trakassera en man, ännu mindre blivit dömd för det. Rättsväsendet tar inte övergrepp från kvinnor på allvar, en man förväntas försvara sig men det gäller inte för en kvinna.
Citera
2019-07-09, 09:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och trots att det är ungefär lika vanligt att män drabbas av sexuella trakasserier på jobbet så är det i princip ingen kvinna som hängts ut för att trakassera en man, ännu mindre blivit dömd för det. Rättsväsendet tar inte övergrepp från kvinnor på allvar, en man förväntas försvara sig men det gäller inte för en kvinna.
Korrekt!
Mantrat heter "kvinna offer-mannen förövare".
Allt annat blir herrpdiderrp! *nu är det ganska dålig mottagning här* SPRRAAAK!
Citera
2019-07-09, 09:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Korrekt!
Mantrat heter "kvinna offer-mannen förövare".
Allt annat blir herrpdiderrp! *nu är det ganska dålig mottagning här* SPRRAAAK!

Ta bara samtyckeslagen, om inget uttryckligt samtycke har avgivits då har mannen begått våldtäkt. Varför inte kvinnan?
Citera
2019-07-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ta bara samtyckeslagen, om inget uttryckligt samtycke har avgivits då har mannen begått våldtäkt. Varför inte kvinnan?

Likhet inför lagen ska ju gälla. Kvinnorna använder nya feministiska lagar framavlade av de 10.000tals feminister inom Sveriges juridik där Ramberg häxan ger kalla kårar varje gång hon öppnar sina läppar. Har inte läst samtyckeslagen men jag är övertygad om att jag blivit våldtagen enligt denna. Till och med Ramberg kan våldta mig efter en krogsväng.
Citera
2019-07-09, 09:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Likhet inför lagen ska ju gälla. Kvinnorna använder nya feministiska lagar framavlade av de 10.000tals feminister inom Sveriges juridik där Ramberg häxan ger kalla kårar varje gång hon öppnar sina läppar. Har inte läst samtyckeslagen men jag är övertygad om att jag blivit våldtagen enligt denna. Till och med Ramberg kan våldta mig efter en krogsväng.

Jag har garanterat blivit det många gånger då tjejer som jag varit ihop med har tagit för sig på morgonen då jag har sovit och inte velat annat än att fortsätta sova. Om jag skulle anmäla det skulle jag däremot inte tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in