2019-07-06, 15:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Diskrimineringslagen och kvotering presenterar inte samma sak.
Är du helt säker på det?
Låt mig visa vad det står i diskrimineringslagen. Källa: DO
https://www.do.se/globalassets/stodmaterial/diskrimineringslag-2008-567.pdf

Lagens första kapitel innehåller definitioner och andra inledande bestämmelser. I andra kapitlet finns bestämmelser om förbud mot diskriminering och repressalier. I tredje kapitlet finns bestämmelser om aktiva åtgärder. I fjärde kapitlet finns bestämmelser om tillsyn. I femte kapitlet finns bestämmelser om ersättning och ogiltighet. I sjätte kapitlet finns bestämmelser om rättegången.
Notera hur man går från kapitel ett till att aktivt påverka utfallet (Kapitel 3) och därigenom själva göra sig skyldiga till det man säger sig vilja motverka. I fjärde kapitlet står det om att staten kan komma att vidta sanktioner om diskrimineringen inte görs fort nog eller med tillräcklig kraft.

Mig veterligen har ingen vit man nånsin fått rätt hos DO.
Läs gärna också 4§ andra kapitlet.

Varsågod, nu har du bollen.
Citera
2019-07-06, 15:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jaja men du menar att det gäller alla svenska kvinnor?
Svenne, har vi hört en sån här "so you're saying" nånstans tidigare?
https://www.youtube.com/watch?v=1XMJTWD2mzs
Citera
2019-07-06, 18:43
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ja men att hitta från en plats till annan handlar om lokalsinne och det påstod jag inte att kvinnor var bättre på.
Nä vi har väl olika uppfattning då, men jag har uppfattningen att kvinnor generellt är bättre på att ta hand om helheten i en familj. Med det inte sagt att mannen inte gör någonting alls eller gör något bra, men just alla småsaker som ska fixas och donas med för att vardagen ska fungera är kvinnor bättre på.

Kvinnor som grupp är väl för fasen bättre än män på att baka?! Jag pratar inte om någon som vunnit ett högsta pris någonstans, utan jag pratar om vanliga medelsvenssons.
Om kvinnor vore så mycket bättre så skulle alla ensamstående pappor ha det kärvt...
Och dessa småsaker vad det nu är, verkar tydligen inte vara så jäkla viktigt för tydligen funkar de familjerna bra de med.

Nej kvinnor är inte bättre än män att baka.
De kanske ha lärt sig det men det är en jäkla skillnad mot att vara bättre i biologisk betingad egenskap. Baka är ju det enklaste man gör i köket imho, bara följa receptet så blir det bra.

Aja.
Citera
2019-07-06, 18:52
Medlem
Jag både tror och tycker att kvinnor hanterar detta "faktum" på ett felaktigt sätt. Visst låter det provocerande att hela tiden höra att män är bättre på allt men man glömmer att konceptet av att vara bra är en social konstruktion. Vi är inte skapade för att spela fotboll, dansa, baka osv. Vårt enda riktiga syfte är att reproducera oss och där leder uppenbarligen kvinnor.
Citera
2019-07-06, 23:22
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Jaha, intressant. Jag trodde att det gällde samtliga. Har låtit så innan nämligen.

You wish. Det räcker med att sålla bort nordvästeuropeiska kvinnor så slipper man den mesta feminismen alldeles utmärkt!
Citera
2019-07-06, 23:25
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag både tror och tycker att kvinnor hanterar detta "faktum" på ett felaktigt sätt. Visst låter det provocerande att hela tiden höra att män är bättre på allt men man glömmer att konceptet av att vara bra är en social konstruktion. Vi är inte skapade för att spela fotboll, dansa, baka osv. Vårt enda riktiga syfte är att reproducera oss och där leder uppenbarligen kvinnor.
Fast abort kan bara godkännas av kvinnor så där är dom värre.
Citera
2019-07-06, 23:30
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Jaja men du menar att det gäller alla svenska kvinnor?

De flesta svenska kvinnor är feminister och de allra flesta är - som någon sa, "feministskadade"; det är en oerhörd skillnad mellan att interagera (nu snackar jag inte relationer utan vardagliga konversationer) med en svenska och exempelvis en östeuropeiska. De förra är hela tiden på hugget och scannar av "mikroaggressioner" i ens beteende.. ja, det finns inget bra svenskt ord att beskriva svenskor: entitled.

Jag undviker svenskor och andra skandinaviskor och det mår jag bra av.

Det är tamejfan ett mysterium att inte alla svenska män gift sig med thailändskor.. jag antar att svenska män är störda också.
Citera
2019-07-06, 23:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Om kvinnor vore så mycket bättre så skulle alla ensamstående pappor ha det kärvt...
Och dessa småsaker vad det nu är, verkar tydligen inte vara så jäkla viktigt för tydligen funkar de familjerna bra de med.

Nej kvinnor är inte bättre än män att baka.
De kanske ha lärt sig det men det är en jäkla skillnad mot att vara bättre i biologisk betingad egenskap. Baka är ju det enklaste man gör i köket imho, bara följa receptet så blir det bra.

Aja.

Nej det är det inte, du har nog inte bakat särskilt mycket i ditt liv. Vissa är enormt skickliga på det, det handlar om precision, timing, att kunna freestyla utanför recept, att ha koll på olika jäsningsprocesser, ugnar, temperaturer. Det är tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om gällande bakning.

Biologiskt har jag heller inte sagt att kvinnor är bättre än män på att baka, men eftersom kvinnor bakar mer så är de bättre på det. Ungefär som att män sysslar med elektronik mer än kvinnor är bättre på det, inte för att de har en medfödd talang att installera tekniska prylar.

Det finns förhållandevis lite hushåll där pappan är ensam ansvarig så det uttalandet gällande att män är lika lämpade som grupp att sköta barn i hushållet är lite osäkert att göra. Jag tänker även på hushåll där det finns både mamma och pappa och där mamman oftast är den som håller i de övergripande bitarna.
Det däremot skulle kunna vara något kvinnor är biologiskt bättre anpassade för, att ta hand om barn, familj och hushåll. Männen har brukat stå mer för den materiella biten, vilken inte alls är oviktig!
Senast redigerad av Moment22x22 2019-07-06 kl. 23:50.
Citera
2019-07-07, 00:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

Äh provocerande är det inte när man håller sig till sanningen. Problemet är att det skrivs så mycket lögner och trams, det är det som provocerar isåfall. Vem blir provocerad av att någon säger att män är bättre på fotboll? Det är de ju. Och det har sina fysiska förklaringar först och främst.
Citera
2019-07-07, 00:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
De flesta svenska kvinnor är feminister och de allra flesta är - som någon sa, "feministskadade"; det är en oerhörd skillnad mellan att interagera (nu snackar jag inte relationer utan vardagliga konversationer) med en svenska och exempelvis en östeuropeiska. De förra är hela tiden på hugget och scannar av "mikroaggressioner" i ens beteende.. ja, det finns inget bra svenskt ord att beskriva svenskor: entitled.

Jag undviker svenskor och andra skandinaviskor och det mår jag bra av.

Det är tamejfan ett mysterium att inte alla svenska män gift sig med thailändskor.. jag antar att svenska män är störda också.

Det är inget mysterium överhuvudtaget. Det är snarare ett mysterium att vissa ser det som ett alternativ att hämta hem en fru som om det vore något slags föremål. Det är svaga män som sysslar med det.
Citera
2019-07-07, 00:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är inget mysterium överhuvudtaget. Det är snarare ett mysterium att vissa ser det som ett alternativ att hämta hem en fru som om det vore något slags föremål. Det är svaga män som sysslar med det.

Vad är det där för unkna och rasistiska värderingar du har, varför skulle tjej från ett annat land än Sverige vara ett föremål? Hur uttrycker du dig?!
Citera
2019-07-07, 00:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad är det där för unkna och rasistiska värderingar du har, varför skulle tjej från ett annat land än Sverige vara ett föremål? Hur uttrycker du dig?!

Eftersom män mer eller mindre köper thaifruar så kan man kalla det så ja. Detta gäller inte ifall en svensk man träffar en kvinna i nåt annat land generellt utan det gäller män som aktivt bestämmer sig för att skaffa en thaifru för att de "ler och är glada". Du vet precis vilken kategori män jag talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in