2019-07-07, 17:46
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
I en stor stad, ja. Men är man okänd så är man okänd på tinder också.

Har du fått några matchningar?

ja det verkar så, det mesta tyder på det i mitt läge.

bor i en medelstor svensk stad och får inte speciellt många matchningar längre. typ 20 stycken på en vecka. åker man till större städer (där man är ännu mer okänd) så ramlar det in mycket mer dock. Naturligtvis bor det fler människor där.
Citera
2019-07-07, 17:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
ja det verkar så, det mesta tyder på det i mitt läge.

bor i en medelstor svensk stad och får inte speciellt många matchningar längre. typ 20 stycken på en vecka. åker man till större städer (där man är ännu mer okänd) så ramlar det in mycket mer dock. Naturligtvis bor det fler människor där.

Mycket har med hur du uttrycker dig som profil också. Är du seriös så får du bara seriösa.
Men är du till salu för vad som helst så kommer du få många gillningar.
Citera
2019-07-07, 17:58
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Mycket har med hur du uttrycker dig som profil också. Är du seriös så får du bara seriösa.
Men är du till salu för vad som helst så kommer du få många gillningar.

Aa, en tom profiltext är inte att föredra va?

Minst tre bra bilder har jag läst mig till att man ska ha.
Citera
2019-07-07, 18:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Aa, en tom profiltext är inte att föredra va?

Minst tre bra bilder har jag läst mig till att man ska ha.

Nej. Absolut inte. Man måste skriva något. Skriv något oseriöst att du är rolig och gillar festa och dricka mycket.
Citera
2019-07-07, 18:02
Medlem
Citat:
Hehe, ja visst ser han bra ut.
Rykte, det måste väl oxå spela in?

En hel del tjejer bryr sig också mycket om vilken utbildning/jobb, intressen och kompisar du har. Status helt enkelt. Jag har inte använt appen på några månader nu, men jag vet i våras hade jag 5 matchningar och då hade jag inte skrivit någon bio än. Sen uppdaterade jag bion och skrev svetsare på utbildning under bion (gick en svetsutbildning i våras men gör inte det längre) och en minut senare var det en som tog bort matchningen. Snacka om statushora.
Citera
2019-07-07, 18:02
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Nej. Absolut inte. Man måste skriva något. Skriv något oseriöst att du är rolig och gillar festa och dricka mycket.

OK, tack. Ska klura ut något.
Citera
2019-07-07, 18:04
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
En hel del tjejer bryr sig också mycket om vilken utbildning/jobb, intressen och kompisar du har. Status helt enkelt. Jag har inte använt appen på några månader nu, men jag vet i våras hade jag 5 matchningar och då hade jag inte skrivit någon bio än. Sen uppdaterade jag bion och skrev svetsare på utbildning under bion (gick en svetsutbildning i våras men gör inte det längre) och en minut senare var det en som tog bort matchningen. Snacka om statushora.

Exakt. Det är så jag tänker gällande rykte. Sådant måste spela in. Känner damerna att det är något lurt eller att killen inte har det bästa ryktet såg tror jag aldrig att de sveper höger.
Citera
2019-07-07, 18:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Själv så har jag bra text och är högutbildad. Med andra ord, jag har bra meriter att komma med.

Klart kvinnor vill ha män som tjänar bra och klarar sig bra i svåra tider. Det är det männen är till för. Kvinnorna ska ju bara föda barn och se bra ut. Naturens lagar!
Citera
2019-07-07, 18:10
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Själv så har jag bra text och är högutbildad. Med andra ord, jag har bra meriter att komma med.

Klart kvinnor vill ha män som tjänar bra och klarar sig bra i svåra tider. Det är det männen är till för. Kvinnorna ska ju bara föda barn och se bra ut. Naturens lagar!

Och vad är en bra text?
Hur har det gått för dig?
Citera
2019-07-07, 18:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Och vad är en bra text?
Hur har det gått för dig?

Skriv utbildning, ej alergiker, du tränar något. Du är intresserad utav något omanligt t.ex. yoga/löpning. Du visar akademiskt intresse om du skriver att du kan 3 språk.

Men det måste vara sant också det du skriver. Annars är det bara glömma. Du får ligga med en tjockis

En match efter att ha haft appen i 2 dagar. 15 likes efter 1 dag. Så det går bra.
Citera
2019-07-07, 18:13
Medlem
Citat:

Ja, jo. Men svetsare tjänar överlag jävligt bra, mer än t.ex. sjuksköterska och lärare som ses som mer "bra yrke". Samma med t.ex. lastbilschaufför och livsmedelsbutiksarbetare (som jobbar OB) tjänar överlag bättre än många yrken man behöver högskoleutbildning till. Men det är väl en "klang" varje yrke har oavsett lön tänker jag.
Citera
2019-07-07, 18:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja, jo. Men svetsare tjänar överlag jävligt bra, mer än t.ex. sjuksköterska och lärare som ses som mer "bra yrke". Samma med t.ex. lastbilschaufför och livsmedelsbutiksarbetare (som jobbar OB) tjänar överlag bättre än många yrken man behöver högskoleutbildning till. Men det är väl en "klang" varje yrke har oavsett lön tänker jag.

Svetsare och lastbilschaförer tjänar inte bättre än ingenjörer. Du måste jämföra hur mycket de jobbar till vad det får ut.

Sitter man på en stol och får ut 20 tusen, då har man ett bra jobb.
Svetsar man och sliter och får ut 30 tusen, då har man ett sämre jobb. Dock ändå bra betalt, men ändå dåligt med tanke på att man jobbar.

Ja. Knegarjobb är dålig klang. Högutbildade knegare rimmar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in