Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-07, 18:20
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Skriv utbildning, ej alergiker, du tränar något. Du är intresserad utav något omanligt t.ex. yoga/löpning. Du visar akademiskt intresse om du skriver att du kan 3 språk.

Men det måste vara sant också det du skriver. Annars är det bara glömma. Du får ligga med en tjockis

En match efter att ha haft appen i 2 dagar. 15 likes efter 1 dag. Så det går bra.

Okej.
Ja om det inte är sant så blir det ju direkt fel om man träffas så att fara med osanningar är väl inte att rekommendera.

gällande bilder och dess publicitet, hur ska man tänka där? Måste alla bilder vara tagna så sent som möjligt? om man har en superbild som är tre år gammal i sin profil där det syns att man åldrats på de andra bilderna, ska man ta med denna? vad vinner och förlorar man?
Citera
2019-07-07, 18:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Okej.
Ja om det inte är sant så blir det ju direkt fel om man träffas så att fara med osanningar är väl inte att rekommendera.

gällande bilder och dess publicitet, hur ska man tänka där? Måste alla bilder vara tagna så sent som möjligt? om man har en superbild som är tre år gammal i sin profil där det syns att man åldrats på de andra bilderna, ska man ta med denna? vad vinner och förlorar man?

Tre år gammal bild är ingen skillnad, om du inte har blivit tjock.

Ta dom bästa bilderna som liknar dig idag.
Citera
2019-07-07, 18:30
Medlem
Citat:
Okej.

Nej, ta inte med för gamla bilder. 1, kanske 1 1/2 år gamla MAX (om du inte ser exakt likadan ut än idag). Ju nyare desto bättre. Jag själv skulle skämmas ihjäl om jag hade haft gamla bilder på mig där man kanske ser jättebra ut - för att sen träffa sin matchning IRL så märker man direkt hur förvånad/besviken tjejen blir att man inte ser så bra (eller ung) ut som på bilderna. D.v.s. hon blir besviken och du blir skamsen över att ha "lurat" henne, ingen vinner på det.
Citera
2019-07-07, 18:55
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Nej, ta inte med för gamla bilder. 1, kanske 1 1/2 år gamla MAX (om du inte ser exakt likadan ut än idag). Ju nyare desto bättre. Jag själv skulle skämmas ihjäl om jag hade haft gamla bilder på mig där man kanske ser jättebra ut - för att sen träffa sin matchning IRL så märker man direkt hur förvånad/besviken tjejen blir att man inte ser så bra (eller ung) ut som på bilderna. D.v.s. hon blir besviken och du blir skamsen över att ha "lurat" henne, ingen vinner på det.

Precis. Det är lite så jag tänker.

Står lite i valet och kvalet i detta. Med så få matchningar och träffar man fått så får man kanske större chans till att ses IRL med detta upplägg trots en ev. besvikelse?

På tre år är det klart att man förändras, man blir äldre. Det är ofrånkomligt.
Citera
2019-07-07, 18:56
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Tre år gammal bild är ingen skillnad, om du inte har blivit tjock.

Ta dom bästa bilderna som liknar dig idag.

men säg att man har en bild från två månader tillbaka, en från ett år och sedan en bild från tre år tillbaka. Man ser ungefär likadan ut, kanske ett, två kilo mer men inte mycket.
Citera
2019-07-07, 19:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
men säg att man har en bild från två månader tillbaka, en från ett år och sedan en bild från tre år tillbaka. Man ser ungefär likadan ut, kanske ett, två kilo mer men inte mycket.

Det går bra!

Varför inte ta ett nytt kort? Ta 100 bilder. Välj ut 2 bra.
Citera
2019-07-07, 20:02
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det går bra!

Varför inte ta ett nytt kort? Ta 100 bilder. Välj ut 2 bra.

Bra, är det kvalitet på bilderna så lär det ända bli likes från motparten tänker jag.

är det viktigt vad det är för bilder? inga selfies?
Citera
2019-07-07, 20:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Bra, är det kvalitet på bilderna så lär det ända bli likes från motparten tänker jag.

är det viktigt vad det är för bilder? inga selfies?

Det ska vara seriösa bilder. Självporträtt är seriöst.

Inga fyllebilder.
Citera
2019-07-07, 20:10
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det ska vara seriösa bilder. Självporträtt är seriöst.

Inga fyllebilder.

OK, tack.
Citera
2019-07-07, 20:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
OK, tack.

Viktigt att det syns att det är du och att om de träffar dig så ska du helst se bättre ut i verkligheten än på bild. Då har man goda chanser.

Tänk dig själv dejta en häxa och sedan så är hon riktigt snygg i verkligheten. Då har man dragit rätt strå i stacken.
Citera
2019-07-07, 20:19
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Viktigt att det syns att det är du och att om de träffar dig så ska du helst se bättre ut i verkligheten än på bild. Då har man goda chanser.

Tänk dig själv dejta en häxa och sedan så är hon riktigt snygg i verkligheten. Då har man dragit rätt strå i stacken.

jag förstår vad du menar men samtidigt är Tinder så oerhört ytligt så om det visar sig vara en häxa som kommer upp så lär det knappast bli ett högersvep, inte sant?

Tänker det omvända för egen del, d.v.s. om de tycker man inte är lika snygg i verkligheten.
Jag har självt upplevt tjejer som inte alls varit lik IRL när man träffat dem och det var en big no no. Nog för at jag inte tindrat så mycket men ändå.

uppskattar dina och next-chapters tips.
Citera
2019-07-07, 20:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
jag förstår vad du menar men samtidigt är Tinder så oerhört ytligt så om det visar sig vara en häxa som kommer upp så lär det knappast bli ett högersvep, inte sant?

Tänker det omvända för egen del, d.v.s. om de tycker man inte är lika snygg i verkligheten.
Jag har självt upplevt tjejer som inte alls varit lik IRL när man träffat dem och det var en big no no. Nog för at jag inte tindrat så mycket men ändå.

uppskattar dina och next-chapters tips.

Tinder är tjejernas köpplats av män. Hehe.
De tror att de kan lura oss med sitt spackel och skedar som ögonbryn...nix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in