2019-07-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Fokusera på vad du faktiskt kan kontrollera. Ditt utseende tex., Din attityd och betende. Venue, dvs ta ett glas vin/öl, hemmadejt, promenad, aktivitet(bowling/biljard), fika, ute-middag. (föredrar personligen dejt-typerna i den ordningen)...
Återigen - stort tack. Precis den här hjälpen jag behövde 🙂
Senast redigerad av Farzan73 2019-07-05 kl. 12:26.
Citera
2019-07-05, 12:49
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Återigen - stort tack. Precis den här hjälpen jag behövde 🙂

Mitt tips är som fungerat bra för mig är att själv inte vara för framfusig, visa tydligt att du är intresserad men invänta att de bestämmer träff med dig. Det sållar ut en hel del första dejter, som slutar just vid första dejten.

Sen är det lite skönt att vara jagad. Plus att man inte lägger ner allt för mycket energi vilket jag kan tycka tar lite knäcken på en tillslut, nybliven singel själv faktiskt. Varit aktiv i två veckor. Kör denna stil har två stycken jag träffat en första gång och nu får de ligga och jäsa tills de intresserar sig för att gå vidare, brukar ta 1-2 månader sen är de jävligt bekväma att ha att göra med. Man tänker då inte längre att det är en okänd person.
Senast redigerad av Wheeler88 2019-07-05 kl. 12:52.
Citera
2019-07-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Mitt tips är som fungerat bra för mig är att själv inte vara för framfusig, visa tydligt att du är intresserad men invänta att de bestämmer träff med dig. Det sållar ut en hel del första dejter, som slutar just vid första dejten.
Jag blir själv lite defensiv om kvinnorna är för "på". För några dagar sedan återaktiverade jag mitt Happy Pancake konto som jag skapade samtidigt med Tinder för några månader sedan.

I en del av min profiltext skriver jag ungefär "Om vädret sviker bäddar jag gärna ner mig framför tv:n med en god dryck och en bra film". På Hp kan man ju skriva utan att ha matchat och flera har skrivit som första kontakt "Det regnar här, får jag bädda ner mig hos dig".

Lite skoj med kvinnor som vågar ta för sig men eftersom jag inte vill ha en träff direkt utan prata lite först så har jag kommit av mig och inte svarat alls. Gissar att det slutat regna där nu...
Senast redigerad av Farzan73 2019-07-05 kl. 13:15.
Citera
2019-07-05, 13:42
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag blir själv lite defensiv om kvinnorna är för "på". För några dagar sedan återaktiverade jag mitt Happy Pancake konto som jag skapade samtidigt med Tinder för några månader sedan.

I en del av min profiltext skriver jag ungefär "Om vädret sviker bäddar jag gärna ner mig framför tv:n med en god dryck och en bra film". På Hp kan man ju skriva utan att ha matchat och flera har skrivit som första kontakt "Det regnar här, får jag bädda ner mig hos dig".

Lite skoj med kvinnor som vågar ta för sig men eftersom jag inte vill ha en träff direkt utan prata lite först så har jag kommit av mig och inte svarat alls. Gissar att det slutat regna där nu...

Ja, kör på lugnt då. Du kommer hitta ditt egna tempo, jag gillar också att lära känna personerna innan. Därför kan jag gå med på att visa upp mig en gång, för att de ska få bekräftat att man ser ut som på bild. sen kör jag lugna gatan igen. Tills de rycker upp sig. Kan säga att oftast är inte kvinnorna för på, det kan ta några dagar efter första träffen innan de börjar höra av sig lite smått och undra varför man inte sagt något mer efter träffen. Det är bara att ha is i magen, sen ta det lugnt därifrån.
Citera
2019-07-05, 14:25
Medlem
Jag provade nu att köpa en månad Tinder Gold för att se om jag faktiskt hade några likes, men det hade jag inte.

Det kommer hellre aldrig upp några tjejer i min närhet längre i Tinder. Appen brukar ge 2-3 nya tjejer om dagen men de är alla långt utanför det område jag har satt. Förstår inte vad poängen är att ha en inställning för radius om den ändå presenterar profiler "93 km away".

Finns det något sätt att nollställa kontot så att man ser alla profiler i sin närhet igen? Annars så känns det ju som en total återvändsgränd om man redan har gått igenom alla profiler i sin stad och har 0 likes och 0 matchningar som resultat.
Citera
2019-07-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag provade nu att köpa en månad Tinder Gold för att se om jag faktiskt hade några likes, men det hade jag inte.

Det kommer hellre aldrig upp några tjejer i min närhet längre i Tinder. Appen brukar ge 2-3 nya tjejer om dagen men de är alla långt utanför det område jag har satt. Förstår inte vad poängen är att ha en inställning för radius om den ändå presenterar profiler "93 km away".

Finns det något sätt att nollställa kontot så att man ser alla profiler i sin närhet igen? Annars så känns det ju som en total återvändsgränd om man redan har gått igenom alla profiler i sin stad och har 0 likes och 0 matchningar som resultat.

Man måste radera och starta om kontot vad jag vet. Alla matchningar försvinner då naturligtvis.
Citera
2019-07-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Fattar inte? Jag trodde det var normen.
Nja inte för mig, landar en dejt med iallafall 3 utav 5 matchningar, eller gjorde snarare. Man kan tro att aktivt användanda ska göra en bättre och mer smidig men det verkar vara tvärtom, hoppas/tror inte att jag är ensam om det.
Citera
2019-07-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Jag har inte engagemanget för att byta nummer osv utan jag skriver lite fram och tillbaka och föreslår att ses så tidigt som möjligt.

Min bild av Tinder är att många tjejer är rätt less på att dejta och ser appen som tidsödslande (eller så har de appen som tidsfördriv men då är de attention whores och inget du vill ha.) Därför kan man med rätt utseende, egenskaper och social status skriva lite fram och tillbaka och sen ordna en träff. Att sitta och skriva noveller till varandra tror jag ofta båda könen ser som rätt lal.

Nackdelen med min strategi är att man eventuellt får mer flakes. Dock är jag inte säker på om det hör ihop med att det är tidseffektivt. Tänker att det är mycket timing och beroende på hennes personlighet också.

Jag var på dejt i veckan och tjejen sa att hon uppskattade att jag var rättfram och tydlig, berättade var hon skulle befinna sig och vilken tid. Det kan inge en trygghet.

Samtidigt har jag fått flera flakes på senaste, mest yngre tjejer, som ställer in samma dag. Vill byta aktivitet, dag eller försöka kontrollera situationen helt enkelt.

Brudar kommer alltid flakea. Allt som ofta tror jag det har att göra med att de a) hittat ett bättre alternativ b) inte känner för det när de inte är investerade i dig c) testar dig.

Helt ärligt får jag rätt mycket matchningar och lägen att det inte gör mig så mycket om de ställer in. Tänker att jag direkt kan hitta någon ny. Vilket i sig är problematiskt mtp människosynen man får...

Väldigt bra sammanfattat och förklarar till punkt och pricka hur tinder fungerar och lite hur man själv bör köra om man vill vara effektiv,tyvärr slopar undan väldigt många tjejer när man inte har engagemanget att sitta och prata i 3-4 veckor som vissa faktiskt behöver, det kunde jag göra förr men numera tröttnar jag efter 1-2 veckor om en dejt inte blivit av eller iallafall har planerats, vilket är surt då vissa faktiskt är väldigt intressanta, men sen har jag mest använt tinder för att få ligg på direkten och det är inte förens senare jag tröttnat rejält på det och söker något mer stabilt, om inte ett förhållande så iallfall någon typ av kk relation där det inte bara är hej knulla hejdå.

"Helt ärligt får jag rätt mycket matchningar och lägen att det inte gör mig så mycket om de ställer in. Tänker att jag direkt kan hitta någon ny. Vilket i sig är problematiskt mtp människosynen man får..."
Precis så.
Citera
2019-07-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Nja inte för mig, landar en dejt med iallafall 3 utav 5 matchningar, eller gjorde snarare. Man kan tro att aktivt användanda ska göra en bättre och mer smidig men det verkar vara tvärtom, hoppas/tror inte att jag är ensam om det.

Och vad är snittet på utseendet på dessa? jag har matchat under 1 procent på tjejer som är 8or eller högre. Är de dessutom sexiga och fit är siffran obefintlig, tyvärr. Aldrig fått till en dejt med någon på 4 år.
Senast redigerad av LuminousChrome 2019-07-05 kl. 21:18.
Citera
2019-07-05, 21:48
Medlem
bax88s avatar
En seriös fråga till alla damer, hur ofta skriver ni först? Och om ni gör det, vad beror det på?
Citera
2019-07-05, 21:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
En seriös fråga till alla damer, hur ofta skriver ni först? Och om ni gör det, vad beror det på?
De hinner väl sällan vara först, men icke desto mindre en fråga som kan vara av stort intresse bland de manliga användarna.
Citera
2019-07-05, 22:55
Medlem
anteri17s avatar
Från 2019.01.31

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

............
Tinder avraderat. Fokus på en tjej. På fredag firar vi en bekants födelsedag tillsammans. Ja, saken är typ klar. Ytterligare en i raden "oseriösa" som fått långsiktigt napp på denna "skitapp" haha. Gaska upp er.

Över 6 månader sen vi sågs. Tinder kan vara seriöst om man vill.
Jag har inte det stora sociala umgänget att detta hade gått utan Tinder. Hon är över min nivå och jag älskar det. Ung och formbar dessutom. Finisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in