2019-07-04, 16:37
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jo jag är 32. Det är klart att det är så för många i min ålder. Tänker bara om det är viktigt att utstråla att man är "seriös" som det heter? Vilket jag är, men kan ju också va lite oseriös om tjejen verkar sådär

På din tidigare fråga, du märker ganska fort på hur de svarar dig alternativt reagerar på vad du säger. var ärlig var dig själv. Stå upp för att här söker jag inget seriöst, säg det då. Behöver inte hålla på med en massa spel. Du framstår du som seriös även om ditt svar inte handlar om att vara seriös. Förstår du?
Citera
2019-07-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
På din tidigare fråga, du märker ganska fort på hur de svarar dig alternativt reagerar på vad du säger. var ärlig var dig själv. Stå upp för att här söker jag inget seriöst, säg det då. Behöver inte hålla på med en massa spel. Du framstår du som seriös även om ditt svar inte handlar om att vara seriös. Förstår du?

Jo
Citera
2019-07-04, 21:27
Medlem
Fjärde tjejen i rad inom loppet av två dagar som bara försvinner efter att vi utbytt 2-3 meddelande, fattar inte.. Tror jag överanvänt tinder och tappat en stor del av charmen, något kanske lyser igenom i det jag skriver alternativt har jag bara blivit ersatt på direkten av någon annan då det är värt att tillägga att alla fyra tjejer är sådana med 3000+ likes väntande, alltså riktigt snygga vilket är jävligt tråkigt för det gör en bara ännu mer negativt inställd till appen och hur meningslöst det ens är att försöka med de tjejer som ser riktigt bra ut

Defintivt dags för mig att ta en paus från tinder och alla dessa nya och nya och nya konversationer man sätter igång, helt avtrubbad.
Citera
2019-07-04, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88

Fast om man dock har som avsikt att endast ligga/få ONS som kille så måste man ju spela något sorts spel. Oerhört få tjejer som säger ja till ett ONS bara sådär (även om man är ”ärlig” om det), såvida man inte har en enormt bra charm. Är man charmig och ser bra ut som kille så kan man absolut få ONS. Men även där
tänker jag att man inte kan säga till tjejen innan att du kommer vara ett meningslöst ligg för mig nu.
Citera
2019-07-04, 22:46
Medlem
Jag har inte engagemanget för att byta nummer osv utan jag skriver lite fram och tillbaka och föreslår att ses så tidigt som möjligt.

Min bild av Tinder är att många tjejer är rätt less på att dejta och ser appen som tidsödslande (eller så har de appen som tidsfördriv men då är de attention whores och inget du vill ha.) Därför kan man med rätt utseende, egenskaper och social status skriva lite fram och tillbaka och sen ordna en träff. Att sitta och skriva noveller till varandra tror jag ofta båda könen ser som rätt lal.

Nackdelen med min strategi är att man eventuellt får mer flakes. Dock är jag inte säker på om det hör ihop med att det är tidseffektivt. Tänker att det är mycket timing och beroende på hennes personlighet också.

Jag var på dejt i veckan och tjejen sa att hon uppskattade att jag var rättfram och tydlig, berättade var hon skulle befinna sig och vilken tid. Det kan inge en trygghet.

Samtidigt har jag fått flera flakes på senaste, mest yngre tjejer, som ställer in samma dag. Vill byta aktivitet, dag eller försöka kontrollera situationen helt enkelt.

Brudar kommer alltid flakea. Allt som ofta tror jag det har att göra med att de a) hittat ett bättre alternativ b) inte känner för det när de inte är investerade i dig c) testar dig.

Helt ärligt får jag rätt mycket matchningar och lägen att det inte gör mig så mycket om de ställer in. Tänker att jag direkt kan hitta någon ny. Vilket i sig är problematiskt mtp människosynen man får...
Citera
2019-07-04, 23:36
Medlem
Jag har fått lite av ett lyxproblem, men även sådana måste ju lösas.

Skaffade tinder för drygt tre månader sedan men insåg då att jag inte var redo för datande riktigt än Jag har inte tittat på appen tills för en vecka sedan då jag tänkte att det var dags. Fick lite av en chock då jag såg att jag hade drygt 3500 likes som väntade, varav drygt 300 var superlikes. Jag har nu spenderat några dagar med att läsa profiler och sorterat bort personer som inte alls var min typ. Kvar finns nu 1500 som är sådana som jag skulle kunna tänka mig att träffa.

Problemet ligger i att jag förstås inte kan swipa höger på alla samtidigt eftersom jag inte kan hantera så många matchningar. Bland de jag har kvar finns förstås de som lockar extra mycket.

Jag är helt nybörjare på att nätdata så jag frågar er mer rutinerade - ska jag göra taffliga nybörjarförsök på de jag helst vill träffa (och riskera att skrämma bort dem med klantiga nybörjarmisstag) eller ska jag "träna" på att prata med de jag är mindre intresserad av (känns grisigt men vill betona att jag inte menar träna på att få i säng, utan att prata med). Får portionera ut mina matchningar lite.

Inser att det iaf finns hopp om att inte behöva vara singel för alltid som hyffsat nyblivet frånskild 45 årig man.
Citera
2019-07-04, 23:43
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag har fått lite av ett lyxproblem, men även sådana måste ju lösas.

Skaffade tinder för drygt tre månader sedan men insåg då att jag inte var redo för datande riktigt än Jag har inte tittat på appen tills för en vecka sedan då jag tänkte att det var dags. Fick lite av en chock då jag såg att jag hade drygt 3500 likes som väntade, varav drygt 300 var superlikes. Jag har nu spenderat några dagar med att läsa profiler och sorterat bort personer som inte alls var min typ. Kvar finns nu 1500 som är sådana som jag skulle kunna tänka mig att träffa.

Problemet ligger i att jag förstås inte kan swipa höger på alla samtidigt eftersom jag inte kan hantera så många matchningar. Bland de jag har kvar finns förstås de som lockar extra mycket.

Jag är helt nybörjare på att nätdata så jag frågar er mer rutinerade - ska jag göra taffliga nybörjarförsök på de jag helst vill träffa (och riskera att skrämma bort dem med klantiga nybörjarmisstag) eller ska jag "träna" på att prata med de jag är mindre intresserad av (känns grisigt men vill betona att jag inte menar träna på att få i säng, utan att prata med). Får portionera ut mina matchningar lite.

Inser att det iaf finns hopp om att inte behöva vara singel för alltid som hyffsat nyblivet frånskild 45 årig man.

Du ska nog inte räkna med att de som du fann verkligt intressanta finns kvar när du kört lite testrundor på mindre attraktiva damer.
Citera
2019-07-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Du ska nog inte räkna med att de som du fann verkligt intressanta finns kvar när du kört lite testrundor på mindre attraktiva damer.
Nej, är lite rädd för det. Risken är väl att det redan är försent med många eftersom jag inte tittat på så länge 😕

Kanske ska köra på en annan taktik, bara ta kontakt med de nya som trillar in. Fått 50 likes idag så det är nog kanske där jag ska börja.
Senast redigerad av Farzan73 2019-07-04 kl. 23:57.
Citera
2019-07-05, 00:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Inte dåligt. Kan vi få bildbevis?

Tänker att du kan göra som de stora grabbarna på Flashback gjorde förr när de skulle dokumentera storleken på penis, det vill säga, vid sidan av mobilskärmen med antalet likes skriver du en lapp med ditt användarnamn.
Citera
2019-07-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Inte dåligt. Kan vi få bildbevis?

Tänker att du kan göra som de stora grabbarna på Flashback gjorde förr när de skulle dokumentera storleken på penis, det vill säga, vid sidan av mobilskärmen med antalet likes skriver du en lapp med ditt användarnamn.

Nu råkar jag vara en av de stora grabbarna, eller i alla fall en som står för det han säger. Hann rensa 100 personer till innan jag såg ditt förslag, men det här får duga: https://i.imgur.com/eGb8b0Z.jpg

Där ser du dessutom att jag inte börjat matcha än.

Jag vet dock inte vad det har med min frågeställning att göra...
Citera
2019-07-05, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast om man dock har som avsikt att endast ligga/få ONS som kille så måste man ju spela något sorts spel. Oerhört få tjejer som säger ja till ett ONS bara sådär (även om man är ”ärlig” om det), såvida man inte har en enormt bra charm. Är man charmig och ser bra ut som kille så kan man absolut få ONS. Men även där
tänker jag att man inte kan säga till tjejen innan att du kommer vara ett meningslöst ligg för mig nu.

Jo precis.. Frågan jag brukar få är nästan alltid något i stil med " Vad söker du på tinder.." Då kan ju svaret för den delen va att man söker något seriöst/någon att skaffa barn med eller nåt.. Det behöver ju inte va en lögn för den delen även om man inte alls är intresserad av tjejen i fråga..
Ja, det blir alltid som det blir ändå så kanske inte så stor mening att diskutera.
Citera
2019-07-05, 08:14
Medlem
Citat:
Nu råkar jag vara en av de stora grabbarna, eller i alla fall en som står för det han säger. Hann rensa 100 personer till innan jag såg ditt förslag, men det här får duga: https://i.imgur.com/eGb8b0Z.jpg

Där ser du dessutom att jag inte börjat matcha än.

Jag vet dock inte vad det har med min frågeställning att göra...

Har du köpt Tinder Gold för att kunna se antalet likes i siffra sådär?
Jag har inte Gold så för mig ser det ut såhär: LÄNK

Jag antar att du bor i en större stad om du har fått så många likes, 1400 känns helt osannolikt för mig som hittills inte har fått en enda efter 2 veckor. Är ju lite svårt att träna på att prata med tjejer när man aldrig får chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in