Citat:
Ursprungligen postat av
Farzan73
Jag har fått lite av ett lyxproblem, men även sådana måste ju lösas.
Skaffade tinder för drygt tre månader sedan men insåg då att jag inte var redo för datande riktigt än Jag har inte tittat på appen tills för en vecka sedan då jag tänkte att det var dags. Fick lite av en chock då jag såg att jag hade drygt 3500 likes som väntade, varav drygt 300 var superlikes. Jag har nu spenderat några dagar med att läsa profiler och sorterat bort personer som inte alls var min typ. Kvar finns nu 1500 som är sådana som jag skulle kunna tänka mig att träffa.
Problemet ligger i att jag förstås inte kan swipa höger på alla samtidigt eftersom jag inte kan hantera så många matchningar. Bland de jag har kvar finns förstås de som lockar extra mycket.
Jag är helt nybörjare på att nätdata så jag frågar er mer rutinerade - ska jag göra taffliga nybörjarförsök på de jag helst vill träffa (och riskera att skrämma bort dem med klantiga nybörjarmisstag) eller ska jag "träna" på att prata med de jag är mindre intresserad av (känns grisigt men vill betona att jag inte menar träna på att få i säng, utan att prata med). Får portionera ut mina matchningar lite.
Inser att det iaf finns hopp om att inte behöva vara singel för alltid som hyffsat nyblivet frånskild 45 årig man.
Även om det kommer finnas ett visst bortfall i ditt antal när du börjar matcha, så skulle jag nog säga att du har råd att "offra" även de som du tycker är intressanta.
I min egen digra erfarenhet så ser jag hur min motivation och mitt engagemang falnar drastiskt när jag tar mig an någon jag egentligen inte är intresserad av. Och det märks av motparten i regel. Så ingen bra idé att gå på någon under din standard för att "öva" på.
Matcha med typ 10 i taget och se hur många som svarar. Sen fortsätt beta av efter behov.
Det finns vissa som bara behöver gå på en dejt, andra som behöver 100 innan man hittar rätt, och det har inte så mycket att göra med hur duktig man är på att dejta. Det är ingen egentlig färdighet.
Det låter kanske klyshigt men var dig själv, försök slappna av, och efter ett par träffar har man vant sig med konceptet. Träffar du någon du är intresserad av så kommer det märkas att du är intresserad, vilket i sig är attraktivt, förutsatt ett ömsesidigt engagemang. Känns det jobbigt och nervöst, försök se det som om du skulle träffa en vän eller en kollega. Bara snacka med varandra, och det brukar ganska snart visa sig om man har den kemi som krävs.
Strunta i om du gör nybörjarmisstag, det kan tom vara gulligt och givande. Go for it.