Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-22, 23:49
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Träffade du henne via Tinder?

Det gjorde jag inte....Där hade det varit swipe bort. Som sig bör på såna appar! Hur går det för dig?
Citera
2019-05-22, 23:54
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Längesen man var inne här nu, man märker vilken incelattityd tinder skapar hos vissa, skönt att man tagit bort skiten.

Helt rätt. Det är ingen app för en riktig karl och du ska ge fan i att ha den. Bättre att vänta tills du blir lite äldre och sedan slänga ut nån krok i bekantskapskretsen, alternativt nån kontaktannons på någon av de mer etablerade dejtingsidorna. Sedan gäller det ju att omprogrammera sig från den här instagram-modell-utseende hetsen som blivit av allt det här svepandet. Såhär i backspeglen är det ju psykotiskt.
Citera
2019-05-22, 23:54
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X2000vagn
31 år och oskuld. Kan Tinder vara en väg in i samlagen tror ni? ska man vara tydlig med detta?

Det är en bra väg in om du vill ligga. Du bör absolut INTE vara tydlig med att du är oskuld.
Citera
2019-05-23, 00:02
Medlem
Citat:
31 år och oskuld. Kan Tinder vara en väg in i samlagen tror ni? ska man vara tydlig med detta?
Att nämna oerfarenhet är att skjuta dig själv i foten. Förlora oskulden via Tinder kan du absolut göra, men om det är det primära målet så överväg andra sätt också (krog eller köpesex). Det är dags för dig.
Citera
2019-05-23, 09:26
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Helt rätt. Det är ingen app för en riktig karl och du ska ge fan i att ha den. Bättre att vänta tills du blir lite äldre och sedan slänga ut nån krok i bekantskapskretsen, alternativt nån kontaktannons på någon av de mer etablerade dejtingsidorna. Sedan gäller det ju att omprogrammera sig från den här instagram-modell-utseende hetsen som blivit av allt det här svepandet. Såhär i backspeglen är det ju psykotiskt.
Verkar som att en hel del kvinnor delar denna åsikt. Dels vad jag hört, dels egna erfarenheter från appen. Och jag har väl ungefär samma uppfattning om tjejerna som finns där; det vill säga, de är inga riktiga kvinnor. Om en utåtriktad tjej vill träffas genom en app så är det för att jamsa runt för att därefter gå vidare till nästa jöns.

Många tjejer ser appen som ett nöje. En skev könsfördelning och desperata pojkar bidrar förstås till det.

För egen del så är Tinder i sopkorgen sedan årsskiftet.
Senast redigerad av lakritc 2019-05-23 kl. 09:55.
Citera
2019-05-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clytie
Har panik. Jag gillar verkligen inte Tinder och har bara haft det några veckor. Har i alla fall skrivit med en person några dagar och gått med på att träffas. Han föreslog detta ganska snabbt och jag lyckades förhala det hela för tyckte det gick lite snabbt.

Han skriver varje dag jättegulligt och ja visst han verkar fin. Men är han desperat? Knäpp? Eller är det så här man gör? Skriver inget konstigt och jag har ju svarat. Men det verkliga problemet är att han är några år yngre än mig och hans ex mycket yngre än mig samt med silikontuttar. Är verkligen inte av samma typ. Om han väntar sig något silikonigt blir han besviken. Skall jag ställa in hela skiten? Jag menar allvar, förstår inte varför han verkar så intresserad?

Förmodligen vill han bara ligga och tycker de är spännande med lite äldre.
Citera
2019-05-23, 11:33
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Det gjorde jag inte....Där hade det varit swipe bort. Som sig bör på såna appar! Hur går det för dig?

tycker inte att jag ska behöva sitta och svara på saker jag redan redogjort för flera ggr här i tråden med början i mitt första inlägg här så hänvisar dig till min historik

bara att läsa på
Citera
2019-05-23, 13:14
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

kille eller tjej ? du kan ju testa men räkna med att dom flesta om du är kille lär skratta åt dig tyvärr.
Citera
2019-05-23, 13:43
Medlem
Atorneviks avatar
Är det någon mer än jag som får en hyfsad mängd med matchningar, dessutom "bra" matchningar.
Men ändå får inga svar när man skickar meddelanden? och även när man får svar så slutar de svara på kanske tredje meddelandet?
Citera
2019-05-23, 13:58
Medlem
Citat:
Beror på om du är snygg eller inte. Förutsätter också att du är kille. Om du är snygg så kan du skriva vad som som helst, inklusive att du är oskuld. Men gissar att du inte har utseendet med dig om du lyckats behålla den så långt upp åldrarna.

Om du är tjej kan du skriva det oavsett utseende. Finns vissa som går igång rejält på att ta någons oskuld.

Är du dock kille och inte välsignad i gen-lotteriet, men heller inte råful, så kan du som föreslagits innan helt enkelt hålla tyst och helt enkelt spela med och hoppas på att tillfället ges.

Eller så kan du köra på en öppen strategi där du är supertydlig med din oskuld, och tom göra det till en grej. Med breda sökkriterier så kanske du har tur att fånga uppmärksamheten hos någon donna (med nån sorts moderskänslor/komplex) som finner nöje i att bli din första. Hur sannolikt att denna strategin lyckas är dock svårt att säga.
Citera
2019-05-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atornevik
Är det någon mer än jag som får en hyfsad mängd med matchningar, dessutom "bra" matchningar.
Men ändå får inga svar när man skickar meddelanden? och även när man får svar så slutar de svara på kanske tredje meddelandet?

Att de slutar efter just tre meddelanden är väl inte det vanligaste jag upplevt men förekommer. Mer vanligt att de inte svarar alls. Har haft tinder ett par år och blivit ganska cynisk. "Fula" tjejer eller tjejer jag bedömer under min nivå som det heter svarar nästan alltid, skriver tillbaka om man slutar skriva själv osv. Tjejer som liksom känns väldigt vettiga, "lagom" snygga om man säger så slutar ofta svara/svarar inte alls osv. Är de liksom under din nivå kan du skriva vad som helst, de svarar ändå. Är de över din nivå kan du också skriva vad som helst, de svarar inte ändå.. typ så känns det ibland. Sen säger jag inte att det inte spelar roll vad man skriver men precis i början vetefan.

Varför swipar jag ja på tjejer jag anser under min nivå? Ja, bra fråga. Är väl bekräftelse/tidsfördriv osv. I början var jag skitseriös men nu går det mer i vågor..
Citera
2019-05-23, 15:40
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clytie
Har panik. Jag gillar verkligen inte Tinder och har bara haft det några veckor. Har i alla fall skrivit med en person några dagar och gått med på att träffas. Han föreslog detta ganska snabbt och jag lyckades förhala det hela för tyckte det gick lite snabbt.

Han skriver varje dag jättegulligt och ja visst han verkar fin. Men är han desperat? Knäpp? Eller är det så här man gör? Skriver inget konstigt och jag har ju svarat. Men det verkliga problemet är att han är några år yngre än mig och hans ex mycket yngre än mig samt med silikontuttar. Är verkligen inte av samma typ. Om han väntar sig något silikonigt blir han besviken. Skall jag ställa in hela skiten? Jag menar allvar, förstår inte varför han verkar så intresserad?

Aldrig hört om liknande!

Vad är det där egentligen för jävla dåre som tror att man kan faktiskt kan ses och träffa någon i verkliga livet? Här måste du verkligen passa dig, det här låter ju som en desperat fullblodspsykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in