2019-07-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Har du köpt Tinder Gold för att kunna se antalet likes i siffra sådär?
Jag har inte Gold så för mig ser det ut såhär: LÄNK

Jag antar att du bor i en större stad om du har fått så många likes, 1400 känns helt osannolikt för mig som hittills inte har fått en enda efter 2 veckor. Är ju lite svårt att träna på att prata med tjejer när man aldrig får chansen.
Ja, jag har tinder gold. Bor så att jag plockar upp både Stockholm och Uppsala i sökningarna. Gissar att vi lite äldre har betydligt mindre konkurrens än de yngre.

Jag har inga direkta tips att ge dig men jag önskar dig stort lycka till i alla fall 🙂
Citera
2019-07-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja, jag har tinder gold. Bor så att jag plockar upp både Stockholm och Uppsala i sökningarna. Gissar att vi lite äldre har betydligt mindre konkurrens än de yngre.

Jag har inga direkta tips att ge dig men jag önskar dig stort lycka till i alla fall 🙂

Ja det är möjligt att det är mindre konkurrens. Själv är jag inte jätteung (36) och jag har åldersspannet i Tinder satt till 25-45.
Jag hade hoppats på att man åtminstone skulle matchat med någon vem som helst, men just nu känns det som att appen bara får en att känna sig ännu mindre värd snarare än att vara en motivation. Förhoppningen var att man skulle få någon form av bekräftelse, att det fanns minst en tjej i hela världen som tyckte att jag verkade okej, och att det skulle sporra mig och ge mig lite självförtroende. Därmed inte sagt att det var det som var enda syftet med Tinder för mig, det var bara det initiala.
Citera
2019-07-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
...
Har du testat att ladda upp dina bilder på photofeeler.com? Det kan vara ett bra sätt att få bilderna bedömda innan du lägger upp på Tinder.

Om du får dåligt betyg på någon av bilderna du har uppladdade ska du ta bort den. Det är lätt att du bedöms på din sämsta bild så håll så hög lägstanivå du kan på bilderna. Ha hellre färre bilder än någon dålig.

Själv har jag bara en bild och en relativt kort presentation av mig själv. Presentationen innehåller inget om vad jag söker eller vad jag är bra/dålig på utan bara en kort beskrivning av mina intressen och hur en bra dag ska vara enligt mig.

Om du listar upp för mycket som du söker så kommer kvinnorna sålla bort sig själva.

Jag söker mellan 30-50 år.
Senast redigerad av Farzan73 2019-07-05 kl. 09:58.
Citera
2019-07-05, 09:57
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Nu råkar jag vara en av de stora grabbarna, eller i alla fall en som står för det han säger. Hann rensa 100 personer till innan jag såg ditt förslag, men det här får duga: https://i.imgur.com/eGb8b0Z.jpg
Tja, vi kan ju faktiskt inte veta vilka bilder du har, eller om de ens föreställer dig, men oavsett: Ett sådant utseende är få förunnat. Du har att göra. Mycket nöje!
Citera
2019-07-05, 10:51
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast om man dock har som avsikt att endast ligga/få ONS som kille så måste man ju spela något sorts spel. Oerhört få tjejer som säger ja till ett ONS bara sådär (även om man är ”ärlig” om det), såvida man inte har en enormt bra charm. Är man charmig och ser bra ut som kille så kan man absolut få ONS. Men även där
tänker jag att man inte kan säga till tjejen innan att du kommer vara ett meningslöst ligg för mig nu.

Ja, då får du vänta tills efter första gången ni ligger och lägga fram det lite snyggt inför nästa.
Citera
2019-07-05, 11:36
Avslutad
Citat:
Nu råkar jag vara en av de stora grabbarna, eller i alla fall en som står för det han säger. Hann rensa 100 personer till innan jag såg ditt förslag, men det här får duga: https://i.imgur.com/eGb8b0Z.jpg

Där ser du dessutom att jag inte börjat matcha än.

Jag vet dock inte vad det har med min frågeställning att göra...

Det där är ju något för sjukt. Hur lång tid tog det att komma upp i de siffrorna?
Citera
2019-07-05, 11:45
Medlem
Citat:
Jag har fått lite av ett lyxproblem, men även sådana måste ju lösas.

Skaffade tinder för drygt tre månader sedan men insåg då att jag inte var redo för datande riktigt än Jag har inte tittat på appen tills för en vecka sedan då jag tänkte att det var dags. Fick lite av en chock då jag såg att jag hade drygt 3500 likes som väntade, varav drygt 300 var superlikes. Jag har nu spenderat några dagar med att läsa profiler och sorterat bort personer som inte alls var min typ. Kvar finns nu 1500 som är sådana som jag skulle kunna tänka mig att träffa.

Problemet ligger i att jag förstås inte kan swipa höger på alla samtidigt eftersom jag inte kan hantera så många matchningar. Bland de jag har kvar finns förstås de som lockar extra mycket.

Jag är helt nybörjare på att nätdata så jag frågar er mer rutinerade - ska jag göra taffliga nybörjarförsök på de jag helst vill träffa (och riskera att skrämma bort dem med klantiga nybörjarmisstag) eller ska jag "träna" på att prata med de jag är mindre intresserad av (känns grisigt men vill betona att jag inte menar träna på att få i säng, utan att prata med). Får portionera ut mina matchningar lite.

Inser att det iaf finns hopp om att inte behöva vara singel för alltid som hyffsat nyblivet frånskild 45 årig man.
Även om det kommer finnas ett visst bortfall i ditt antal när du börjar matcha, så skulle jag nog säga att du har råd att "offra" även de som du tycker är intressanta.

I min egen digra erfarenhet så ser jag hur min motivation och mitt engagemang falnar drastiskt när jag tar mig an någon jag egentligen inte är intresserad av. Och det märks av motparten i regel. Så ingen bra idé att gå på någon under din standard för att "öva" på.

Matcha med typ 10 i taget och se hur många som svarar. Sen fortsätt beta av efter behov.

Det finns vissa som bara behöver gå på en dejt, andra som behöver 100 innan man hittar rätt, och det har inte så mycket att göra med hur duktig man är på att dejta. Det är ingen egentlig färdighet.

Det låter kanske klyshigt men var dig själv, försök slappna av, och efter ett par träffar har man vant sig med konceptet. Träffar du någon du är intresserad av så kommer det märkas att du är intresserad, vilket i sig är attraktivt, förutsatt ett ömsesidigt engagemang. Känns det jobbigt och nervöst, försök se det som om du skulle träffa en vän eller en kollega. Bara snacka med varandra, och det brukar ganska snart visa sig om man har den kemi som krävs.

Strunta i om du gör nybörjarmisstag, det kan tom vara gulligt och givande. Go for it.
Citera
2019-07-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Fjärde tjejen i rad inom loppet av två dagar som bara försvinner efter att vi utbytt 2-3 meddelande, fattar inte..

Fattar inte? Jag trodde det var normen.
Citera
2019-07-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Det där är ju något för sjukt. Hur lång tid tog det att komma upp i de siffrorna?
3.5 månader, 3550 likes, rensade bort massa ryska (misstänkta) bottar, alla utan profiltext (oavsett hur bra de såg ut) samt de som inte på något sätt alls tilltalade mig i sin text eller till utseendet. De 1400 som är kvar är sådana som jag skulle kunna tänka mig att swipa höger på.
Senast redigerad av Farzan73 2019-07-05 kl. 11:52.
Citera
2019-07-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Strunta i om du gör nybörjarmisstag, det kan tom vara gulligt och givande. Go for it.

Stort tack för tipsen. 👍

Skönt sätt att avdramatisera det hela. Jag gör nog för stor grej av det hela eftersom det är nytt för mig.
Citera
2019-07-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Jag har inte engagemanget för att byta nummer osv utan jag skriver lite fram och tillbaka och föreslår att ses så tidigt som möjligt.

Min bild av Tinder är att många tjejer är rätt less på att dejta och ser appen som tidsödslande (eller så har de appen som tidsfördriv men då är de attention whores och inget du vill ha.) Därför kan man med rätt utseende, egenskaper och social status skriva lite fram och tillbaka och sen ordna en träff. Att sitta och skriva noveller till varandra tror jag ofta båda könen ser som rätt lal.

Nackdelen med min strategi är att man eventuellt får mer flakes. Dock är jag inte säker på om det hör ihop med att det är tidseffektivt. Tänker att det är mycket timing och beroende på hennes personlighet också.

Jag var på dejt i veckan och tjejen sa att hon uppskattade att jag var rättfram och tydlig, berättade var hon skulle befinna sig och vilken tid. Det kan inge en trygghet.

Samtidigt har jag fått flera flakes på senaste, mest yngre tjejer, som ställer in samma dag. Vill byta aktivitet, dag eller försöka kontrollera situationen helt enkelt.

Brudar kommer alltid flakea. Allt som ofta tror jag det har att göra med att de a) hittat ett bättre alternativ b) inte känner för det när de inte är investerade i dig c) testar dig.

Helt ärligt får jag rätt mycket matchningar och lägen att det inte gör mig så mycket om de ställer in. Tänker att jag direkt kan hitta någon ny. Vilket i sig är problematiskt mtp människosynen man får...
Personligen brukar jag inte initiera nummerbyte, utan kör iaf en dejt först. Orkar inte ha massa nummer i adressboken som man sen måste sitta och rensa för att det inte blev något.

Det fetade är en bra strategi. Det visar tydligt att man har ett starkt självförtroende vilket är attraktivt i många tjejers ögon. Det är också bekvämt för dem att inte själv behöva tänka.

Det kursiva är väldigt sant, det är nog det som ligger bakom många. Vet själv att det i de relativt få fall när man själv blir utfrågad att det är svårt att tacka nej (det är ju ja eller ghost som är alternativen egentligen), och har man kanske chattat med någon bara för att man inte haft någon bättre just då (torrperiod) så är man nog inte så sugen när det kommer till kritan.
Citera
2019-07-05, 12:02
Medlem
Citat:
Stort tack för tipsen. 👍

Skönt sätt att avdramatisera det hela. Jag gör nog för stor grej av det hela eftersom det är nytt för mig.
Så länge du har självdistans nog att inse vad du gör för ev fel så är det ju lugnt.

Lite alfahane-mentalitet är att bra att försöka ha (oavsett vad man egentligen ser sig som), att du gör det för din skull och att du har ett självvärde, så brukar det gå bra. Så länge man inte framstår som dryg dock.

Samt att det är mycket man inte kan kontrollera i sådana situationer, så man måste släppa sargen och låta saker ske.

Fokusera på vad du faktiskt kan kontrollera. Ditt utseende tex., Din attityd och betende. Venue, dvs ta ett glas vin/öl, hemmadejt, promenad, aktivitet(bowling/biljard), fika, ute-middag. (föredrar personligen dejt-typerna i den ordningen)

Är hon inte vad hon utgav sig för att vara, eller du stämde inte med vad hennes bild av dig var, ja bara att ta... NEXT! Ditt lager av kandidater är din stryka, du har råd att vara kräsen och leta fram det du vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in