Citat:
Ursprungligen postat av
Yanii
Men psykspåret är väl kollat på alla upptänkliga vis. Alla som varit på psyket eller kommit dit i närtid kollade man helt säkert upp.
Det skulle vara om han var på väg dit men aldrig kom fram, men vart tog han vägen med sina demoner då? Utan att väcka uppmärksamhet fast han var så pass sjuk.. blev han frisk igen? Utan att besöka vården?
Åkte han till en annan stad och fick medicin? Föräldrar tog hand om honom?
Det här är vad jag förstår polisens absoluta toppspår.
Här har det dammsugits och kollats mycket noga. Allmänheten har säkert varit mycket uppmärksamma på alla avvikande personer på alla sätt och vis.
Om vi bara tänker oss en GM i mycket dåligt psykiskt skick som inte kom fram dit han skulle.
Var tog han som du Yanii säger vägen sedan?
Hur kunde han klara av att inte bli sedd både innan och efter på ett mer tydligt sätt?
Hur kunde hans omgivning som grannar mm missa honom?
Han "försvinner" ju bara och är fortfarande inte synlig för dem som söker.
Hur blev han frisk igen utan att få hjälp? Utan att få återfall?
Tog han livet av sig men inte blivit funnen? Är han en missing person? Även här så kan han egentligen inte gömma sig i all evighet. Även här så finns spår till honom. Någon borde sett honom på sin resa.
Hann han verkligen provoceras av M på den korta tid de möttes på? Hann det uppstå en situation?
Varför befann han sig precis där lite undangömt precis tiden innan skolan börjar? Bara slump? Det blir så mycket slump i detta spår så jag blir osäker om det egentligen fungerar.
Just denna GM blir svårt sjuk av en anledning och ingen anhörig eller utomstående förstår eller kopplar ihop eller hjälper honom till vård, eller behöver just han ingen vård (efteråt), just han råkar stå där på ett bra ställe, och just han lyckas som svårt psykiskt sjuk komma undan utan att någon ser och han kommer undan i 15 år!
Det är bla därför psykspåret inte tillhör mina favoriter.
Det känns mer som att man vill att det ska vara så. Det är ens innersta reflex, det är en sjuk människas verk.
För annars måste man börja tänka på att det finns människor som kan döda barn som inte är psykiskt sjuka.
Det blir jobbigare. Det krävs mer grävande.
Jag tror på en mer stabil GM som har klarat av att komma undan.
Han behöver inte må helt bra med djupt psykotisk eller i mycket dåligt psykiskt skick tror jag mindre på.
Men vi har inte svaret så vem vet?
Vi har alla våra favoritspår, kanske ligger sanningen någonstans mittemellan?