2019-07-02, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Ursäkta, men så fullt av motsägelser så jag orkar inte kommentera allt.
-Vi kan visst hålla käft om det behövs, läser du inte pressen?
-Här snackar vi inte om vem som vann på Lotto eller varit otrogen utan om en livsfarlig mördare med en trolig sekt bakom sig beredda att visa sin makt. En intelligent person golar inte, fråga polisen som även de är rädda för gängen och bli beskjutna utanför tjänst I hemmen! En polisvän sov alltid med en pistol under kudden så hans fru inte såg den.
-Folk är rädda för vedergälning och inte från polisen. Bara du med PK-polisnoja kanske?

Som sagt blanda inte in dina egna röster I andra personers liv och levene men just det har denna dagistråd gjort under 15 år. En skam för Sverige liksom mycket annat och resultatet syns odiskutabelt I kronkursen om vad världen anser om Sverige medan andra blundar eller utnyttjar läget!

Ett stort grattis till sveriges opolitiska damer som visar sin styrka både sommar som vinter medan mannen numer byter läppstift med varandra, och varför inte, no problem men helst inte under tjänsten! Mer kvinnliga opolitiska poliser tack!

Jeppe, gängen är utspridda över manga länder och hjälper varandra att fullfölja kontrakt som bryts. Otur med bokföringen ingen ursäkt och alla män är inte mesar som nyinflyttade kanske trot efter alla pengar de fått gratis.
http://blog.zaramis.se/2015/03/31/svart-att-losa-gangrelaterade-mord/

Detta var nog det mest korkade jag har läst på länge.
Gör du dig till eller..??

Lyssna här din fjant.
1. Alla vet att patetiska gängmedlemmar inte golar när det handlar om gängrelaterade brott.
Det vet hela världen om.
Du din pajas hänvisar till pressen...…. Ha ha ha ha ha ha
Det står i tidningen att gängmedlemmar inte golar JA men det vet väl redan alla om utan att man behöver läsa det i nån jävla skvallerblaska.

2. Dom flesta människor, gängmedlemmar eller inte, har trotts allt ett samvete.
Mord på en oskyldig kvinna och ett barn är en väldigt tung sak att bära på, även för en kriminell.
Det är en förbannad skillnad om en gäng-medlem hugger/skjuter ihjäl en annan gäng-medlem...….
Men i detta fallet så är det två oskyldiga som har mördats. En kvinna och ett barn.
Förr eller senare så pratar någon.
Förr eller senare så kommer sanningen fram.
OM NÅGON VET NÅT !!!!
Men det är jag övertygad om att ingen gör.
Du vet, snacket går alltid, och förr eller senare så kommer skvallret till någon som inte kan hålla käft.
Folk blir äldre och förändras... förr eller senare så snackas det.
Kolla bara här på Flashback. Ibland så tar det bara 15 minuter att få fram en gärningsman.
Värsta gäng-killar hängs ut här på Flashback - FOLK SNACKAR !!!
Men i detta fallet så vet ingen nåt.
En ensam galnings verk.

All annan dynga om nån jävla sekt som vill visa sin makt genom att mörda en oskyldig kvinna och barn kan du stoppa upp där solens strålar inte skiner.
Din Polis-polare kanske borde fundera på att byta jobb om han är så skraj.
Resten av din invandrings-goja kommenterar jag inte ens.
Du kallar detta för en "dagis-tråd"... Då kanske jag kan kalla dej för självaste "dagis-fröken" he he.
Tagga ner lite... din låtsas-gangster.
Citera
2019-07-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Detta var nog det mest korkade jag har läst på länge.
Gör du dig till eller..??

Lyssna här din fjant.
1. Alla vet att patetiska gängmedlemmar inte golar när det handlar om gängrelaterade brott.
Det vet hela världen om.
Du din pajas hänvisar till pressen...…. Ha ha ha ha ha ha
Det står i tidningen att gängmedlemmar inte golar JA men det vet väl redan alla om utan att man behöver läsa det i nån jävla skvallerblaska.

2. Dom flesta människor, gängmedlemmar eller inte, har trotts allt ett samvete.
Mord på en oskyldig kvinna och ett barn är en väldigt tung sak att bära på, även för en kriminell.
Det är en förbannad skillnad om en gäng-medlem hugger/skjuter ihjäl en annan gäng-medlem...….
Men i detta fallet så är det två oskyldiga som har mördats. En kvinna och ett barn.
Förr eller senare så pratar någon.
Förr eller senare så kommer sanningen fram.
OM NÅGON VET NÅT !!!!
Men det är jag övertygad om att ingen gör.
Du vet, snacket går alltid, och förr eller senare så kommer skvallret till någon som inte kan hålla käft.
Folk blir äldre och förändras... förr eller senare så snackas det.
Kolla bara här på Flashback. Ibland så tar det bara 15 minuter att få fram en gärningsman.
Värsta gäng-killar hängs ut här på Flashback - FOLK SNACKAR !!!
Men i detta fallet så vet ingen nåt.
En ensam galnings verk.

All annan dynga om nån jävla sekt som vill visa sin makt genom att mörda en oskyldig kvinna och barn kan du stoppa upp där solens strålar inte skiner.
Din Polis-polare kanske borde fundera på att byta jobb om han är så skraj.
Resten av din invandrings-goja kommenterar jag inte ens.
Du kallar detta för en "dagis-tråd"... Då kanske jag kan kalla dej för självaste "dagis-fröken" he he.
Tagga ner lite... din låtsas-gangster.

Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Ursäkta, men så fullt av motsägelser så jag orkar inte kommentera allt.
-Vi kan visst hålla käft om det behövs, läser du inte pressen?
-Här snackar vi inte om vem som vann på Lotto eller varit otrogen utan om en livsfarlig mördare med en trolig sekt bakom sig beredda att visa sin makt. En intelligent person golar inte, fråga polisen som även de är rädda för gängen och bli beskjutna utanför tjänst I hemmen! En polisvän sov alltid med en pistol under kudden så hans fru inte såg den.
-Folk är rädda för vedergälning och inte från polisen. Bara du med PK-polisnoja kanske?

Som sagt blanda inte in dina egna röster I andra personers liv och levene men just det har denna dagistråd gjort under 15 år. En skam för Sverige liksom mycket annat och resultatet syns odiskutabelt I kronkursen om vad världen anser om Sverige medan andra blundar eller utnyttjar läget!

Ett stort grattis till sveriges opolitiska damer som visar sin styrka både sommar som vinter medan mannen numer byter läppstift med varandra, och varför inte, no problem men helst inte under tjänsten! Mer kvinnliga opolitiska poliser tack!

Jeppe, gängen är utspridda över manga länder och hjälper varandra att fullfölja kontrakt som bryts. Otur med bokföringen ingen ursäkt och alla män är inte mesar som nyinflyttade kanske trot efter alla pengar de fått gratis.
http://blog.zaramis.se/2015/03/31/svart-att-losa-gangrelaterade-mord/

Du är tvärsäker på att du vet...
men du får för f*n respektera att andra inte tror det är någon sekt som beställt mord på barn och så vidare.
Jag tror det inte iaf.
Citera
2019-07-02, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Du är tvärsäker på att du vet...
men du får för f*n respektera att andra inte tror det är någon sekt som beställt mord på barn och så vidare.
Jag tror det inte iaf.

Varför skulle nån sekt beställa ett mord på ett barn.
He he he.
Vet du det.?
Finns det nån rimlig förklaring till varför en sekt beställt ett barna-mord?

Jag undrar bara.
Citera
2019-07-02, 19:18
Medlem
Citat:
Leif kan ju vara någon hon kände i sin ungdom, en person hon mött flyktigt på jobbet eller kassören på bensinmacken vemsomhelst.

Ingen av dessa Leifar hade hon kunnat känna igen sonen till.
Hade det varit en elev som gjort det med hjälp av sin pappa Leif så hade hon sagt sonens/mördarens namn då hon i så fall känt honom bättre än pappan.
Citera
2019-07-02, 20:49
Bannlyst
Sekt.....
Det förklarar ju en del.
Om nu polisen har följt nåt sekt-spår i 15 år så förstår jag varför Polisen inte har hittat nåt.

Min teori om en galnings verk som hörde röster i sitt huvud och kände ett tvång att mörda nån, för annars skulle nåt hända.
Det behöver inte heller vara sant.
Men det är väldigt vanligt att personer som mördar och styckmördar hör en röst inne i sitt huvud.
Finns massor med exempel på det.
Pentagram-mordet för att nämna ett.

Har det surrats om nån annan "vettig" teori??
Elev, arg släkting, hämnd, eller liknande??

Nån som har lust att sammanfatta......
Citera
2019-07-03, 07:26
Medlem
Citat:
Varför skulle nån sekt beställa ett mord på ett barn.
He he he.
Vet du det.?
Finns det nån rimlig förklaring till varför en sekt beställt ett barna-mord?

Jag undrar bara.
Det var inte jag som dillade om sekt.
Det finns ingen rimlig förklaring, vad jag vet, till att det skulle handla om någon internationell gäng-sekt. Fråga Dennyebra för det är han/hon som vet precis hur det måste vara.
Citera
2019-07-03, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ingen av dessa Leifar hade hon kunnat känna igen sonen till.
Hade det varit en elev som gjort det med hjälp av sin pappa Leif så hade hon sagt sonens/mördarens namn då hon i så fall känt honom bättre än pappan.
True that, hon kanske såg Leif men inte såg sonen?
Eller så är Leif ensam i det här. Om det var Leif hon sa,
Men hon sa faktiskt något innan hon dog och det kan inte ha varit oviktigt. Allt kan inte ha blivit feltolkat/hörts fel.
Citera
2019-07-03, 08:00
Medlem
Citat:
Sekt.....
Det förklarar ju en del.
Om nu polisen har följt nåt sekt-spår i 15 år så förstår jag varför Polisen inte har hittat nåt.

Min teori om en galnings verk som hörde röster i sitt huvud och kände ett tvång att mörda nån, för annars skulle nåt hända.
Men det är väldigt vanligt att personer som mördar och styckmördar hör en röst inne i sitt huvud.

Hörde röster men började sedan medicinera kanske. Fast inte ens de med ”röster” brukar kunna knipa käft, pentagram-killen berättade ju redan nästa dag.
Om personen drogat sig med benzo? Men hade det inte synts på hårstrået? Annars är ju benzo empatistörande, det förekommer ofta vid mer geoteska/brutala mord. Dopingpreparat kan ha samma effekt.
En yngre person kan ju nyligen ha startat sin karriär som narkoman. Om man betänker att Benzodiazepiner ofta ger minnesförlust på det obehagliga empatistörda tillstånd som kan uppstå så kan gm ha vissa bilder men inte så pass att denne de facto känner av ångest/ånger eller riktigt minns vad den gjort.
Det är en teori men inte den enda jag har, haha det finns många.
Senast redigerad av Yanii 2019-07-03 kl. 08:02. Anledning: Autocorrect är inkorrekt
Citera
2019-07-03, 09:16
Medlem
Citat:
Sekt.....
Det förklarar ju en del.

Här är ett axplock:
1. Hämndspåret;
Bedragen businesspolare till bröderna A. och deras datoraffärer lejer torped,ev från Finland/Baltikum.
Förorättad datorkund, ev student, hämnas antingen själv eller genom lejd person.
Ilsken storebror ska tala ev mobbaren M. tillrätta, allt går överstyr.
2. Psykspåret; sjuk man snedtänder i akut psykos, ev initierad av gatuskyltar till ett konstprojekt med uppmaningen att döda alla barn.
3. Rasistspåret; behöver ingen kommentar.
Citera
2019-07-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Hej, du tar upp de viktigaste frågorna i hela detta brottsdrama (min fetning); ingen har golat eller krävt "hittelön". Kan alltså betyda att ingen vet något, att GM har haft en fullständigt makalös tur, som fått honom att helt gå under radarn. Kan möjligen finnas någon närstående som misstänkt/anat, men av någon anledning låtit bli att ange honom.
Om vi ska se något positivt med den långa tiden som gått efter brottet.
Så kan den avslöja och sätta fingret på en del saker. Tiden kan hjälpa oss att göra en del saker klarare.
Frågan varför ingen avslöjat GM och tyckt tipspengarna är av något intresse är en av dem.
Håller helt med att det är en mycket viktig fråga!
Kanske är den just denna fråga som kan avslöja GM?

"Varför skall jag hamna i problem för att skydda en person som utfört ett dubbelmord."

Människor kan lika gärna tänka.
Varför ska jag hamna i problem för att avslöja en person som utfört ett dubbelmord.

Tror egentligen det är svårare att göra någonting än ingenting alls.

Skulle man avslöja någon väldigt nära som man tycker om?
Bror, son, vän?
Någon man är rädd för? Rädd att det blir konsekvenser som hämnd om det är något sort gäng eller kriminella bakom? Alltså att det inte bara rör sig om en.
Saker och ting är ganska klara och enkla där i tanken. Men står man där och det gäller en själv och någon nära.
Vad skulle man själv göra?
Jag tror inte svaret är enkelt.
Citera
2019-07-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Om vi ska se något positivt med den långa tiden som gått efter brottet.
Så kan den avslöja och sätta fingret på en del saker. Tiden kan hjälpa oss att göra en del saker klarare.
Frågan varför ingen avslöjat GM och tyckt tipspengarna är av något intresse är en av dem.
Håller helt med att det är en mycket viktig fråga!
Kanske är den just denna fråga som kan avslöja GM?

"Varför skall jag hamna i problem för att skydda en person som utfört ett dubbelmord."

Människor kan lika gärna tänka.
Varför ska jag hamna i problem för att avslöja en person som utfört ett dubbelmord.

Tror egentligen det är svårare att göra någonting än ingenting alls.

Skulle man avslöja någon väldigt nära som man tycker om?
Bror, son, vän?
Någon man är rädd för? Rädd att det blir konsekvenser som hämnd om det är något sort gäng eller kriminella bakom? Alltså att det inte bara rör sig om en.
Saker och ting är ganska klara och enkla där i tanken. Men står man där och det gäller en själv och någon nära.
Vad skulle man själv göra?
Jag tror inte svaret är enkelt.

Antingen så vet ingen annan än gärningspersonen eller så är det någon som skyddar personen medvetet eller av rädsla inte berättar.
Det är viktigt i det här. Att det gått 15 år. Varför?
Citera
2019-07-03, 14:13
Medlem
Citat:
Det var inte jag som dillade om sekt.
Det finns ingen rimlig förklaring, vad jag vet, till att det skulle handla om någon internationell gäng-sekt. Fråga Dennyebra för det är han/hon som vet precis hur det måste vara.
Jag tycker sekt idén inte alls är så dum faktiskt.
Om man ser "sekt" mer som ett sinnestillstånd.
En klick av vänner med samma starka åsikter som binder dem samman, ett gäng, kriminellt nätverk, rasistisk organisation eller inte så organiserat mm
Familjen A som företagare kan ha skaffat sig fiender både i smått och stort.
Lägger man ihop detta med olika ingredienser så kan det mycket väl vara gruppen som gjorde detta möjligt för GM.
Ibland behöver man inte ta allt så ordagrant utan läsa lite mellan raderna för att förstå vad någon menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in