2019-07-02, 10:28
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Finns inte fighten på video?
Citera
2019-07-02, 10:30
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Hur funkar sådant här juridiskt egentligen?
Bevis finns ju uppenbarligen över någon form av misshandel. Skiter i vem som började och var han/hon kommer ifrån.

Men om inte asap rocky hade varit världskänd hade han väl suttit häktad nu?
Han ska spela imorgon. Risk att den blir inställd?

Bara nyfiken.

Hittade lite här https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/rattsvasendets-ansvar/rattsprocessen---fran-anmalan-till-atal/
Citat:
Häktning

Om det finns en risk att en person försvårar brottsutredningen kan åklagaren begära att denne häktas. Det kan bland annat handla om att personen riskerar att avvika eller undanröjer bevis. Ett krav är dock att han eller hon är på sannolika skäl misstänkt för ett brott som kan ge minst ett års fängelse.

Om misshandeln är att betrakta som ringa så bör han inte häktas då ringa misshandel endast kan ge 6 månader som längst i finkan. Men var gränsen för ringa misshandel går har jag ingen aning om.

Risk för inställd konsert ser jag som minimal. Jag tror att han blir plockad direkt efter sin konsert, om han inte redan blivit det. En kändis hittar man lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
(FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Citera
2019-07-02, 11:49
Medlem
Rocky är ingen macho-rappare så hazaren måste verkligen gått honom på nerverna.
Citera
2019-07-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Rocky är ingen macho-rappare så hazaren måste verkligen gått honom på nerverna.

Vet du någonting om Rockys bakgrund eller historia?
Citera
2019-07-02, 12:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

https://youtu.be/B8zAQmKgWB8
Citera
2019-07-02, 12:21
Medlem
0gKolhydraters avatar
Lite synd bara att nyheten kommer bli viral av att han spöat en svensk tafsare.
Citera
2019-07-02, 12:25
Medlem
Hur ska media förhålla sig till detta?

En ensamkommande hazar blir nedslagen av en svart framgångsrik man. Är det detta man kallar moment 22?
Citera
2019-07-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Du kan inte alltid utgå från dig själv, du kanske inte riktigt har koll på denna del av musikvärlden. Inte det lättaste att ha koll på alla nya artister som kommer fram, speciellt ifall det är en genre som man inte lyssnar på.

Edit: Nu menar jag inte nödvändigtvis att just Rocky är en ny artist, men hoppas att min tanke gick fram ändå.

Inte ens den ungdomliga delen som dissar oss gamlingar på fb gissade på Rocky så så jvla känd kan han ju inte vara.
Citera
2019-07-02, 12:29
Medlem
Klart han passar på att fightas lite i Stockholm, han lär ju ändå inte få något straff här.

Landet mesiga av de mesigaste när det gäller straffskalor. Sedan är väl sannolikheten att artisten var påverkad av någon drog helt exceptionellt stor.
Citera
2019-07-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Gillar att ”rapparen” själv slänger hazaren på marken och knäar honom, men hans entourage är ju fan som hyenor när dom sedan ska fram och slå/sparka en redan knockad kille.

Ja, motsatsen till manlighet, jag tänkte på samma sak, mesar... men tyvärr är det svårt att komma ifrån faktumet att många idioter tillsammans blir en stark idiot. Knappast en tillfällighet att de gav sig på en liten kille.
Senast redigerad av mastodon111 2019-07-02 kl. 12:41.
Citera
2019-07-02, 12:36
Medlem
tuggishs avatar
Är det max Kungsträdgården eller Medborgarplatsen?

Är man säker på att det är en afghan han spöar?

Satan vad han flög 😄
Citera
2019-07-02, 12:43
Medlem
Apexpredators avatar
Hazarer mötte lite amerikansk ghettokultur. De var nog inte vana vid riktig konfrontation. Nåja ingen större skada skedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in