2019-07-30, 15:44
Medlem
FarbrorAgges avatar
"Och varför sökte 19-åringen kontakt från första början? – Jag frågade var min kompis var någonstans. Så fort jag frågade så sa han (livvakten) att jag skulle gå därifrån, och han knuffade mig också, säger 19-åringen. Säger också att han inte visste vem ASAP Rocky var.

Åklagaren: Jag och många med mig undrar varför du sedan inte gick därifrån. 19-åringen: Det han gjorde mot mig var fult. Jag frågade ju bara var min kompis var. Han knuffade mig och därför stannade jag kvar."

https://twitter.com/perkudo
Citera
Medlem
-"Målsägande berättar att han ska ha börjat att prata med ASAP Rockys sällskap eftersom han undrade -var hans kompis var. Han ska då ha blivit knuffad direkt"

Detta håller ju inte heller.
Varför ska några random människor utanför en restaurang veta var just DIN kompis är.....
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Ännu ett misstag av polisen var ju att inte drogtesta afghanerna. Nu kan försvaret göra en poäng av det. Såvitt jag fattar visiterades de inte ens, så ingen vet om de faktiskt även den gången hade knivar på sig. Sjukt mycket talar ju för att de faktiskt hade det.

Ja det går ju inte att utesluta att dom var höga iallafall. Och vi har flertalet vittnen som vittnar att dom brukar droger samt att dom var höga även vid detta tillfälle.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Om jag går på gatan, frågar jag då random personer var min kompis befinner sig?

Citat:
Han svarar lugnt på frågorna där han sitter bredvid åklagaren, iklädd en vit kortärmad skjorta.
Först närmade han sig Asap Rocky och hans sällskap för att fråga om de visste var hans kompis befann sig, säger 19-åringen. Han fick inget svar, i stället får han en knuff.
- Så fort jag ställde frågan säger han (livvakten) gå härifrån. https://www.gp.se/kultur/kultur/nu-inleds-r%C3%A4tteg%C3%A5ngen-mot-asap-rocky-1.16702517

Edit: Den påstådda språkförbistringen? (det fetade)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja, verkligen. "Harlem showed" eller vad det nu stod betyder självklart att "vilden i honom kom fram".

Såg att någon annan citerat ditt inlägg, så tänkte bara också kommentera det:

Nej. Hon skrev "Harlem came out" och "HE smashed a bottle". En person alltså.

Och antar att du inte sett https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec där Rocky säger att han kallades för Harlem under tiden i ungdomsfängelse (se från 10:50).

Harlem = ASAP Rocky. Men, som andra sagt i tråden, inte säkert att det skulle hålla i rätten. Känns dock extremt sannolikt.
Citera
2019-07-30, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma

Jag hoppas och tror att A$AP och hans crew tar hand om dessa SMÅ SKÄGGIGA BARNEN när detta pinsamma spektakel är över

Äru dum lr. Asap + crew kmr dömmas och sen lämna landet direkt. Ett stort antal urbana artister från USA kmr inte sätta sin fot på svensk mark igen. Målsägande och hans vän kmr fortsätta härja. Asap är inte så stor i Sverige att någon på gatan kmr göra något mot målsägande End of story.
Citera
2019-07-30, 15:46
Medlem
Yrkandet på nästan 140.000:- är det rimligt? Fick ens terroroffren på Drottninggatan så mycket pengar?
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

När han dessutom har ett ordförråd på engelska som sträcker sig till "come on" och "im gonna fuck you".

Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Yrkandet på nästan 140.000:- är det rimligt? Fick ens terroroffren på Drottninggatan så mycket pengar?

Ja fullt rimligt när man är en afghan.
Citera
Medlem
MartinStLouiss avatar
Ljuger inte afghanen? Som jag har fattat det så påstår han att han bara ville ha hjälp o hitta en kompis + att han var rädd för att Asap Rocky med kompisar ville åt hans hörlurar som han sedan använde för att attackera livvakten.
Citera
2019-07-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln-W
Målsäganden berättar att han inte kommer ihåg exakt hur länge han varit på stan innan händelsen. Omkring en halvtimme, säger han.

Åklagaren undrar om han var påverkad av alkohol eller droger. På detta svarar målsäganden nej.

saxat från aftonbladet.

ÅRHUNDRADETS SKÄMT!

"19-åringen berättar att han frågade Asaps sällskap var hans kompis höll hus, och att livvakten sa till honom att gå därifrån och knuffade honom."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja det går ju inte att utesluta att dom var höga iallafall. Och vi har flertalet vittnen som vittnar att dom brukar droger samt att dom var höga även vid detta tillfälle.

Ja, och deras egen berättelse i fup:en börjar ju med att den ene gick fram till ASAP-gänget för att fråga efter knark.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Edit: Den påstådda språkförbistringen? (det fetade)

Gör man inte såtillvida man inte är en påtänd hazar med uppblåst ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in