2019-06-03, 23:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
När gjorde du detta?
FT kan väl stämma i tingsrätten ändå?

Jag minns inte exakt. 2017 kanske.
Citera
2019-06-04, 18:49
Medlem
Jag är prenumerant och har försökt få tag i kundservice en tid för att säga upp min prenumeration utan att lyckas. De har uppenbarligen satt i system att försvåra uppsägningar. Att Widar sitter här och låtsas att allt är i sin ordning är väl i sakens natur. För att komma ur en Friatider prenumeration krävs att man dokumenterar att man sagt upp den och sedan får man bestrida den faktura som ändå kommer.
Citera
2019-06-04, 19:44
Medlem
Blev uppringd häromdagen om en som utgav sig att komma från fria tider, la på. Känns lite som uppsökande försäljning/värvning allt.
Citera
2019-07-01, 13:04
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Jag är prenumerant och har försökt få tag i kundservice en tid för att säga upp min prenumeration utan att lyckas.
Du ska mejla till kundservice@friatider.se så får du en automatisk bekräftelse på uppsägningen efter några sekunder. Vad är det som är så svårt med det menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
De har uppenbarligen satt i system att försvåra uppsägningar. Att Widar sitter här och låtsas att allt är i sin ordning är väl i sakens natur.
Inte så jättemärkligt med tanke på hur kritiken ser ut. Men visst, du får gärna berätta hur vi skulle ha kunnat göra ett enklare system. /Widar
Citera
2019-07-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
Du ska mejla till kundservice@friatider.se så får du en automatisk bekräftelse på uppsägningen efter några sekunder. Vad är det som är så svårt med det menar du?

När jag skulle säga upp den tog det cirka en månad innan jag fick bekräftelse....
Citera
2019-07-01, 20:57
Medlem
Citat:
Inte så jättemärkligt med tanke på hur kritiken ser ut. Men visst, du får gärna berätta hur vi skulle ha kunnat göra ett enklare system. /Widar
Det är väl helt enkelt så att ni kanske inte har världens bästa, mest optimerade och kundvänliga system för att hantera uppsägningar och fakturering. Detta gäller kanske både tekniskt och organisatoriskt, vad vet jag, men det är i alla fall inte era kunders uppgift att lösa dessa problem. Detta är ytterst basala funktioner i ett företag som man måste ha stenkoll på. Hade allting varit frid och fröjd så hade ni aldrig haft så många missnöjda kunder, er inriktning till trots.
Citera
2019-07-02, 00:49
Medlem
Citat:

Jävlar villket fint kundbemötande.
Citera
2019-07-02, 10:01
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
När jag skulle säga upp den tog det cirka en månad innan jag fick bekräftelse....
Bekräftelserna skickas automatiskt så det kan inte stämma. Om du råkar ha Hotmail och sade upp under april-maj så kan de ha hamnat i din spamkorg däremot, på grund av ett fel hos Hotmail. /Widar
Citera
2019-07-02, 10:14
Medlem
Citat:
Bekräftelserna skickas automatiskt så det kan inte stämma. Om du råkar ha Hotmail och sade upp under april-maj så kan de ha hamnat i din spamkorg däremot, på grund av ett fel hos Hotmail. /Widar

Det var 2017 jag sa upp mitt.
Kanske har det ändrats sedan dess.
Citera
2019-07-04, 10:34
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Stod väl tidigare i tråden. De har tagit 65 personer till rättegång. Men kanske var det bara sådana som de visste de kunde vinna mot. De vann de flesta målen.

Tyvärr var inte jag en av dom, men hoppas på nästa vända.
Citera
2019-07-07, 12:01
Medlem
godboys avatar
Citat:

Ja det ska jag berätta för dig, eftersom du uppenbarligen inte är tillräckligt smart för att begripa det mest basala själv. Ni har ett knepigt system där man tecknar sig för årsabonnemang som förlängs automatiskt utan att info går ut om att det kommer förlängas när tiden löper ut. Det bästa för er skulle vara att köra med pre-paid. Vill du ha ett år så betalar du för det och när det närmar sig ett år så går en påminnelse ut om att ditt prenumeration går ut om 14 dagar, och om du vill förnya utan att få uppehåll i tjänsten så kan du gå in och förlänga nu. Om kunden inte förlänger så stängs åtkomsten ner och öppnas om kunden återtecknar sig. Inget konstigt alls.

Ni har ju rätt mycket negativa kundsynpunkter, och detta har gjort att jag valt att inte vara prenumerant hos er och jag lär ju knappast vara ensam om den saken.

Ni skulle kunna ha såååå många fler betalande kunder om ni bara skötte kundservicen ordentligt eller gjort som jag skrev ovan. Folk läser recessioner i allt större utsträckning innan man tecknar något, och tråden/trådarna om Fria Tider kommer högt upp i sökträffarna.
Citera
2019-08-06, 00:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Man ska passa sig att ta en prenumeration på Fria Tider.

De fakturerar tydligen år två retroaktivt. Sedan fakturerar de för uppsägningstiden. Samt är aggressiva o lägger tydligen på straffavgifter mm.

Mycket osympatiskt.

Det är egentligen inga pengar. Jag har skänkt mer till Kvartal o Swebbtv än vad jag betalt Fria Tider. Det är principen o det totalt urtrista bemötandet från deras sida.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-08-06 kl. 00:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in