2019-06-29, 19:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hehe, du skrev att du inte lever på din man men uppenbarligen går det bra att leva på din pappa för han har jobbat och tjänat mycket pengar till skillnad från dig som lever på män.

Men kan du inte läsa?
Jag jobbar heltid. Vad gör du själv? Spenderar tid på Flashback och lever på oss skattebetalare?
Citera
2019-06-29, 19:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men kan du inte läsa?
Jag jobbar heltid. Vad gör du själv? Spenderar tid på Flashback och lever på oss skattebetalare?

Källa:
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Själv har jag gjort mig ekonomiskt oberoende genom hårt arbete.
Citera
2019-06-29, 19:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Edith Stern (f 1952) med uppskattad IQ över 200,
Nu föll du utanför topic igen genom att beskriva "kvinnor kan X", inte "kvinnor är bättre än män på X".

Notera att jag tydligt tog avstånd från IQ-topplistor som en rolig ploj, precis som Guinness gör. Det gör de flesta. Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som topp-listar IQ.
Citera
2019-06-29, 19:49
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Vilken fantasi du har! Funderat på karriär inom den berättande genren?

Jag är usel på att skriva som du säkert märker? Jag dabbar mig med det emellanåt när jag finner lyteskomedin ni feminister bjuder på är oemotståndlig.

Låt höra, vad arbetar du med? Säg inte att det är något kontraproduktivt hemma hos den horribla svenska regimen?

Får vi lite mer kött på benen så vi kan gnaga bort några lager fläsk, fett, tugga oss igenom benet och sedan suga i oss märgen av den du är? Men jag misstänker det blir en ganska torftig måltid.

Senast redigerad av kinematisist 2019-06-29 kl. 19:51.
Citera
2019-06-29, 19:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hittar ingenstans att hon skulle ha IQ på 132. Däremot att hon var inskriven med 190 i Guinness rekordbok och att hon har testat så högt som 228.
Så, fortsätt du ljug, jag bryr mig inte om vilket dravel du skriver. Litar mer på det jag läser än det du manipulerar och lägger in som citat här. Du har nämligen visat många gånger att du klipper ut delar så att det ska framstå på ett sätt som det inte är. Du gjorde det senaste innan i denna diskussion när du skulle tramsa till att hon arbetat som kolumnist. Du ville dessutom få det att framstå som det enda hon gjort, vilket naturligtvis var en lögn det också.
Lider du av mytomani?
IQ 132 stod i faktalänken som jag gav. Förstår att du inte läste den, för annars hade du lagt dig platt på marken med ditt misstag om fake-Savant.

Här är länken igen
http://www.eoht.info/page/Guinness+Book+IQ
Citera
2019-06-29, 19:55
Medlem
Citat:
Med en världsbefolkning på 7 miljarder kan man grovt beräkna den förväntade IQ för ”världens smartaste person” utifrån den normala IQ-fördelningen. Då får man fram en IQ på ca 194,6 som den högsta IQ av de cirka 7 miljarder människor i världen. En enda människa i hela världen med denna uppmätta IQ. För att kunna mäta en IQ på 195 krävs det 9 miljarder människor vilket är två miljarder fler än nuvarande befolkning.

Vad, eller vem, är det du citerar när du skriver "världens smartaste person"? Och är du av den uppfattningen alltså att en kvinna är bättre än alla män på att ha ett högt, eller högst, IQ?

Det är väldigt många ord och en synnerligen otydlig poäng, än en gång från dig.
Citera
2019-06-29, 20:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
https://www.goodreads.com/choiceawards/best-memoir-autobiography-books-2018 med en vinnande memoar skriven av en kvinna, och de fyra näst bäst nominerade memoarerna var författade av kvinnor.

https://www.nytimes.com/interactive/2019/06/26/books/best-memoirs.html de fyra bästa memoarerna var skrivna av kvinnor.
Tyckte du skrev att du kunde källkritik. Lokala omröstningslistor på okända hemsidor kvalificerar inte in sig som fakta.

Här är amazons bäst säljande memoirs just nu. Tycker mig se visst manligt överskott. Så din teori är busted.
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Books-Memoirs/zgbs/books/3048891
Citera
2019-06-29, 20:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nu slänger du runt med rena lögner. Att du inte skäms!
Vilken lögn då?
Citera
2019-06-29, 20:01
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Familjens pengar är en annan sak. Vi har en stark lojalitetskänsla och hjälper varandra i vår familj. Sen är det mina egna pengar jag använder, eftersom jag arbetar och alltid har gjort. Mina föräldrar har inte uppfostrat några soffliggare förstår du.
Att man sen kan spara pengar för att man har vissa fördelar hemifrån gällande boende eller andra områden blir ju indirekt att dra nytta av vad någon annan tjänat.

Men nu ska jag tala om en sak för dig, och det är att det har aldrig varit "pappas pengar."
Han och mamma har varit gifta i 30 år och hade upplägget att hon var hemmafru tills alla barn var över årskurs 6. Mamma har tyckt detta var underbart att få vara hemma och pappa ville jobba. Men inte en enda gång har jag hört något gnabb om pengar typ "det är jag som tjänar pengarna". Utan som gifta delar man, min pappa är ju intelligent nog att förstå att han inte hade kunnat ha en stor familj och tjäna så pass bra om inte mamma var hemma och skötte allt annat.
Så, det finns inget "kvinnor använder männens kreditkort" i välfungerande familjer utan där hjälps man åt och kompletterar varandra.
Det förutsätter förstås att de inblandade är vettiga och inte är av den egoistiska eller giriga sorten.

Ok, dina föräldrar är jättefina och har pengar. Men vad fan har det med saken att göra?

Varför gafflar du om tillgångarna din far har mer än om att signalera din egen sociala status. Vad jobbar förresten din far med?

Ingen self-made kvinna skulle få för sig att luta sig mot andra för att definiera sin egen förmåga och sociala status. Kvinnor som Grace Hopper och Lisa Su tycker jag du bör överväga ta intryck ifrån, och lämna den kontraproduktiva feminismen bakom dig.
Citera
2019-06-29, 20:21
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Så pojkar, svennebanan och du andra, detta är totalt off topic. Jag tycker att det är dags att respektera mods tillsägelser, tycker ni inte?
Jag vill inte ha fler varningar så nu lägger jag ner iallafall.

Nu får du allt skärpa dig. Fegis.

Vi försöker komma tillbaka in i topic så vi kan hjälpa till med din avprogrammering och komma till ämnet som behandlar hur fler kompetenta kvinnor, likt Grace Hopper och Lisa Su kommer behövas i den svenska högteknologiska industrin och för kvinnor att sluta vara så besatta av rättvisa, social status och framförallt inte bejaka den skogstokiga och kontraproduktiva fattigfeminismen.

Det går ju totalt i fel riktning som det ser ut idag med den offentliga sektorn som blir allt mer mättad av östrogen och den privata sektorn som osar testosteron hela vägen från arbetsstationen till CNC-maskinen.
Citera
2019-06-29, 20:35
Avslutad
Citat:
Jag pratar inte om det, jag pratar om ditt påstående att kvinnor spenderar mäns kreditkort.
Jag tycker de ska börja vara rädda om sina kreditkort och inte låna ut det till första bästa som säger sig vilja vara deras flickvän.
Citera
2019-06-29, 20:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Ok, dina föräldrar är jättefina och har pengar. Men vad fan har det med saken att göra?

Varför gafflar du om tillgångarna din far har mer än om att signalera din egen sociala status. Vad jobbar förresten din far med?

Ingen self-made kvinna skulle få för sig att luta sig mot andra för att definiera sin egen förmåga och sociala status. Kvinnor som Grace Hopper och Lisa Su tycker jag du bör överväga ta intryck ifrån, och lämna den kontraproduktiva feminismen bakom dig.

Jag gafflar om detta apropå Svennebanans kommentar om att jag alltid lät min partner betala vilket överhuvudtaget inte stämmer. När man slänger ur sig sånt får man räkna med onödigt babbel till svar.

Alltså fattar du inte att jag inte är feminist? Var har du ens fått det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in