Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är inte jag som påstår "arkitekt okänd", det var den första hemsidan som google visade på Sala vattentorn som inte ens nämnde arkitekten, utan sökte mer info. Ungefär som om den första hemsidan om Stadshuset sökte Östbergs namn
Men ditt påstående att Agnes Magnell var en betydande arkitekt var ju värt en analys. Jag frågade vilka betydande byggnader hon ritat. Ett vattentorn. Hon var alltså inte betydande. De andra fyra du listade har inte ens ritat ett hus. Att granska dina fram-googlade länkar är alltid underhållande. Du läser inte ens texterna innan du klistrar in dem här. Finns ingen här i tråden som sätter kvinnor i sämre dager än du. Ett vattentorn och kallvattensimning, det är allt du lyckats googla fram.
Det var du som påstod det. Varför klickade du inte på länken där hemsidans författare efterlyste kunskap och dokumentation om vattentornet? Han visste naturligtvis vem som designat byggnaden, och det skrev han om i
Arkitektur. Klicka själv på länken och läs.
Om du skriver in sökorden ”gamla vattentornet Sala, så får du som sagt flera träffar. Bläddra neråt på den första träffsidan tills du kommer fram till den fjärde träffen. Där kan du läsa ”
Det gamla vattentornet i Sala ritades av Agnes Magnell 1897 och invigdes 1903...”. Hon var tydligen tillräckligt betydande för att omnämnas redan på Googles första träffsida.
De kvinnliga arkitekterna från min lista:
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?. Du ser att samtliga fem kvinnor faktiskt hade designat hus.
Det finns fler ”grenar” där kvinnor generellt är bättre än män eller till och med utklassar dem:
• Pole dance
• Hoola hooping (rockringsdans)
• Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten (< 20 grader)
• Pärldykning (
Ama)
• Verbal förmåga
• Emotionella färdigheter
• Immunförsvar mot influensa
• Överlevnad vid svält, sjukdomar och andra extrema umbäranden
• Episodiskt minne.
Redan glömt det? Jag förstår att du lider av dåligt episodiskt minne, särskilt det som är av den selektiva typen. Det vill säga att du medvetet förtränger allt bra som kvinnor gjort och bara minns allt bra som män gjort.
Det finns ingen här i tråden som sätter kvinnor i sämre dager än du. Du gör ingenting annat än att håna kvinnor, spotta på dem och förminska deras insatser.