2019-06-29, 15:17
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Skärp dig, du har inte särskilt hög IQ om du inte vet att den förändras över tid.

Smarta människor blir dessutom smartare och kunnigare med tiden, även om deras förmåga till inlärning sjunker med stigande ålder.

Människor som bejakar sina primärdrifter blir fördummade av sin egen lättja och ointresse av allt annat än att tillfredsställa sig själv med vad än för dekadent skit det må vara.

Dagens feminister blir således hårdwirade in i sin egen värdelösa existens av tomma kalorier. Således är feminismen av idag inget annat än bortskämda, blekfeta dumskallar.

Det bästa exemplet för det hittar vi i Cissis lilla "Fitt Club", Gardet, ett utanförskapsområde, en slum av fattigfeminister som har spelat ut sin roll som bejakare av konsumtionssamhället.

Senast redigerad av kinematisist 2019-06-29 kl. 15:21.
Citera
2019-06-29, 15:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Smarta människor blir dessutom smartare och kunnigare med tiden, även om deras förmåga till inlärning sjunker med stigande ålder.

Människor som bejakar sina primärdrifter blir fördummade av sin egen lättja och ointresse av allt annat än att tillfredsställa sig själv med vad än för dekadent skit det må vara.

Feminismen av idag består av inget annat än bortskämda, blekfeta dumskallar.

Ett Fitt Club av ohämmad konsumtion och vidrig attityd.

Man får skilja på ren IQ och "smarthet" eller kunskap/erfarenhet. Ta t.ex. en schackspelare som kan bli starkare och starkare och kanske stå på toppen i 40-årsåldern trots att IQn peakade långt innan. En lägre IQ kan alltså kompenseras med erfarenhet, kunskap, bättre psyke och andra egenskaper men till slut räcker inte detta och då blir man en sämre schackspelare.
Citera
2019-06-29, 15:23
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Man får skilja på ren IQ och "smarthet" eller kunskap/erfarenhet. Ta t.ex. en schackspelare som kan bli starkare och starkare och kanske stå på toppen i 40-årsåldern trots att IQn peakade långt innan. En lägre IQ kan alltså kompenseras med erfarenhet, kunskap, bättre psyke och andra egenskaper men till slut räcker inte detta och då blir man en sämre schackspelare.

IQ är en proxy for kognitiva förmågor och man bör inte förringa att det finns andra faktorer som spelar in.

Som exempelvis att feminismen underminerar kvinnors kollektiva intellektuella kapacitet genom att torgföra av sina instinkter driven nihilism och världsfrånvänt leverne.
Citera
2019-06-29, 16:35
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ungefär 80% av artiklarna kring "rekord" i Guinness rekordbok handlar om män. Män är bättre att sätta rekord och hamna i Guiness rekordbok än kvinnor.

Verkligen duktigt av dig att räkna alla Guinness-rekord gjorda av män respektive kvinnor bland tusentals artiklar från alla möjliga kategorier.

Är män bättre rekordhållare än djur (t ex världens giftigaste spindel, världens minsta hund), växter, övrig natur (t ex världens högsta berg), väderfenomen (t ex högst temperatur i världen), sjukdomar (t ex världens tyngsta tumör) osv?

https://www.guinnessworldrecords.com/records/showcase/most-popular
https://www.guinnessworldrecords.com/records/showcase/most-popular?page=2

Så kom inte och säg att män från Homo Sapiens är bättre rekordhållare än kvinnor, djur, växter, väderfenomen, konstruktioner och sjukdomar. Ett stort antal av människans rekord är inte medvetna bedrifter utan är medfödda, t ex ha störst näsa (man), längst ben (kvinna) eller fetast i världen (man). Att vara äldst i världen är inte heller någonting som man anstränger sig hårt för att bli.

När det gäller knasiga och riskfyllda rekord så är män ”bättre” än kvinnor. T ex att häva i sig så mycket öl som möjligt på kortaste tid, ha bredast käft eller längst tunga.
Senast redigerad av lupac 2019-06-29 kl. 17:19.
Citera
2019-06-29, 16:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Kvinnors korkade fallenhet in i deras primärdrifter talar för deras låga intelligens. Smarta kvinnor handlar mindre skit. Smarta kvinnor investerar.

Är det svårt att begripa?

När kvinnor och män konsumerar 50/50 uppnår ni jämlikhet med oss. Till dess är ni inget annat än avundsjuka, korkade och missunnsamma kretiner som inte begriper enkel aritmetik och att behärska era primära drifter.

All min respekt åt de intelligenta kvinnor som begriper att det är siffrorna man har på sitt konto som avgör och inte en ny skrytsam bild på Instagram och världsfrånvänt inlägg på Facebook.

Jag har ingen förståelse för någon som konsumerar över sin budget oavsett könet på personen. Kreditkort är endast något som bör ägas i särskilda fall och lån bör ej beviljas till annat än hus och större investeringar.

Däremot är jag inte så säker på att det är männens pengar som shoppas upp. Kvinnor arbetar som bekant i Sverige och handlar för egna pengar. Sen är jag inte för onödig konsumtion så det är inte det jag försvarar här, utan snarare alla förutfattade meningar om kvinnors agerande och icke agerande.

Och sen, skärp dig lite när du skriver. Det var nära att jag inte svarade dig överhuvudtaget på grund av dina överdrifter och alla hatbeskrivningar om kvinnor. Man är rätt trött på såna användare.
Citera
2019-06-29, 16:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det lustiga är att hennes IQ i olika internet-artiklar går från 132 till 228. Hon är alltså schitzo, eller så har du fel.

Nu slänger du runt med rena lögner. Att du inte skäms!
Citera
2019-06-29, 16:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Man kan ionte ändra på innehållet i en tråd om man inte gillar den. Starta en egen tråd "Det här kan kvinnor". Där kan personer som blir glatt överraskade att det finns några kvinnliga komiker alls, även om man måste gå tillbaka till 1950-talet, få råda.

Frågeställningen "Är kvinnor bättre än män på något FRÅGETECKEN" innebär att man kan listan saker som män är bäst på. Då visar man implicit att kvinnor är sämre än män på detta område. Det finns bara två kön.

Alla har sedan länge fattat att du alltid googlar med tillägget "women/kvinnor" Om man istället googlar på "best" får man en icke-vinklad uppfattning om ett område.

Jag googlade på ”best” och fick fram bl a:

https://www.goodreads.com/choiceawards/best-memoir-autobiography-books-2018 med en vinnande memoar skriven av en kvinna, och de fyra näst bäst nominerade memoarerna var författade av kvinnor.

https://www.nytimes.com/interactive/2019/06/26/books/best-memoirs.html de fyra bästa memoarerna var skrivna av kvinnor.

Konstigt att du inte hittar dessa listor som bevisligen visar att kvinnor generellt är bättre än män på att skriva memoarer. Kan du inte be någon kvinnlig datatekniker reparera ditt Google?

De ”topp100”-listor som du länkat till saknar bevisvärde, eftersom fler män än kvinnor utövar yrket/sysselsättningen, fler män än kvinnor har mer tid över till träning inom sitt gebit, fler män än kvinnor deltar i tävlingar och dessutom oftare. Så den här typen av listor ger en kraftigt vinklad uppfattning om mäns och kvinnors faktiska kompetens.

Innehållet i sådana listor kan snabbt ändras från att vara mansdominerade till kvinnodominerade. I dag är harpspelande ett kvinnodominerat musikområde. Bland dagens levande topp-harpister är ca 90 % kvinnor. Men för 200-300 år sedan var könsfördelningen mycket jämnare. Jag vågar mig på en gissning på 50/50 eller kanske rentav en viss manlig dominans.

https://m.ranker.com/list/best-harpists-in-the-world/ranker-music bästa harpisterna i världen
Citera
2019-06-29, 16:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det lustiga är att hennes IQ i olika internet-artiklar går från 132 till 228. Hon är alltså schitzo, eller så har du fel.

Hittar ingenstans att hon skulle ha IQ på 132. Däremot att hon var inskriven med 190 i Guinness rekordbok och att hon har testat så högt som 228.
Så, fortsätt du ljug, jag bryr mig inte om vilket dravel du skriver. Litar mer på det jag läser än det du manipulerar och lägger in som citat här. Du har nämligen visat många gånger att du klipper ut delar så att det ska framstå på ett sätt som det inte är. Du gjorde det senaste innan i denna diskussion när du skulle tramsa till att hon arbetat som kolumnist. Du ville dessutom få det att framstå som det enda hon gjort, vilket naturligtvis var en lögn det också.
Lider du av mytomani?
Citera
2019-06-29, 17:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Irrationella kvinnan slår till igen, klagar på brist av källor och säger sedan "jag behöver inte påvisa någonting".

Och jo, IQ börjar sjunka långt innan 50. Har du inte google på din dator?

Det var du som gjorde ett påstående. Varsågod och styrka det eller sluta skriv till mig.
Citera
2019-06-29, 17:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var du som gjorde ett påstående. Varsågod och styrka det eller sluta skriv till mig.

Har du inte IQ nog för att kunna googla fram om IQ faller när man blir äldre?
Citera
2019-06-29, 17:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du inte IQ nog för att kunna googla fram om IQ faller när man blir äldre?

Jag pratar inte om det, jag pratar om ditt påstående att kvinnor spenderar mäns kreditkort.
Citera
2019-06-29, 17:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag pratar inte om det, jag pratar om ditt påstående att kvinnor spenderar mäns kreditkort.

Du får väl ange vad du menar, gärna med ett citat, du är mycket dålig på det flickan. Detta är dock allmänkunskap och du har säkert använt din mans pengar också om någon man har velat ha dig någon gång. Detta vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in