2019-06-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej, varför skulle du ha gjort det? Min poäng var att du i inlägget jag svarade på hänvisade till Sjörén som bärare av fakta i ett citat som passade din tes, men i samma inlägg avfärdade du väljarflödet från KD till C som en “skröna”. Då det var just denne Sjörén som var källan till sagda KD>C-flöde påtalade jag din spännande selektivitet i när Sjörén ömsom används som trovärdig källa, ömsom som upphovsman till “skrönor”. Detta framgick tydligt av inlägget, men din träskallighet upphör aldrig att förvåna.

Lille tuffe korgosse, jag har inte ljugit om någonting i sammanhanget och att du skulle ha beslagit mig med lögn är i sig en lögn. Att jollra om “lögner” är bara ditt patetiska sätt att skydda dig när du är trängd och svarslös, vilket verkar vara ditt normaltillstånd numera. Talande nog sker det alltid i form av diffusa hänvisningar till ‘posthistorik’ som du håller tummarna för att ingen ska orka gå till botten med.

Apropå saker som undviks tycker jag för övrigt det är fascinerande att exakt ALLA ni som krampaktigt driver “abortfrågan gjorde inget, anhöriginvandringen var allt”-linjen systematiskt undviker att ta i valanalysen från SD ens med en tio meter lång pinne. Så fort den kommer på tal hör man snabba fotsteg försvinna bort i fjärran och sen återstår bara tystnad.

Det är lätt att förstå varför det är så besvärande för er:

1) Källan är SD själva så ni kan inte skylla på PK-propaganda.

2) SD:s valanalys bevisar att blotta misstanken om att partiet vill gå in och göra abortlagstiftningen mer restriktiv kan resultera i en massflykt av flera procentenheter väljare på bara några dagar i slutet av en valrörelse, trots att partiet sedan länge är kända för att dra åt det konservativa hållet i frågan. Alltså precis vad som hände KD.

3) Den snabba massflykten från SD pga abortfrågan skedde från ett parti med mycket skarpare invandringskritisk profil än KD, vilket bevisar att abort kan väga tyngre än invandringen även för väljare som lägger mycket större vikt vid restriktiv invandringspolitik än vad KD-väljarna gör. Därför faller det på sin orimlighet att KD inte skulle kunna tappa flera % över abortfrågan när SD bevisligen gjorde det.
Jag har bevisligen beslagit dig med lögner flera gånger.

Ditt inlägg 190608.

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Citat.
Problemet för er i filterbubblan är bara att den 24:e så hade nyheten att KD skulle stötta regeringen om anhöriginvandringen inte ens gått ut än. Slut citat.

Vilket är en ren lögn. Som jag påpekade i följande inlägg.

Citat.
Nu ljuger du igen. Den tidigaste informationen jag hittar efteråt av nyheten att KD skulle rösta med regeringen kom 190524 klockan 08,35. På twitter av Hanif Bali. Så visst var nyheten ute. Det är bara att läsa innantill. Och vilka har störst anledning/intresse att följa honom. Jo, moderater. Slut citat.

Följande inlägg av dig mot mig är talande. ¨

Citat.
Du är verkligen sällsynt jävla dum i huvudet på ett sätt som genuint äcklar mig. Slut citat.

Det som äcklar mig är lögnare som går till personangrepp när argumenten tar slut. Som i ditt fall. Jag kommer aldrig att sänka mig till din negernivå.

Vill du ha fler bevis för dina lögner så är det bara att säga till. Källan är rik. Alltså din egen posthistorik. Jag återpostar gärna.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-06-29 kl. 14:03.
2019-06-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du snackar så mycket skit. Det har inte varit någon massflykt från SD. De ligger relativt stabilt på samma siffror som de gjort rätt länge nu. Desssutom fattar de flesta normalbegåvade att det inte finns någon majoritet i riksdagen för att göra några drastiska ändringar i abortfrågan. Därmed är det en ickefråga.
Suck. Det är inte jag som påstår att SD tappade flera procentenheter på abortfrågan i riksdagsvalet 2018, det är SD som påstår det: SD:s egen valanalys visar: Abortfrågan sänkte partiet
”Sverigedemokraterna vill att gränsen för fri abort ska sänkas från 18 veckor till 12 veckor.
Abortkravet har kritiserats hårt – och ska ha sänkt partiet i valet.
Enligt SD:s egen valanalys tappade partiet ”flera procentenheter” i väljarstöd, erfar Ekot.
Vad “flera procentenheter” betyder exakt är oklart. Det vi kan enas om är att flera måste betyda minst 2 och att 2% av 6,5 miljoner erlagda röster är 130.000 väljare. Minst så många lämnade alltså SD pga abortfrågan under valspurten i höstas.

Om du tycker att SD snackar skit så är det din sak, men blanda inte in mig. Det är deras valanalys.
2019-06-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja självklart. KD steg som en raket och var nästan på moderaternas nivå. Denna extrema ökning berodde på att Ebba närmade sig SD och var kritisk mot invandringen. De ökade inte pga att skulle varit för fri abort. Sedan röstar de igenom regeringens anhöriginvandring och rasar ihop igen. Dessa mängder som strömmade ut från partiet hade inte gått till KD för att de trodde KD var för fri abort.

Ja, jag har hela tiden trott att ökningen för KD berodde på att EBT kunde tänka sig att "prata" med SD. Det är också därför som jag har hävdat att när väljarna märker att KD inte stöder SD:s invandringspolitik, så kommer dessa väljare att gå tillbaka till SD igen. Men så har inte skett. De har i stället gått till M. Vad är det i M:s politik i invandrarfrågan som dessa väljare tycker är bättre än den politik som KD har, och varför går de inte istället till SD?
2019-06-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Korrekt. Det är i siffrorna som svaret finns. Och vilka som i OU lyfte KD från 6,3 i valresultat till 13,0 i SCB i maj 2019. Och det var inte abortfrågan som var orsaken till lyftet som du tycks tro. Lika lite som det var orsaken till tappet. M och tuffe Uffe är inte abortförespråkarnas safe heaven. Det är de västerblivnas gren sedan länge. För moderater är det en ickefråga i dagsläget.

Jo, men varför valde de som nu lämnar KD att gå till M och inte till SD? Svara på det om du kan.
2019-06-29, 14:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan
Ja, jag har hela tiden trott att ökningen för KD berodde på att EBT kunde tänka sig att "prata" med SD. Det är också därför som jag har hävdat att när väljarna märker att KD inte stöder SD:s invandringspolitik, så kommer dessa väljare att gå tillbaka till SD igen. Men så har inte skett. De har i stället gått till M. Vad är det i M:s politik i invandrarfrågan som dessa väljare tycker är bättre än den politik som KD har, och varför går de inte istället till SD?

M har ökat och de röstade inte som KD för anhöriginvandringen.
2019-06-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Citat.
Problemet för er i filterbubblan är bara att den 24:e så hade nyheten att KD skulle stötta regeringen om anhöriginvandringen inte ens gått ut än.
Slut citat.

Vilket är en ren lögn. Som jag påpekade i följande inlägg.
Aha! Det ante mig att ditt dramatiska domderande om “rena lögner” byggde på exakt ingenting.

1: Att en NYHET GÅTT UT avser med total självklarhet inte ett tweet(!) från en riksdagsman(!!), utan naturligtvis att den har GÅTT UT som en NYHET via gängse NYHETSKÄLLOR, dvs MSM eller åtminstone alternativmedia. Det är då en nyhet per definition blir en NYHET. Detta skedde dock inte förrän den 25:e. Inte ens altmedia var intresserade av att göra nånting av det aktuella scoopet en fredagkväll.

Hur kan du inte förstå vad som avsågs med nyhet, är frågan? Vi diskuterade alltså potentiella anledningar till att KD hade rasat -2,2% i en mätning som gjordes 20-23 maj. Det är en sjuk mängd väljare på sjukt kort tid och då krävs nånting stort. Man tycker därför att du intuitivt borde förstå att vi diskuterar nyheter som i MSM/TT-förmedlade riksnyheter. Jag menar, även om vi ponerar att det hade varit så att mätperioden pågått till den 24:e kan du ju inte på fullt allvar mena att ett tweet som kom på förkvällen sista mätdagen skulle ha orsakat ett så episkt stort ras för KD i Sifo att det på några timmar skulle påverka KD:s MEDEL över hela mätperioden så kraftigt att det resulterade i -2,2%? Det skulle ha krävt att Balis tweet gjorde att KD rasade till 0% mellan 17:35 och midnatt den 24:e. Om 0% ens räcker, det behövs nog negativt väljarstöd.

2: Även om vi antar hypotetiskt att nyheten skulle ha fått massiv spridning via riktiga NYHETSKÄLLOR den 24:e så skulle det inte spela någon roll, eftersom jag i mitt inlägg diskuterade Sifomätningen som publicerades den 24:e. Det säger sig självt att mätperioden avslutades innan den 24:e, men det optimala hade givetvis varit om jag inte hade nämnt den 24:e i sammanhanget öht så att inte ens den mest trögtänkta fick tillfälle att bli förvirrad.

Den enda som kan beslås med lögn i sammanhanget är därmed du själv, eftersom du hävdade att tidpunkten för Balis tweet var “190524 klockan 08,35”. Ett klockslag du ljög ihop för att den verkliga tidpunkten supportade min story bättre än din. Tweetet kom nämligen 17:35. Man tänker annars att när ett tweet börjar med orden “Idag klockan 16:00 gick deadline...” så faller det på sin orimlighet att tweetet skulle vara skrivet halv åtta på morgonen. Men jag har tappat räkningen nu på alla flygande DeLoreans som behövs för att din fabel ska hänga ihop.
2019-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du snackar så mycket skit. Det har inte varit någon massflykt från SD. De ligger relativt stabilt på samma siffror som de gjort rätt länge nu. Desssutom fattar de flesta normalbegåvade att det inte finns någon majoritet i riksdagen för att göra några drastiska ändringar i abortfrågan. Därmed är det en ickefråga.

Ja, för politikerna är det en ickefråga, men det kan mycket väl vara en viktig fråga för vissa väljare. Jag vet inte, och personligen skulle jag aldrig lägga min röst på KD, så jag bryr mig inte heller. Däremot försöker jag analysera varför KD just nu tappar väljarstöd. Detta är intressant för en nörd som mig.
2019-06-29, 14:57
Medlem
Citat:
Jo, men varför valde de som nu lämnar KD att gå till M och inte till SD? Svara på det om du kan.
Det var moderater som i OU svarade KD i OU. I ett försök att påverka moderpartiet.

När det väl gäller i val så röstar man på moderpartiet ändå. Inte på SD. Precis som i höstas när många mycket sent gick från SD till M enligt eftervalsanalyserna.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-06-29 kl. 15:03.
2019-06-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ja, för politikerna är det en ickefråga, men det kan mycket väl vara en viktig fråga för vissa väljare. Jag vet inte, och personligen skulle jag aldrig lägga min röst på KD, så jag bryr mig inte heller. Däremot försöker jag analysera varför KD just nu tappar väljarstöd. Detta är intressant för en nörd som mig.

Ja det är enkelt att svara på. Ebba har gjort bort sig. Både när det gäller att rösta på ökad anhörig invandring och hur hon hanterat Adaktusson. Hon gick publikt ut och kölhalade honom. Nu har båda backat i ett gemensamt Facebook inlägg. Adaktusson har blivit tillrättavisad och fått nåd. Även det visar Ebbas ledarskap. Hon som partiledare borde självklart känna till hur Adaktusson röstar i EU. Vad fan, har de inga avstämningar innan.

Men fortsätt tro att abortfrågan är en jäääääättestor fråga för väljarna.

Edit: Till skillnad från dig som inte kan tänka dig rösta på KD så hade jag en svag stund då jag faktiskt funderade på rösta på KD i riksdagsvalet. Då bör jag rimligen veta bättre hur en potentiell KD väljare tänker.
2019-06-29, 15:57
Medlem
Citat:
Förstår heller inte riktigt poängen med att driva som besatt att abortfrågan saknade betydelse. Vem hoppas man lura? De enda som kan vidta åtgärder kopplade till väljarreaktionerna är KD, och KD gör inte sina eftervalsanalyser genom att gå till Flashback och hålla upp ett vått finger i luften, de köper fördjupade mätningar av OI. Gissningsvis Demoskop, som nu har gått ihop med Inizio. Båda dessa konstaterade att det var Adaktussongate som låg bakom det initiala raset. Det var kvinnor, de angav abort som skäl, M ökade men inte SD... finns inget att dividera om. Såvida man inte tror att OI bluffar organiserat om saken då, men KD som partiorganisation är inte foliehattar så det är inte aktuellt.

Nu i junimätningen har Inizio sett att även anhöriginvandringen har seglat upp bland de angivna skälen, parallellt med att man noterat en hyfsad SD-uppgång. Det ligger helt i linje med vad jag sa från början, att anhöriginvandringen kommer att växa i betydelse efterhand, särskilt i samband med att själva beslutet klubbas för då kommer den ordentliga MSM-bevakningen (vilket den också gjorde).
2019-06-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Förstår heller inte riktigt poängen med att driva som besatt att abortfrågan saknade betydelse. Vem hoppas man lura? De enda som kan vidta åtgärder kopplade till väljarreaktionerna är KD, och KD gör inte sina eftervalsanalyser genom att gå till Flashback och hålla upp ett vått finger i luften, de köper fördjupade mätningar av OI. Gissningsvis Demoskop, som nu har gått ihop med Inizio. Båda dessa konstaterade att det var Adaktussongate som låg bakom det initiala raset. Det var kvinnor, de angav abort som skäl, M ökade men inte SD... finns inget att dividera om. Såvida man inte tror att OI bluffar organiserat om saken då, men KD som partiorganisation är inte foliehattar så det är inte aktuellt.

Nu i junimätningen har Inizio sett att även anhöriginvandringen har seglat upp bland de angivna skälen, parallellt med att man noterat en hyfsad SD-uppgång. Det ligger helt i linje med vad jag sa från början, att anhöriginvandringen kommer att växa i betydelse efterhand, särskilt i samband med att själva beslutet klubbas för då kommer den ordentliga MSM-bevakningen (vilket den också gjorde).

Besatt!? Den enda här som är besatt av abortfrågan är du själv. Alla andra vet att största anledningen till KDs ras beror på anhöriginvandringen.
Sen kommer du med den ena lögnen efter den andra för att få ihop ditt luftslott. Ljuger till och med värre än EBT och det säger inte lite.
2019-06-29, 16:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Besatt!? Den enda här som är besatt av abortfrågan är du själv. Alla andra vet att största anledningen till KDs ras beror på anhöriginvandringen.
Sen kommer du med den ena lögnen efter den andra för att få ihop ditt luftslott. Ljuger till och med värre än EBT och det säger inte lite.
Alla? Alla AfS-töntar menar du som "visste" att AfS skulle få mer än 1%?

Kollar man på tajmingen blir det ungefär lika enkelt att inse vad ABK:s (SD) och EBT:s (abort) nedgångar berodde på...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in