Citat:
Ursprungligen postat av
Yanii
Det är möjligt men jag tror inte det, planerat ett mord med den kniven? Då är det en mycket omogen individ i så fall.
Jag tror fortfarande att gm kan vara mkt ung och må dåligt av okänd anledning.
Det kan vara som du tror, men jag känner inte alls att det klickar med den teorin att M är målet om gm inte är jämngamal med M, för då blir det en annan bild.
Det kan vara en yngre person som mår dåligt som du tror.
Det behöver inte vara ett planerat mord. Jag tänker mig så här och spånar lite mer kring kidnappningsspåret. Jag tycker det är ett intressant spår. Det binder ihop artikeln med GM som ballar ur pga orättfärdig orättvisa vi skrev om tidigare. I detta spår är GM i 20-års åldern. Jag har skrivit om det förut men binder ihop med lite mer lösa trådar.
En kränkt avskedad fd anställd som inte fått hjälp av företaget så han inte blir berättigad a-kassa tex. Här kan det ligga flera orsaker bakom.
Han känner sig orättvist behandlad.
Han är ursinnig på dem. Han har jobbat bra och gett dem så mycket och så bara skiter de i honom. Han har empatiproblem och lite andra trasigheter i sitt liv.
Han lejer någon som han känner som har ekonomiska problem och som ställer upp pga hot eller blir lovad en del i summan de tänker sig få.
De tänker kidnappa M och få lösensumma av familjen. De ska allt få betala.
De har kollat under veckan innan och kikat i familjens A sopor mm. Var handlar de, vad är deras vanor mm
På morgonen är bästa tiden kommer de fram till. Lilla M är minst och lättast att ta av barnen.
De är två och ska fixa detta tillsammans.
GM behöver ingen speciell kniv med parerstång. Han ska bara få med sig en liten 8-åring.
Han ska bara skrämmas lite med kniven, den fungerar bra för ändamålet.
Hur svårt kan det vara?
Den andra personen cirkulerar kring området i den röda bilen som setts köra omkring ( har den blivit funnen?)
De har bestämt en plats där de ska mötas och snabb få in M i bilen.
Men vid mötesplatsen så finns inte "kompisen" med M.
Han parkerar bilen och går in i ica butiken och köper en dricka, han är nervös och behöver få upp blodsockret. ( Mannen i den grå munkjackan som de i affären såg som verkade skygg och som de aldrig har sett igen)
GM har fått problem, det som verkade så lätt i teorin har gått helt åt helvete. Istället för en kidnappning har han nu dödat två människor. Den krångliga M med egen stark vilja och vittnet A-L.
Hans liv är över. Han går sakta från platsen. Han är varm och slänger mössan i vad han tror är en papperskorg. Han har med sig en trasa som han tänkt stoppa i M:s mun så han inte ska kunna skrika.
Den tar han och lindar in handen med. Jackan kastar han i en container el dyl som han går förbi.
Han sätter sig på en bänk i trädgårdsföreningen. Han är yr och medtagen, kan inte riktigt tänka klart.
Han blir förvånad att inte polisen letar där i trädgårsföreningen.
Antingen kommer hans kompanjon som efter letade till slut hittar honom, och de går gemensamt till bilen. Polisen söker en ensam GM så de två väcker inte någon uppmärksamhet när de går till bilen om ens någon ser dem.
Eller så kan GM ta sig hem på egen hand efter ett par timmar efter händelsen när han lugnat ner sig och polisen koncentrerar sig på närområdet.