2019-06-26, 08:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vad är det med er offer och er bristande läskunnighet? Ditt försök till personangrepp och personanalys gör få imponerade.
För kännedom så kan du nog bara tala för dig själv, herr sten.
Fyra påståenden, noll exempel?
Säger faktiskt en del om dig.
Citera
2019-06-26, 08:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Seriöst? Mät dem mot Bill Burr, Luis C.K., Jimmy Carr och gänget. Är du hög på crack eller?

Edit: Patrice Oneal borde nämnas här.

Jag har aldrig hört talas om någon av dem. Fast namnet Louis C. K. känns bekant. Ja, just det! Hur kunde jag glömma bort det? Det var ju han som erkände sig skyldig till sexuella övergrepp efter att ha hängts ut i ”Metoo”. Han trodde säkert att det ingick i den komiska reportoaren att tafsa på sina motspelerskor.
Citera
2019-06-26, 08:37
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har aldrig hört talas om någon av dem. Fast namnet Louis C. K. känns bekant. Ja, just det! Hur kunde jag glömma bort det? Det var ju han som erkände sig skyldig till sexuella övergrepp efter att ha hängts ut i ”Metoo”. Han trodde säkert att det ingick i den komiska reportoaren att tafsa på sina motspelerskor.

Dessa motspelerskor hade en dålig moral, då de anmälde honom för något sånt. En bitchslap hade räckt, så hade han lärt sig. Det har funkat i alla tider fram tills nu, då man istället väljer att förstöra någon liv, karriär och rykte för något så pjåkigt. Någon balans borde det finnas, men icke för dessa våp, som ser sin chans att vinna sympatier och skadestånd på någon annans bekostnad, utan minsta tanke på dennes öde. Undrar vad de hade tyckt om detta hade hänt deras egen son?
Citera
2019-06-26, 08:47
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Pucko, nu var det ditt påstående om vad jag skrivit som jag anmärkte på. Du är verkligen hjärndöd och en patologisk lögnare.

Skriver du om dig själv nu igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har förklarat 500 gånger. "kvinnor har penisavund" betyder för mig och för alla andra här "det FINNS kvinnor som har penisavund". Det betyder inte "ALLA kvinnor har penisavund". Det finns INGET som gäller ALLA kvinnor, kvinnor är olika.

Makalöst att du fortfarande tolkar allt fel. Det gör dig omöjlig i en debatt.
Citera
2019-06-26, 08:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Skriver du om dig själv nu igen?

Då får du visa var jag har ljugit någonstans, citat tack.
Citera
2019-06-26, 08:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Då får du visa var jag har ljugit någonstans, citat tack.

Exempelvis här:

Citat:
Du borde sluta med dina halmgubbar och inte göra vantolkningar av vad andra har sagt. Varför inte återge korrekta citat istället för dina tolkningar?

Moment22x22 återgav korrekta citat som visade att hon hade rätt. Jag har citerat och fetat det relevanta i mitt tidigare inlägg till dig.
Citera
2019-06-26, 09:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är skillnaden mellan gruppen män och gruppen kvinnor som är relevant för det här ämnet, inte några futtiga tusentals “outliers” (stjärnor inom komik, schack, matlagning osv) från hela världen. De är extremt sällsynta jämfört med världens samtliga män och kvinnor.

Det fanns visst kvinnor som blev framgångsrika komiker efter Lucy, t ex The Donna Reed Show, The Carol Burnett Show, The Mary Tyler Moore Show, tanterna i ”Golden Girls” (Betty White, Estelle Getty, Beatrice Arthur och Rue McClanahan) och Patricia Routledge från ”Skenet Bedrar”.
Du har helt fel. Det är en oerhört liten klick Jamaicaner som vinner 100 meter herrar och damer på OS. Man kan ändå påstå att Jamaicaner springer fortare än svenskar. Det är så självklart att det förvånar mig att jag måste skriva det. Nej, förresten, den här tråden innehåller de minst svensk-talande personer jag någonsin försökt samtalat med. Ingenting förvånar.

Jag vet massor om skådespelare och TV. Du bara googlar. Alla du nämner utom Lucille hade korta karriärer, skrev inte sitt material själva, var roliga men inte särskilt kända, MTMoore-show hade en stor publik men det var för att hon var så gullig, den finns numera gratis att se på youtube eftersom ingen bryr sig. Hon slog självklart igenom i en manlig sitcom Dick van Dyke-show där hon var en kvinnlig sidekick. Osv osv. Bespara mig dina falska googlingar.
Citera
2019-06-26, 09:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vi kommer inte längre för att du varken har djup eller bredd att vidga dina vyer.
Du är fast i dina narrativ och jag för egen del är glad att den tunna fernissa av förståelse som du smetade omkring med äntligen helt har fallit.

Jag har inga som helst illusioner om att vi nånsin skulle närma oss varandra och nå någon konsensus. Du är alldeles för investerad i det offentliga SVT-narrativet av feminism, oavsett vad du bekänner dig till privat.

Detta inlägg kan gå till historien som bristande självinsikt på print. Herregud, hur borta kan man vara?
Först och främst, jag tittar i princip aldrig på SVT. Så det kan du glömma.
Du har helt uppenbart inte en aning om hur du själv är att diskutera med, hur du gör varje konversation omöjlig, samt hur verklighetsfrånkoppplad du förefaller i det mesta du skriver. Dessutom lider du av ett inbitet kvinnohat, så pass inbitet att du inte märker det.

Nu har du dock slagit sista spiken i kistan. Jag gör en Merapi och slutar helt enkelt svara dig. Det spelar liksom ingen roll om det så är två eller tre personer kvar här att diskutera med, hellre färre användare än konstant fördummande konversationer som inte leder någonstans förutom till tjafs, halmgubbar och trams.

Lycka till med din fortsatta propagandaspridning om hur män är de stora offren i samhället. Om de får höra det tillräckligt många gånger kanske de tror på det!

Hälsn. Moment 22
Citera
2019-06-26, 09:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Moment22x22 återgav korrekta citat som visade att hon hade rätt. Jag har citerat och fetat det relevanta i mitt tidigare inlägg till dig.
Ursäkta mig, men har du nån form av diagnos eller är du bara väldigt korkad?

Du fortsätter att göra en massa påståenden fast du ombetts visa att några av dina tidigare påståenden är sanna.
Har du bevis eller citat, eller ska vi bara avfärda dig som ett korkat troll som saknar verkshöjd för en normal diskussion?

Det här är infantil mellanstadienivå.
Citera
2019-06-26, 09:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Exempelvis här:

Nej du har fel, hon skrev detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du skriver något annat än vad du menar.
Svennebanan menar uppenbarligen genomsnittet (enligt honom själv) när han debatterar här, och du menar vissa enskilda personer av manligt eller kvinnligt kön.
Var exakt ligger min missuppfattning gällande detta?
Detta är inget jag har skrivit utan det är ett rent påhitt från henne.
Citera
2019-06-26, 09:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Förklaringar till den kvinnliga underpresentationen i kockvärldens elitskikt:

- Unga kvinnliga kockar vinner ofta tävlingar och presterar bättre än sina manliga kollegor under utbildningen. Men de hierarkiska 1800-talsideal som råder i många restaurangkök gör att de flyr branschen...
Vad du säger är att kvinnor är sämre än män på att anpassa sig till befintliga strukturer. Då vet jag.

Alla världens topp-restauranger drivs på ett visst sätt, med vissa strukturer. Det är ett sätt som uppfunnits av män genom århundraden. Detta system leder till topp-kockar som kan vinna tävlingar i mat.

Kvinnor kan också hitta på egna strukturer, inget stoppar dem. Men det finns nästan inga kända hel-kvinnliga restauranger. Jag får anta att kvinnor försökt, men det leder ingenstans. Den manliga strukturen är så mycket bättre.

Om det är som du säger kommer det alltså aldrig att bli fler kvinnliga kockar än det redan finns, om inte kvinnor lär sig fungera i manlig miljö. Jag kan nog hålla med där.

Denna förklaringsmodell fungerar till nästan varje topplista i denna tråd, t.ex fotboll, musik eller schack. Manliga strukturer är bäst. Kvinnor tycker inte om dem och väljer därför att göra något annat.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-26 kl. 09:46.
Citera
2019-06-26, 09:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om man skriver något generellt bör det förstås gälla generellt och inte bara för enstaka individer. Vad är det du inte förstår med detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lund No Go Zone har en logik precis tvärtemot din. Han anser att vi borde förstå att han menar enstaka individer och inte kvinnor i allmänhet. Hur ska man veta vem som uppfattar vad på vilket sätt?

Citat:
Är det din tolkning eller något han faktiskt har skrivit?

Citat:
Nej du har fel, hon skrev detta:

Detta är inget jag har skrivit utan det är ett rent påhitt från henne.

Nope, du har fel igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in