2019-06-25, 12:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Fast det stämmer faktiskt i många lägen. Utbudet av kvinnor till vissa yrken är mindre på grund av att kvinnor inte är intresserade av det yrket. Gäller även vice versa. Ändå vill man ha lika förutsättningar och jämvikt trots att utbudet skiljer sig markant.

Det är inte konstigt att fler män är bättre på vissa saker och vice versa. Ju större utbud, ju större chans att hitta bra kandidater och fler stjärnor inom kategorin.

Det tar inte feminismen hänsyn till. Sen är ju frågan om kvinnor är SÄMRE än män på grund av att det finns färre utövare? Eller om det beror på könet?

Vad jag ifrågasätter är att det påstås att kvinnor skulle vara avundsjuka på män och i princip vilja vara män, vilket jag hävdar är skitprat.
Jag vet ingen kvinna som vill vara man eller som önskar att ha olika saker en man har.

Jag tänker att det beror på vad man lägger i begreppet sämre. Om sämre är likamed att färre utövar någonting och att det därför finns färre stjärnor av kvinnligt kön inom vissa yrken/ hobbys kan man kalla det sämre om man vill.
Jag tror definitivt inte att det handlar om att kvinnor är födda med sämre förmåga till det ena och det andra. Det finns det alldeles för lite belägg för att påstå, och det är vad som påstås till stor del i denna tråd.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-25 kl. 12:56.
Citera
2019-06-25, 12:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag gav ett exempel, dam-fotbolls-VM, och du frågar efter exempel?

Ett enda exempel, är det vad du kommer på? Och detta grundar du din åsikt "kvinnor är avundsjuka på män och vill ha allt som män har".
Faktabaserad var det ja.
Citera
2019-06-25, 12:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ett enda exempel, är det vad du kommer på? Och detta grundar du din åsikt "kvinnor är avundsjuka på män och vill ha allt som män har".
Faktabaserad var det ja.
Nej, du frågade om exempel på "penisavund" och dam-VM är ett exempel på det. Eftersom du inte kommenterar det och det är OT så är du egentligen inte intresserad, du vill bara trolla, så vi bryter där.
Citera
2019-06-25, 12:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är bl.a. doserna av olika hormoner i mannens och kvinnans kropp som ger skillnaden i muskler. Dessa doser ger också en skillnad i mentalitet och tänk, så det är fullständigt rimligt att tänka sig en dam-bank så länge man har dam-fotbolls-VM. Det är bara det att banker lever på inkomster, och en dam-bank skulle kursa direkt. Medans sport är fritid och inte kräver lönsamhet. Men visst, utan herr-fotbollens allmosor skulle knappast dam-VM finnas. Den svenska damfotbolls-ligan lever på fattigdomens gräns.

Mina "bättre"-listor baseras på något mätbart. Hela internet består av topplistor. Jag kan alltså verifiera mina påståenden. Däremot vet ingen här i tråden hur du definierar "bäst", vilket gör att du aldrig kan nå oss som är faktaintresserade. Ditt tyckande har ingen relevans i denna tråd.

Med denna logik kan vi dela upp samtliga samhällsinstitutioner , lokaler och annat som är uppdelningsbart mellan kvinnor och män.
Citera
2019-06-25, 13:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, du frågade om exempel på "penisavund" och dam-VM är ett exempel på det. Eftersom du inte kommenterar det så är du egentligen inte intresserad, du vill bara trolla.

Jag har kommenterat det. Kvinnor får spela fotboll.
Jag har inte sagt att det ska ske på männens bekostnad dock. Finns det inga pengar så finns det inte.

Men om du nu tänker efter så är det ju väldigt väldigt få kvinnor som spelar fotboll. Försvinnande få.
Så hur får du detta till att kvinnor har penisavund?
Eller ser du de fotbollsspelande kvinnorna som den genomsnittliga svenska kvinnan? Jag tror inte du hittar henne i närheten av en fotbollsplan överhuvudtaget.
Citera
2019-06-25, 13:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag har kommenterat det. Kvinnor får spela fotboll.
Jag har inte sagt att det ska ske på männens bekostnad dock. Finns det inga pengar så finns det inte.

Men om du nu tänker efter så är det ju väldigt väldigt få kvinnor som spelar fotboll. Försvinnande få.
Så hur får du detta till att kvinnor har penisavund?
Eller ser du de fotbollsspelande kvinnorna som den genomsnittliga svenska kvinnan? Jag tror inte du hittar henne i närheten av en fotbollsplan överhuvudtaget.
Jag har förklarat 500 gånger. "kvinnor har penisavund" betyder för mig och för alla andra här "det FINNS kvinnor som har penisavund". Det betyder inte "ALLA kvinnor har penisavund". Det finns INGET som gäller ALLA kvinnor, kvinnor är olika.

Makalöst att du fortfarande tolkar allt fel. Det gör dig omöjlig i en debatt.
Citera
2019-06-25, 13:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det tar inte feminismen hänsyn till. Sen är ju frågan om kvinnor är SÄMRE än män på grund av att det finns färre utövare? Eller om det beror på könet?
Man kan notera att det inte (?) finns en värdering av könet i att säga "män är bättre på fotboll". Fotboll är inte allt i världen. "Kvinnor är bättre som sjuksköterskor", men de är inte allt i världen. 99% av den bortkastade debatten i den här tråden beror på missuppfattningen att "bättre än" inberäknar en värdering "sämre som kön", och att man då vill stå upp för sitt svagare kön. Det behövs inte. Det finns ingen här som hatar ett kön helt och hållet. Vi är alla vuxna. Utom i den här tråden.
Citera
2019-06-25, 14:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag har förklarat 500 gånger. "kvinnor har penisavund" betyder för mig och för alla andra här "det FINNS kvinnor som har penisavund". Det betyder inte "ALLA kvinnor har penisavund". Det finns INGET som gäller ALLA kvinnor, kvinnor är olika.

Fast så kan man ju inte skriva i en argumentation.

Isåfall kan man ju lika gärna skriva män är dumma i huvudet. För att det finns män som är dumma i huvudet.

Eller hundar är trebenta. För det finns hundar som är trebenta.

Extremt dålig argumentation helt enkelt.
Citera
2019-06-25, 14:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast så kan man ju inte skriva i en argumentation.

Isåfall kan man ju lika gärna skriva män är dumma i huvudet. För att det finns män som är dumma i huvudet.

Eller hundar är trebenta. För det finns hundar som är trebenta.

Extremt dålig argumentation helt enkelt.

Om man skriver något generellt bör det förstås gälla generellt och inte bara för enstaka individer. Vad är det du inte förstår med detta?
Citera
2019-06-25, 14:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Det är inte fråga om min tolkning det är en fråga om vad man skriver, svart på vitt. Om vi alla ska sitta här och tolka vad andra menar då blir det helt omöjligt att ha debatt om någonting ja. Då skulle man kunna skriva vad som helst och när man sedan blir ifrågasatt så "menade man något annat". Det går helt enkelt inte.
Jaja, fotboll tycker du är ett område där kvinnor vill vara män. Finns det några fler?
Citera
2019-06-25, 14:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om man skriver något generellt bör det förstås gälla generellt och inte bara för enstaka individer. Vad är det du inte förstår med detta?

Lund No Go Zone har en logik precis tvärtemot din. Han anser att vi borde förstå att han menar enstaka individer och inte kvinnor i allmänhet. Hur ska man veta vem som uppfattar vad på vilket sätt?
Citera
2019-06-25, 14:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Lund No Go Zone har en logik precis tvärtemot din. Han anser att vi borde förstå att han menar enstaka individer och inte kvinnor i allmänhet. Hur ska man veta vem som uppfattar vad på vilket sätt?

Är det din tolkning eller något han faktiskt har skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in