2019-06-26, 00:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaja visst. Lev du ditt liv i den tron så blir det säkert bra.

Kan du motsäga ett enda av de påståenden du citerade?
Citera
2019-06-26, 00:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kan du motsäga ett enda av de påståenden du citerade?

Ja. Men det är oerhört tröttsamt att upprepa sig hela tiden så jag gör det inte längre.
Kändes det skönt inombords när du fick skriva att kvinnor är underlägsna ett par gånger? Du verkar ha ett väldigt behov av att skriva detta och få det bekräftat. Det kan man undra vad det handlar om. Människor som är så pass överlägsna som du påstår att män är brukar sällan behöva bekräfta sin överlägsenhet hela tiden.
Eller så vet du innerst inne att det du skriver inte stämmer på gruppnivå och att det inte rör oss vanliga vardagsSvenssons utan endast de få i toppskiktet. Och dit hör ingen i denna tråden skulle jag tro.
Citera
2019-06-26, 00:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja. Men det är oerhört tröttsamt att upprepa sig hela tiden så jag gör det inte längre.
Kändes det skönt inombords när du fick skriva att kvinnor är underlägsna ett par gånger? Du verkar ha ett väldigt behov av att skriva detta och få det bekräftat. Det kan man undra vad det handlar om. Människor som är så pass överlägsna som du påstår att män är brukar sällan behöva bekräfta sin överlägsenhet hela tiden.
Eller så vet du innerst inne att det du skriver inte stämmer på gruppnivå och att det inte rör oss vanliga vardagsSvenssons utan endast de få i toppskiktet. Och dit hör ingen i denna tråden skulle jag tro.

Du har satt i system att fly undan med att du inte orkar bemöta argument, men ändå skriver du massor hela tiden. Du borde kanske vila lite grand om du nu är så trött att du inte hittar argument, eller fundera på om du har fel helt enkelt bara.

Men du får en chans till, vad av följande var fel menar du:

Citat:
Ja det är klart då kvinnorna är så totalt underlägsna men det gäller som sagt var inte bara i fysiska sporter utan vilken sport som helst, schack, bridge, skytte, bordtennis eller precis allt du kan tänka dig. Det handlar alltså inte bara om fysisk underlägsenhet utan även mental underlägsenhet. Detta ser vi också inom företagandet, det är i princip alltid så att nya framgångsrika företag startas av män.
Är kvinnor bättre på schack, bridge, skytte, bordtennis eller att starta framgångsrika företag?
Citera
2019-06-26, 00:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har satt i system att fly undan med att du inte orkar bemöta argument, men ändå skriver du massor hela tiden. Du borde kanske vila lite grand om du nu är så trött att du inte hittar argument, eller fundera på om du har fel helt enkelt bara.

Är kvinnor bättre på schack, bridge, skytte, bordtennis eller att starta framgångsrika företag?

Jag har svarat på vad kvinnor är bättre på i flera inlägg tidigare i tråden. Jag sänker mig inte till nivån av att upprepa mig för människor som medvetet ignorerar allt som inte passar deras agenda.

Jag vet inte om kvinnor hade varit bättre på dessa saker eftersom de inte utövar dem. Först när vi har ungefär lika många personer som utövar ovanstående kan vi bedöma det. Det finns ingenting som säger att män är bättre på detta, endast att fler män sysslar med det. Det är inte underlag nog för att dra slutsatsen att någon är bättre.
Har du själv någonting du kan räkna upp som kvinnor är bättre på? Tråden handlar om det ju, som ni så fint påpekat. Tråden handlar inte om allt du anser att män är bättre på.
Finns det ingenting du anser att kvinnor är bättre på har du egentligen ingenting mer att tillägga här överhuvudtaget då allt kan räknas som off-topic.
Citera
2019-06-26, 00:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har svarat på vad kvinnor är bättre på i flera inlägg tidigare i tråden. Jag sänker mig inte till nivån av att upprepa mig för människor som medvetet ignorerar allt som inte passar deras agenda.

Nu gällde det att du påstod att du kunde motsäga något av de påståenden jag räknade upp men uppenbarligen kan du inte ens nämna vilket.
Citera
2019-06-26, 00:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu gällde det att du påstod att du kunde motsäga något av de påståenden jag räknade upp men uppenbarligen kan du inte ens nämna vilket.

Du är konstant är off topic eftersom att du inte diskuterar någonting som kvinnor är bättre på utan du konsekvent kommer med påståenden där män enligt dig är bättre. Tråden heter dock inte "är män bättre på något än kvinnor?"
Citera
2019-06-26, 00:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du är konstant är off topic eftersom att du inte diskuterar någonting som kvinnor är bättre på utan du konsekvent kommer med påståenden där män enligt dig är bättre. Tråden heter dock inte "är män bättre på något än kvinnor?"

Så det var därför du påstod att du kunde motsäga något av mina påståenden?
Och varför påstod du att män endast är bättre på fysiska sporter om du anser det är OT? Du kan ju inte skriva ett enda inlägg och hålla den linje du förespråkar, men så är du kvinna också.
Citera
2019-06-26, 01:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Citat:

Jag vet inte om kvinnor hade varit bättre på dessa saker eftersom de inte utövar dem. Först när vi har ungefär lika många personer som utövar ovanstående kan vi bedöma det. Det finns ingenting som säger att män är bättre på detta, endast att fler män sysslar med det. Det är inte underlag nog för att dra slutsatsen att någon är bättre.
Har du själv någonting du kan räkna upp som kvinnor är bättre på? Tråden handlar om det ju, som ni så fint påpekat. Tråden handlar inte om allt du anser att män är bättre på.
Finns det ingenting du anser att kvinnor är bättre på har du egentligen ingenting mer att tillägga här överhuvudtaget då allt kan räknas som off-topic.

Citat:
Så det var därför du påstod att du kunde motsäga något av mina påståenden?
Och varför påstod du att män endast är bättre på fysiska sporter om du anser det är OT? Du kan ju inte skriva ett enda inlägg och hålla den linje du förespråkar, men så är du kvinna också.
...
Citera
2019-06-26, 01:16
Bannlyst
Beslut om abort.
Citera
2019-06-26, 01:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liviah.s
Beslut om abort.

Av feminister?
Retroaktivt?
Citera
2019-06-26, 08:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ja alltså vi kommer ju inte längre i diskussionen. Vi har dividerat om detta ett tag nu och som jag ser det har det kört fast för längesen. Jag vet din åsikt och du vet min. Ingen har renodlad fakta på sin sida. Så ser det ut, oavsett du gillar det eller inte.

Jag tycker att det enda rimliga är att kvinnor tävlar mot kvinnor och män tävlar mot män i fysiska sporter. Är du av en annan åsikt så är vi verkligen milslångt ifrån varandra.
Jag skrev dessutom bäste man eller kvinna. Männen tävlar mot männen och kvinnor mot kvinnor. Bara för att det inte hade funnits ett VM för damer betyder det inte att dina 15åriga pojkar hade kommit till VM.
Eller du kanske tycker det ska finnas VM 1 och VM 2 för herrar?
Vi kommer inte längre för att du varken har djup eller bredd att vidga dina vyer.
Du är fast i dina narrativ och jag för egen del är glad att den tunna fernissa av förståelse som du smetade omkring med äntligen helt har fallit.

Jag har inga som helst illusioner om att vi nånsin skulle närma oss varandra och nå någon konsensus. Du är alldeles för investerad i det offentliga SVT-narrativet av feminism, oavsett vad du bekänner dig till privat.
Citera
2019-06-26, 08:05
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ännu en döfödd argumentation, att försöka prata och länka sig förbi det självklara faktumet att "män är bättre (mer kända, rikare, större publik, och på alla andra mätbara sätt) komiker och humorister än kvinnor".

Förhindrar inte att det finns någon som Lucille Ball, som hade världens mest kända TV-sitcom på 1950-talet. Tyvärr ledde inte hennes framgångar till att en enda annan kvinna ville/kunde göra samma sak. F.ö. vet jag en hel del om Lucille Ball, hennes företag hette DESilu som hon skapade tillsammans med sin man DESi Arnaz som hon avgudade och som hade betydande del i hennes TV-series framgång. Lucille Ball blev i praktiken miljardär på sin kompetens. Jag måste tillägga: fast hon var kvinna. Hon är extremt sällsynt. Men det finns en handfull kvinnor som kan.

Det är skillnaden mellan gruppen män och gruppen kvinnor som är relevant för det här ämnet, inte några futtiga tusentals “outliers” (stjärnor inom komik, schack, matlagning osv) från hela världen. De är extremt sällsynta jämfört med världens samtliga män och kvinnor.

Det fanns visst kvinnor som blev framgångsrika komiker efter Lucy, t ex The Donna Reed Show, The Carol Burnett Show, The Mary Tyler Moore Show, tanterna i ”Golden Girls” (Betty White, Estelle Getty, Beatrice Arthur och Rue McClanahan) och Patricia Routledge från ”Skenet Bedrar”.

https://www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111019173314.htm

Med andra ord en mycket hårfin skillnad. Alla vet hur tunt ett hårstrå är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in