2019-06-25, 14:31
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Är det någon här som på riktigt tror att MJs barn är hans biologiska barn?
Då ställer jag genast motfrågan: varför tror du att de inte är hans biologiska barn? Du får ju komma ihåg att Michael inte var afrikan, utan en afro-amerikan. Och de har ju nästan alltid europeiska gener i sitt DNA. Så om vi ponerar att Michael hade t ex 60 % afrikanskt DNA, så är det nere på bara omkrkng 30 % hos hans barn. Och då blir man ju relativt ljushyad, precis som hans barn är.
Senast redigerad av Furienna 2019-06-25 kl. 14:38.
Citera
2019-06-25, 16:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Då ställer jag genast motfrågan: varför tror du att de inte är hans biologiska barn? Du får ju komma ihåg att Michael inte var afrikan, utan en afro-amerikan. Och de har ju nästan alltid europeiska gener i sitt DNA. Så om vi ponerar att Michael hade t ex 60 % afrikanskt DNA, så är det nere på bara omkrkng 30 % hos hans barn. Och då blir man ju relativt ljushyad, precis som hans barn är.
Det finns visserligen exempel på rasblandade amerikaner som är 70% europeiska och ca 30% negroida, och har helt vit hudfärg, blå ögon osv. Däremot när du tittar på deras ansiktsdrag så syns det ofta att det det finns lite neger i dem, eftersom de ofta har lite för stor näsa eller till och med "ovanlig" form på näsan, annorlunda läppar osv (alltså icke-europeiska drag helt enkelt). De ser alltså inte helt europeiska ut trots att deras pigmentering är av europeisk standard.

Just Paris ser inte det minsta rasblandad ut; det finns liksom inga spår eller tecken i henne att hon är en quadroon. Prince ser inte särskilt rasblandad ut heller, även om han är lite svartmuskigare än Paris så ser han inte direkt rasfrämmande ut, låt gå att han kanske har en mexikansk eller judisk pappa eller något liknande, och Blanket är med högsta sannolikhet en standard mestizo (alltså ingen neger), förmodligen adopterad från Mexiko.

Michael Jackson själv har kommenterat angående hans ungar, i Martin Bashir dokumentären, att hans far hade gröna ögon, vilket stämmer (googla bilder på pappa Joe), så visst, MJ hade en del europeisk admixture, vilket är vanligt bland afroamerikaner (de har i genomsnitt ca 20-25% europeiskt påbrå). Men jag gissar på att MJ var max 30% vit, och sedan lite native American också, vilket är vanligt bland afroamerikaner (de är triracials).

Hur som helst så är vita amerikaner med 30%+ neger i sig, fortfarande mycket ovanligt, även om det förekommer, och att avla två helt vita ungar trots att man själv är minst 50% neger, det är statistiskt ganska ovanligt.

Min slutsats är att ingen av ungarna är hans egna, och att han helt enkelt ordnade en deal med den där sjuksköterskan som födde ungarna åt honom, att typ få adoptera dem, och sedan Blanket fick han av någon annan kvinna. Michael Jackson hade nog alldeles för mycket komplex över hans utseende för att avla egna ungar; vissa människor är faktiskt sådana, brukar kallas "självhat" osv.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-06-25 kl. 16:21.
Citera
2019-06-25, 16:49
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det finns visserligen exempel på rasblandade amerikaner som är 70% europeiska och ca 30% negroida, och har helt vit hudfärg, blå ögon osv. Däremot när du tittar på deras ansiktsdrag så syns det ofta att det det finns lite neger i dem, eftersom de ofta har lite för stor näsa eller till och med "ovanlig" form på näsan, annorlunda läppar osv (alltså icke-europeiska drag helt enkelt). De ser alltså inte helt europeiska ut trots att deras pigmentering är av europeisk standard.

Just Paris ser inte det minsta rasblandad ut; det finns liksom inga spår eller tecken i henne att hon är en quadroon. Prince ser inte särskilt rasblandad ut heller, även om han är lite svartmuskigare än Paris så ser han inte direkt rasfrämmande ut, låt gå att han kanske har en mexikansk eller judisk pappa eller något liknande, och Blanket är med högsta sannolikhet en standard mestizo (alltså ingen neger), förmodligen adopterad från Mexiko.

Michael Jackson själv har kommenterat angående hans ungar, i Martin Bashir dokumentären, att hans far hade gröna ögon, vilket stämmer (googla bilder på pappa Joe), så visst, MJ hade en del europeisk admixture, vilket är vanligt bland afroamerikaner (de har i genomsnitt ca 20-25% europeiskt påbrå). Men jag gissar på att MJ var max 30% vit, och sedan lite native American också, vilket är vanligt bland afroamerikaner (de är triracials).

Hur som helst så är vita amerikaner med 30%+ neger i sig, fortfarande mycket ovanligt, även om det förekommer, och att avla två helt vita ungar trots att man själv är minst 50% neger, det är statistiskt ganska ovanligt.

Min slutsats är att ingen av ungarna är hans egna, och att han helt enkelt ordnade en deal med den där sjuksköterskan som födde ungarna åt honom, att typ få adoptera dem, och sedan Blanket fick han av någon annan kvinna. Michael Jackson hade nog alldeles för mycket komplex över hans utseende för att avla egna ungar; vissa människor är faktiskt sådana, brukar kallas "självhat" osv.
Om den andra föräldern är vit (vilket Debbie är), så är det inte så konstigt att en svart amerikan (som knappast lär vara 100 % afrikan) får två barn med ljusare hy. De får ju båda mer europeiskt DNA än afrikanskt DNA.

Prince och Paris är båda två rätt så mörkhyade också. Jag gissar på att de ligger på ca 30 % afrikanskt DNA, vilket skulle varit väntat med en vit förälder och en svart förälder med 60 % - 70 % afrikanskt DNA. Prince har dessutom samma hud- sjukdom som Michael, vilket vore ett mycket märkligt sammanträffande om de inte är biologisk släkt.

Bigi är lite mer av ett mysterium, när de har lyckats dölja vem hans mamma är. Jag får dock hålla med om att han ser latinamerikansk ut, så det är troligast att hans mamma är en latina.
Senast redigerad av Furienna 2019-06-25 kl. 17:12.
Citera
2019-06-25, 23:51
Medlem
https://www.thesun.co.uk/news/9366355/michael-jackson-tv-tributes-ditched/

"Michael Jackson TV tributes ditched for tenth anniversary of his death following Leaving Neverland child abuse claims."
Citera
2019-06-27, 00:54
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
https://www.thesun.co.uk/news/9366355/michael-jackson-tv-tributes-ditched/

"Michael Jackson TV tributes ditched for tenth anniversary of his death following Leaving Neverland child abuse claims."
Vad är det att le åt att två vidriga lögnare ska ställa till med sådan här skit? Det som är något att le åt är att vi fortfarande är tusentals och kanske miljontals fans över jorden, som inte har vacklat i den här stormen.
Senast redigerad av Furienna 2019-06-27 kl. 01:02.
Citera
2020-01-31, 12:56
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Stämmer det att Michael blev slutgiltigheten vit 1991, och att borderline-stadiet mellan ljusbrun-vit höll säg över 1990?
Citera
2020-01-31, 12:58
Medlem
Giant Squids avatar
Har ungarna nån kontakt med sina biologiska morsor?
Citera
2020-01-31, 13:46
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har ungarna nån kontakt med sina biologiska morsor?
Paris har absolut haft kontakt med sin mamma.
Citera
2020-02-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Är det någon här som på riktigt tror att MJs barn är hans biologiska barn?

Det vore väl inte helt omöjligt att iaf någon av pojkarna är hans biologiska. Syrran Janet Jackson hade barn med en rik Arab, ändå ser hennes son inte speciellt mörk ut: https://howafrica.com/wp-content/uploads/2018/06/IMG_6586.jpg
(Jämför med Meghan Markles son som har svarta drag trots att farsan är engelsk ginger.)
Familjen Jackson hade blandat ursprung (Afrikanskt/"Native American"/"Caucasian"). Michael råkade bara se svartast ut i syskonskaran vilket han hade komplex över.
Citera
2020-02-01, 04:14
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Det vore väl inte helt omöjligt att iaf någon av pojkarna är hans biologiska. Syrran Janet Jackson hade barn med en rik Arab, ändå ser hennes son inte speciellt mörk ut: https://howafrica.com/wp-content/uploads/2018/06/IMG_6586.jpg
(Jämför med Meghan Markles son som har svarta drag trots att farsan är engelsk ginger.)
Familjen Jackson hade blandat ursprung (Afrikanskt/"Native American"/"Caucasian"). Michael råkade bara se svartast ut i syskonskaran vilket han hade komplex över.
Precis. Fast inte såg väl Michael svartast ut i syskonskaran?
Senast redigerad av Furienna 2020-02-01 kl. 04:19.
Citera
2020-02-01, 13:19
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Precis. Fast inte såg väl Michael svartast ut i syskonskaran?
Kul att jag kunde leda in er på hudfärg med min förgående replik

Jag har länge studerat skinn-tonen på syskonen och jag har lagt dom i ordningsföljd to.m

Mellan dessa 4 är det jämnt lopp

1:Randy
2:Jermaine (han är ju snarast röd-tonad)
3:Tito
4:Jackie

5: Michael

sedan kommer bottenplaceringarna

6: Janet
7: Marlon
8: Rebbie
9: Latoya
Citera
2020-02-11, 22:46
Avslutad
https://toofab.com/2020/02/11/macaulay-culkin-opens-up-about-michael-jackson-sexual-abuse-allegations/

Macaulay Culkin pratar för första gången om sin relation med Micheal Jackson sen Leaving Neverland. Han håller fast vid att MJ inte antastat honom.

Men det som slog mig är
"Culkin said Jackson came into the restroom and said, "We better not talk. I don't want to influence your testimony." They both laughed and then hugged, according to the actor."

Här verkade MJ vara helt säker på att Culkin inte kom anklaga honom för pedofili. Det känns som att han medvetet valt att inte antasta den världsberömda barnstjärnan så han kunde använda honom som vittne ifall någon av hans offer anklagade honom, vilket han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in