Citat:
Ursprungligen postat av
Furienna
Då ställer jag genast motfrågan: varför tror du att de inte är hans biologiska barn? Du får ju komma ihåg att Michael inte var afrikan, utan en afro-amerikan. Och de har ju nästan alltid europeiska gener i sitt DNA. Så om vi ponerar att Michael hade t ex 60 % afrikanskt DNA, så är det nere på bara omkrkng 30 % hos hans barn. Och då blir man ju relativt ljushyad, precis som hans barn är.
Det finns visserligen exempel på rasblandade amerikaner som är 70% europeiska och ca 30% negroida, och har helt vit hudfärg, blå ögon osv. Däremot när du tittar på deras ansiktsdrag så syns det ofta att det det finns lite neger i dem, eftersom de ofta har lite för stor näsa eller till och med "ovanlig" form på näsan, annorlunda läppar osv (alltså icke-europeiska drag helt enkelt). De ser alltså inte helt europeiska ut trots att deras pigmentering är av europeisk standard.
Just Paris ser inte det minsta rasblandad ut; det finns liksom inga spår eller tecken i henne att hon är en quadroon. Prince ser inte särskilt rasblandad ut heller, även om han är lite svartmuskigare än Paris så ser han inte direkt rasfrämmande ut, låt gå att han kanske har en mexikansk eller judisk pappa eller något liknande, och Blanket är med högsta sannolikhet en standard mestizo (alltså ingen neger), förmodligen adopterad från Mexiko.
Michael Jackson själv har kommenterat angående hans ungar, i Martin Bashir dokumentären, att hans far hade gröna ögon, vilket stämmer (googla bilder på pappa Joe), så visst, MJ hade en del europeisk admixture, vilket är vanligt bland afroamerikaner (de har i genomsnitt ca 20-25% europeiskt påbrå). Men jag gissar på att MJ var max 30% vit, och sedan lite native American också, vilket är vanligt bland afroamerikaner (de är triracials).
Hur som helst så är vita amerikaner med 30%+ neger i sig, fortfarande mycket ovanligt, även om det förekommer, och att avla två helt vita ungar trots att man själv är minst 50% neger, det är statistiskt ganska ovanligt.
Min slutsats är att ingen av ungarna är hans egna, och att han helt enkelt ordnade en deal med den där sjuksköterskan som födde ungarna åt honom, att typ få adoptera dem, och sedan Blanket fick han av någon annan kvinna. Michael Jackson hade nog alldeles för mycket komplex över hans utseende för att avla egna ungar; vissa människor är faktiskt sådana, brukar kallas "självhat" osv.