Överraskande och tråkigt. Michael var en väldigt märklig, men ändå underhållande figur.
Läste ganska nyligen att han låg i hårdträning för turnén och var i bättre form än någonsin. Och idag läste jag att han genomgått en 4 o 1/2 timmes läkarundersökning och befunnits frisk, och det verkar ju faktiskt troligt. En sådan där stor turné måste ju kosta multum att arrangera, så jag antar att arrangörerna ser till att ha någon form av försäkring så de ersätts om något skulle inträffa så att konserter måste ställas in. Det är väl rimligt att försäkringsbolag mfl ser till att kolla upp hälsan på den enda person som är oumbärlig i sammanhanget,
innan de riskerar massor med miljoner? Så jag skulle nog gissa att han var i rätt bra form ändå. Och 50 är ju inte särskilt gammalt. Om han skulle begått självmord hade han väl gjort det när pedofilhistorian var som störst, då hade han ju dessutom inte tre barn att finnas till för. Misstag med sömnpiller och/eller annat knark kanske? Sånt är ju inte helt ovanligt i kändiskretsar...
Farrah Fawcett dog också idag. Också tråkigt, men inte lika överraskande. Känns lite trist på nåt vis att hon nu blir "överskuggad" av mannen med näsan.