2019-06-18, 05:46
Medlem
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen samt rensat OT /mod
Citera
2019-06-18, 20:06
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
9 årig bumb, men alla Max har avtal med svensk cater. Vet inte vilken ost det är specifikt men merparten av deras produkter produceras o Tyskland och liknande.

Max har även leveranser när ingen annan kan beställa från SC, midsommar, julafton och liknande. SC har någon form av kickback på allt de säljer till Max.

Enligt hemsidan så verkar Max ha tre olika ostar, cheddarsmältost, pepper jack-ost samt emmentalerost. Vilken ost som används beror på vilken typ av hamburgare som man beställer. Annars verkar det som om Max kör så mycket svenskt som möjligt (svenskt kött, bacon och kyckling, svensk mjölk, och när det är möjligt svenska grönsaker och ägg). -> https://www.max.se/sv/Maten/var-mat/

Hur kommer det sig att Max kan få leveranser av SC vid olika tidpunkter när andra inte kan beställa och få det levererat vid samma tidpunkt?
Citera
2019-06-19, 18:28
Medlem
Jag tänkte köpa en stor milkshake idag på MAX i Karlskrona. Milkshaken är god..inte så söt som många andra och dessutom inte rinnig utan mer "glassig". Problemet är bara att det orangea sugrör som man får till är helt oanvändbart då plasten är så tunn så att när man försöker suga upp milkshaken så trycks sugröret ihop och blir platt. Följden blir att milkshaken kommer inte upp så att man kan dricka den!

MAX har även en "lyxmilkshake"..och till den följer ett grövre sugrör med som fungerar. Vid några tillfällen har jag fått ett sådant till den vanliga milkshaken när jag har bett om det...dock inte sällan först efter en liten diskussion. Idag blev jag dock totalnekad ett grövre sugrör till den vanliga milkshaken. Tydligen order från högsta nivå.. 🤔 Jag försökte med att jag kommer inte handla någon milkshake ifall jag inte får ett grövre sugrör...men de vägrade ändå att ge mig det.

De höll alltså hellre på sin princip istället för att sälja en milkshake till mig. För jag köpte givetvis ingen milkshake av dem och kommer så heller inte göra så länge de inte kan ändra sugrörsmodellen eller helt enkelt gå sina kunder till mötes. Det kan tyckas som ett löjligt "ärende", men för mig som kund är det av ganska stor betydelse faktiskt. Det vanliga tunna sugröret går helt enkelt inte att använda. Jag kan inte använda det i alla fall.

Jag pratade till och med med chefen/arbetsledaren för MAX i Karlskrona, men även hon vägrade att ge mig ett grovt sugrör. Hon påstod att problemet inte var så stort. Men kan man inte vara lite smidig mot sina kunder tänker ju jag!? Om nu problemet är litet så kan man väl tillmötesgå de få kunder som vill ha ett grovt sugrör genom att ge dem ett sådant...eller!?? Och hade problemet varit stort så borde MAX givetvis se till att byta ut alla värdelösa sugrör till några som går att använda till sina milkshakes. Är det något jag verkligen stör mig på här i världen så är det osmidiga försäljare.... 😒
Senast redigerad av Blekingebon 2019-06-19 kl. 18:30.
Citera
2019-06-19, 22:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekingebon
Jag tänkte köpa en stor milkshake idag på MAX i Karlskrona. Milkshaken är god..inte så söt som många andra och dessutom inte rinnig utan mer "glassig". Problemet är bara att det orangea sugrör som man får till är helt oanvändbart då plasten är så tunn så att när man försöker suga upp milkshaken så trycks sugröret ihop och blir platt. Följden blir att milkshaken kommer inte upp så att man kan dricka den!

MAX har även en "lyxmilkshake"..och till den följer ett grövre sugrör med som fungerar. Vid några tillfällen har jag fått ett sådant till den vanliga milkshaken när jag har bett om det...dock inte sällan först efter en liten diskussion. Idag blev jag dock totalnekad ett grövre sugrör till den vanliga milkshaken. Tydligen order från högsta nivå.. 🤔 Jag försökte med att jag kommer inte handla någon milkshake ifall jag inte får ett grövre sugrör...men de vägrade ändå att ge mig det.

De höll alltså hellre på sin princip istället för att sälja en milkshake till mig. För jag köpte givetvis ingen milkshake av dem och kommer så heller inte göra så länge de inte kan ändra sugrörsmodellen eller helt enkelt gå sina kunder till mötes. Det kan tyckas som ett löjligt "ärende", men för mig som kund är det av ganska stor betydelse faktiskt. Det vanliga tunna sugröret går helt enkelt inte att använda. Jag kan inte använda det i alla fall.

Jag pratade till och med med chefen/arbetsledaren för MAX i Karlskrona, men även hon vägrade att ge mig ett grovt sugrör. Hon påstod att problemet inte var så stort. Men kan man inte vara lite smidig mot sina kunder tänker ju jag!? Om nu problemet är litet så kan man väl tillmötesgå de få kunder som vill ha ett grovt sugrör genom att ge dem ett sådant...eller!?? Och hade problemet varit stort så borde MAX givetvis se till att byta ut alla värdelösa sugrör till några som går att använda till sina milkshakes. Är det något jag verkligen stör mig på här i världen så är det osmidiga försäljare.... 😒

idioter, om sugrören är nu så kassa hur tänkte dom att man skulle avnjuta av den dÅ? då får dom komma på något ju om en kund klagar.

dricka shakes utan sugrör är ju fullständigt vidrigt..
Citera
2019-06-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
idioter, om sugrören är nu så kassa hur tänkte dom att man skulle avnjuta av den dÅ? då får dom komma på något ju om en kund klagar.

dricka shakes utan sugrör är ju fullständigt vidrigt..

Ja, säg det!? 😎 Första gången fick jag ta bort locket och använda sugröret som typ en sked..slevade upp milkshaken utanpå sugröret och slevade i mig det. Inte särskilt praktiskt. Andra gången fick jag vänta tills milkshaken hade smält något så att det gick att suga upp det i det värdelösa sugröret. Då var milkshaken inte lika god som den är när den är mer glassig kan jag säga. Tredje gången hade jag med ett eget sugrör.... 🤗 Fjärde gången bad jag om att få ett grövre sugrör (det till lyxshaken) och fick det efter en liten diskussion...och efter att de sagt "bara för den här gången". Sedan var det två gånger på rad som jag faktiskt fick ett grövre sugrör utan något krångel (annan person som tog hand om beställningen de gångerna).

Nu..den sjunde gången..då lät det som en sommarjobbare som tog emot beställningen. Han vägrade ge mig ett grövre sugrör trots mina förklaringar om varför jag ville ha ett sådant. Så då bad jag att få tala med chefen och det fick jag. Men även hon vägrade alltså att ge mig ett grövre sugrör. Hennes argument var att det var order "uppifrån" och inget hon kunde göra något åt. Vidare sa hon att MAX ledning inte lyssnar på hennes och hennes kollegors "klagomål". Det jag kunde göra var att själv skriva till MAX för att på så sätt visa mitt missnöje...

Om problemet nu inte är så stort kan de ju bara ge mig (och de få andra som tycker likadant) ett grövre sugrör. Så osmidigt. Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att ifall den kvinnliga chefen för MAX i Karlskrona hade pratat med någon högre upp i MAX-hierarkin så skulle de garanterat sagt till henne att hon ska gå kunden till mötes. Om inte annat bara för att "få tyst" på mig... 😊
Senast redigerad av Blekingebon 2019-06-20 kl. 18:18.
Citera
2019-06-20, 21:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Jag är inte vegan eller vegetarian, tycker om mat rent allmänt. Gillar kött och gillar att att äta veg någon dag i veckan.

Provade max nya alternativ: plant beef och blev glatt överraskad. Tycker det smakade riktigt bra och "närmare" kött än någon annan produkt som försökt efterlikna kött. Kommer köpa den flera gånger.

Flera som provat? Vad tycker ni?
Tycker att den verkligen påminner om kött i smaken. En av dom bättre vegetariska burgarna jag smakat.

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur mycket kostar den?

Det som är intressant är att dom veganska har mycket mer kalorier än vanliga burgarna. Man kan alltså få mer för pengarna, något jag trodde skulle vara tvärtom med veganska. (Se frukt och grönt etc)
Kostar lika mycket som om du köper samma burgare med kött dvs. en Trippel chees t ex kostar samma oavsett om du tar Plant beef eller vanlig nötköttsburgare till den.
Citera
2019-06-22, 17:51
Medlem
Nån som vet när MAX öppnar i Fridhemsplan?
Citera
2019-06-23, 19:09
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Enligt hemsidan så verkar Max ha tre olika ostar, cheddarsmältost, pepper jack-ost samt emmentalerost. Vilken ost som används beror på vilken typ av hamburgare som man beställer. Annars verkar det som om Max kör så mycket svenskt som möjligt (svenskt kött, bacon och kyckling, svensk mjölk, och när det är möjligt svenska grönsaker och ägg). -> https://www.max.se/sv/Maten/var-mat/

Hur kommer det sig att Max kan få leveranser av SC vid olika tidpunkter när andra inte kan beställa och få det levererat vid samma tidpunkt?

Sitter och tittar nu, cheddarn är från ett svenskt företag men osten kommer från Nederländerna, pepper jack svenskt företag, ost från Tyskland och emmentaler svenskt företag ost från Tyskland.

Emmentalern innehåller 51% ost.
Pepper Jack 61%
Cheddarn verkar vara ren ost.

Orkar inte titta på fler saker men kommer säkert vara samma mönster, svensk leverantör, mat från utlandet.

De kan få mat på julafton och liknande högtider för att de är en megastor kund som kan ställa krav och majoriteten av varorna är frysta så de kan förberedas och lastas på lastbil i förväg så nån chaufför endast behöver stoppa i nycklarna och köra de dagarna han ska ha typ 200% i OB.
Citera
2019-06-24, 09:08
Bannlyst
Jag beställde en sådan där skakad mjölk hos Max och det smakade bara ägg. Trippelosten är dock bra (jädrans vilken fet jäkel)..

Med vänlig hälsning
Citera
2019-06-24, 21:40
Medlem
Rekas avatar
Köpte Cola igår och blev lite ställd när jag upptäckte att sugröret var av 'papper'. Innan jag hade tömt min lilla mugg så hade sugröret börjat lösas upp i munnen och bismak av papper infann sig.
Undrar om mitt rör kommer ifrån en batch med fabrikationsfel, eller om sugrören verklige är så där kassa.
Citera
2019-06-24, 22:09
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Köpte Cola igår och blev lite ställd när jag upptäckte att sugröret var av 'papper'. Innan jag hade tömt min lilla mugg så hade sugröret börjat lösas upp i munnen och bismak av papper infann sig.
Undrar om mitt rör kommer ifrån en batch med fabrikationsfel, eller om sugrören verklige är så där kassa.
Dom har haft papperssugrör på Filmstaden en tid och dessa har jag aldrig upplevt lösas upp så det känns som det är något fel på rören om dom löses upp och inte håller ihop den korta tid man dricker upp en läsk.
Citera
2019-06-25, 23:19
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Dom har haft papperssugrör på Filmstaden en tid och dessa har jag aldrig upplevt lösas upp så det känns som det är något fel på rören om dom löses upp och inte håller ihop den korta tid man dricker upp en läsk.

Pappersrör håller inte, du snackar skit uppenbarligen då jag har samma erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in