2019-05-14, 16:13
Medlem
https://www.di.se/ledare/max-burgare-gjorde-hallbarhet-lonsamt/
https://www.di.se/nyheter/arets-foretagare-maxbroderna-tackar-nej-till-borsen/

Tänka sig att Max finns även i Egypten. Och säg nu inte Fy Farao !
Citera
2019-05-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Deras frukostmeny var rätt mycket bättre https://www.maxpremiumburgers.pl/Jedzenie/Menu/niadanie/

Den här https://www.maxpremiumburgers.pl/Jedzenie/Menu/niadanie/Wrap-Egg-n-Bacon/ skulle nog få dit mig ibland

du kan ju åka tillbaka till polen och hndla maxburgare.

jag handlar aldrig burgare på max för där jobbar muslimer och vid flera tillfällen hade utekiggare flyttat in och parkerat sig där. vid en annan gång var det en rumönsk tiggare som gick runt i restaurangen och ville ha pengar. tycker att jag klarar bygga ihop egen burgare som smakar godare och som kostar mindre.
Citera
2019-05-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
jag handlar aldrig burgare på max för där jobbar muslimer och vid flera tillfällen hade utekiggare flyttat in och parkerat sig där. vid en annan gång var det en rumönsk tiggare som gick runt i restaurangen och ville ha pengar. tycker att jag klarar bygga ihop egen burgare som smakar godare och som kostar mindre.

MAX i Hammarby Sjöstad har mera kinesiskt stuk på delar av personalen. Men samma mat ...

Romerna tvärs över gatan utanför Coop använder i och för sig toaletten under dagen men tror
också jag sett dem fika där någon gång. Kund som kund ...
Citera
2019-05-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
MAX i Hammarby Sjöstad har mera kinesiskt stuk på delar av personalen. Men samma mat ...

Romerna tvärs över gatan utanför Coop använder i och för sig toaletten under dagen men tror
också jag sett dem fika där någon gång. Kund som kund ...

hade MAX inte låtit zigenarna parkera sig på det stället, hade jag testat det.

man tar in asiater i en stressande restaurangmiljö för att de jobbar och gör det de blir tillsagda att göra.
i malmö kan man blir trakasserad och ofredad bara man ska in på MAX vid stortorget.

jag tror man kan bygga ihop sina egna burgare som dessutom smakar godare, MAX burgare är enkla så man kan till och med kasta in saker som förhöjer smaken på naturlig väg.
Citera
2019-05-17, 09:55
Medlem
MAX skall nu ha öppnat sin tredje restaurang i Täby Kommun, närmare bestämt i det
gigantiska ganska nya köpcentrumet. Fanns redan i Roslags Näsby och i Arninge.

Det går bra nu, kan man tro ...
Citera
2019-05-26, 08:43
Medlem
Newfields avatar
Max nya plant beef burgare.

Jag är inte vegan eller vegetarian, tycker om mat rent allmänt. Gillar kött och gillar att att äta veg någon dag i veckan.

Provade max nya alternativ: plant beef och blev glatt överraskad. Tycker det smakade riktigt bra och "närmare" kött än någon annan produkt som försökt efterlikna kött. Kommer köpa den flera gånger.

Flera som provat? Vad tycker ni?
Citera
2019-05-26, 09:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Om du inte är vegan, varför inte köpa riktigt kött om sådant finns och du inte måste äta salladsburgaren?

Det är lite som att ändå sätta på sin syster trots att man bor i en ort med massor av singeltjejer.
Nu ska vi ju inte diskutera vad du gör med din syster här.

Frågan var om du har provat max nya alternativ plant beef och vad du i så fall tyckte. TS gillar att äta veg någon dag i veckan så thats why.

Max Spicy Avocado Plant Beef är en växtbaserad burgare på soja- och veteprotein med solmogen tärnad avokado, picklad rödlök, färsk jalapeño, sour cream ‘n’ onion-dressing, tomat, cheddarost och gyllenrostat sesambröd.

Låter gott!
Citera
2019-05-26, 09:12
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Om du inte är vegan, varför inte köpa riktigt kött om sådant finns och du inte måste äta salladsburgaren?

Det är lite som att ändå sätta på sin syster trots att man bor i en ort med massor av singeltjejer.

Jag vet inte vad i "jag gillar att äta veg någon gång i veckan" du inte förstod.

Åter till disskutionen om någon mer ätit den.
Citera
2019-05-26, 09:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Max Spicy Avocado Plant Beef är en växtbaserad burgare på soja- och veteprotein med solmogen tärnad avokado, picklad rödlök, färsk jalapeño, sour cream ‘n’ onion-dressing, tomat, cheddarost och gyllenrostat sesambröd.

Observera att det är soja i den här produkten.

Det förklarar nog skräpföretaget Max:s entusiasm för denna trend då de slipper betala dyrt för kött utan kan importera billiga GMO- och besprutade soja- och andra växtbaserade produkter.

Som hjärndöda veganer tror är nyttigt och miljövänligt att stoppa i sig.

Smaken i den här typen av skräpmat uppnås helt med hjälp av salt, socker och artificiella aromer. Främst genom de olika tillbehören som picklade grönsaker och dressing som är sprängfyllda med socker och smakförstärkare.

/Johan
Citera
2019-05-26, 09:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Jag är inte vegan eller vegetarian, tycker om mat rent allmänt. Gillar kött och gillar att att äta veg någon dag i veckan.

Provade max nya alternativ: plant beef och blev glatt överraskad. Tycker det smakade riktigt bra och "närmare" kött än någon annan produkt som försökt efterlikna kött. Kommer köpa den flera gånger.

Flera som provat? Vad tycker ni?
Jag har inte provat, men tack för din recension - nu är jag nyfiken.

En följdfråga på det: "färsk jalapeño" - finns det ens? Färsk grön chili då eller? Knaprig? För jalapeños på burgare brukar vara inlagda. Och färsk avocado? Låter väldigt lyxigt. Hur kan de ha tid att skära avocadobitar till alla nya kunder? Visst var väl den fryst med lite hårda kanter? Lite svampig?
Citera
2019-05-26, 09:51
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

En följdfråga på det: "färsk jalapeño" - finns det ens? Färsk grön chili då eller? Knaprig? För jalapeños på burgare brukar vara inlagda. Och färsk avocado? Låter väldigt lyxigt. Hur kan de ha tid att skära avocadobitar till alla nya kunder? Visst var väl den fryst med lite hårda kanter? Lite svampig?

Ja det där med färsk ska man ta med en nypa salt. Det var tärnade advokadobitar som om jag får gissa varit frysta. Jalapeñon var knaprig som färsk paprika i konsistensen.
Citera
2019-05-26, 12:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Färsk jalapeño kan du bl.a. köpa på Willys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in