2019-06-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Jag lämnar UP två gånger i veckan hos beroendevården och kan ta hur mycket ketamin jag behagar, det visas aldrig på deras stickor i alla fall

Inget som man brukar kolla efter, men finns stickor för det.
Citera
2019-06-24, 23:07
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Inget som man brukar kolla efter, men finns stickor för det.

Ok, bra att veta. Jag förmodar att de enbart används vid misstanke? Det är ju i jämförelse med andra substanser ändå en relativt ovanlig drog, här i Sverige i alla fall.
Citera
2019-07-09, 01:46
Medlem
Basebands avatar
Finns det någon reagens som skiljer mellan racemiskt ketamin kontra s-isomer? Om inte, skulle någon kunna beskriva de huvudsakliga skillnaderna mellan dessa isomerer(?)
Citera
2019-11-07, 23:12
Medlem
Domedags-profetens avatar
Tror jag tog lite för mycket idag... Hamnade jag i det som kallas K-hole?

Jag har esketamin (s-ketamin), som ska ges på mottagning typ en gång i veckan mot depression, o då i doser om ca 0,5 mg/kg kroppsvikt. Men tidigare idag tog jag 150-200 mg av vätskan (som är avsedd som nässpray), o tryckte rakt in i blodomloppet...

Injicerade väldigt försiktigt men han knapp tömma sprutan innan jag blev totalt väck! Blev inte medvetslös men det var nog inte långt därifrån. Satt bara o gungade o tänkte på vad livet är för skumt påhitt i universum o liknande. Kunde inte gå t.ex. Satt i ca 20 minuter, sen nån timme till påverkad, men inte helt väck.

Kan det ha varit det här "K-hole"?

Det påminde om mycket höga doser DXM, som väl är den dissociativa hallucinogen jag har mest erfarenhet av. Som mest tog jag 2 500 mg DXM oralt en gång.
Senast redigerad av Domedags-profeten 2019-11-07 kl. 23:23.
Citera
2019-11-08, 15:51
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedags-profeten
Tror jag tog lite för mycket idag... Hamnade jag i det som kallas K-hole?

Jag har esketamin (s-ketamin), som ska ges på mottagning typ en gång i veckan mot depression, o då i doser om ca 0,5 mg/kg kroppsvikt. Men tidigare idag tog jag 150-200 mg av vätskan (som är avsedd som nässpray), o tryckte rakt in i blodomloppet...

Injicerade väldigt försiktigt men han knapp tömma sprutan innan jag blev totalt väck! Blev inte medvetslös men det var nog inte långt därifrån. Satt bara o gungade o tänkte på vad livet är för skumt påhitt i universum o liknande. Kunde inte gå t.ex. Satt i ca 20 minuter, sen nån timme till påverkad, men inte helt väck.

Kan det ha varit det här "K-hole"?

Det påminde om mycket höga doser DXM, som väl är den dissociativa hallucinogen jag har mest erfarenhet av. Som mest tog jag 2 500 mg DXM oralt en gång.

Kolla in erowid för k-hole doser. Låter som att det var de du upplevde ja. Jag ligger i regel i sängen med hörlurar på och då får man känslan av att sugas ner i ett hål, sen åker man runt.

Bor du i Sverige? Det kan inte vara vanligt att få det utskrivet för depression här.
Citera
2019-11-08, 16:07
Medlem
Domedags-profetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Kolla in erowid för k-hole doser. Låter som att det var de du upplevde ja. Jag ligger i regel i sängen med hörlurar på och då får man känslan av att sugas ner i ett hål, sen åker man runt.

Bor du i Sverige? Det kan inte vara vanligt att få det utskrivet för depression här.
Jo, jag bor i Sverige. Sprayen är inte godkänd i Sverige ännu, om ett halvt till ett år blir den nog det. O det ska ges på mottagning, jag tror typ en gång i veckan. Men jag beställde det från utlandet.

Men jag märker att jag mår megabra idag! Tar ju Sertralin mot depression, 200 mg om dagen, med det hjälper ju inte helt. Men nu ska jag sköta mig o det som är kvar i sprayen ska jag använda som det är tänkt, en nässprayning i veckan, o hoppas att det håller i sig!

Tack för tipset om erowid!
Citera
2019-11-08, 16:11
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedags-profeten
Jo, jag bor i Sverige. Sprayen är inte godkänd i Sverige ännu, om ett halvt till ett år blir den nog det. O det ska ges på mottagning, jag tror typ en gång i veckan. Men jag beställde det från utlandet.

Men jag märker att jag mår megabra idag! Tar ju Sertralin mot depression, 200 mg om dagen, med det hjälper ju inte helt. Men nu ska jag sköta mig o det som är kvar i sprayen ska jag använda som det är tänkt, en nässprayning i veckan, o hoppas att det håller i sig!

Tack för tipset om erowid!

Spännande, kul att det börjar hända lite på den fronten. Jag själv brukar ketamin illegalt just pga dess antidepressiva effekter, väldigt effektivt. Nått hål då och då
Citera
2020-01-23, 15:47
Medlem
Nkpgisits avatar
Förstår inte vad som är så bra med detta?
En vän hade en flaska ketamin och jag tog ut 1ml vilket gav en 0.2a ungefär. La det på en tallrik och värmde

Va som en fylla.
Citera
2020-01-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
En vän hade en flaska ketamin och jag tog ut 1ml vilket gav en 0.2a ungefär. La det på en tallrik och värmde

Va som en fylla.

I lägre doser känns ketalar som en fylla.
Citera
2020-01-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit

Va som en fylla.

Den dagen du hålar så kommer du förstå vad som är så bra med det.
Citera
2020-02-10, 20:08
Medlem
SkyRaiders avatar
Står att ketamin ska kunna ge stora hjärnskador. Mer om det?

Hur blir man beroende av ketamin, hallicinogener ska väl vara icke beroendeframkallande?
Citera
2020-02-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Står att ketamin ska kunna ge stora hjärnskador. Mer om det?

Hur blir man beroende av ketamin, hallicinogener ska väl vara icke beroendeframkallande?

Vart står det? Aldrig hört om några hjärnskador av ketamin bruk.

Ketamin är väl snarare en dissociativ med hallucinogena effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in