Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Om man ska snippa (..) någon bör man veta vad man pratar om. Jag har aldrig någonsin sett Skottland i rosa. Efter googling, här blev hen tvingade en gång år 2016:
Det är så sällsynt och så löjligt så det blev en helt egen artikel i Daily Mail. Fast så kan det gå om man kvoterar in en kvinna i borta-lags-tröj-väljar-kommitten för ett landslag.
Eftersom du påstår dig behärska området, länka till en film där Skottlands herrar spelar i rosa tröjor. Hade varit kul att se.
Jag kan läsa engelska så: Det blev en artikel pga att Fifa bestämt att Skottland inte fick spela med sin vanliga tröja eftersom ärmarna på den hade ändrats till vita, vilket Fifa ansåg krockade med Englands tröjor. Alltså inte som du tror, en artikel för att det är så chockerande att Skottland spelar i rosa för det har de som sagt gjort både förr och senare, utan för att de inte fick ha sina vanliga bortamatchtröjor pga ändrade ärmar.
Fortfarande lika arrogant, ser jag. Det går nästan alltid hand i hand med en oförmåga att ta till sig ny kunskap och ibland ren och skär (eller rosa kanske?) dumhet, hoppas att det inte är så i ditt fall.
Varsågod, lite Skottland vs Slovakien 2017, 1 - 0. Finns fler klipp på nätet om du vill ha.
https://www.youtube.com/watch?v=O-OLBx_gNd8