2019-06-20, 17:11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kvinnor är bättre på att se graciösa ut i balett och konståkning. De hoppar inte eller åker inte bättre än männen men det ser mer graciöst ut.
Citera
2019-06-20, 17:20
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja.
Att ha ritat hus och fått dem byggda gör en inte till världsmästare. Bara deltagare.

Var god specificera på vilket sätt kvinnor är sämre arkitekter än män. Styrk ditt påstående med vetenskapliga studier och andra seriösa artiklar. Om du inte kan göra det så är ditt påstående bara din subjektiva uppfattning färgad av sexistiska fördomar och massivt kvinnoförakt.

Du är bara avundsjuk för att även kvinnliga arkitekters projekt blir prisbelönta. T ex Jeanne Gangs skyskrapa Aqua:

The Aqua was awarded the Emporis Skyscraper Award as 2009 skyscraper of the year,[7] and was shortlisted in 2010 for the biennial International Highrise Award.[8] In celebration of the 2018 Illinois Bicentennial, Aqua was selected as one of the Illinois 200 Great Places [9] by the American Institute of Architects Illinois component (AIA Illinois) and was recognized by USA Today Travel magazine, as one of AIA Illinois' selections for Illinois 25 Must See Places.[10]” (källa: wiki)

Zaha Hadids byggnadsprojekt är så geniala att ohederliga kinesiska arkitekter gör plagiat av dem och försöker ta åt sig äran för vad hon har skapat. Verkligen skamlöst, tycker du inte det?
Citera
2019-06-20, 17:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Var god specificera på vilket sätt kvinnor är sämre arkitekter än män. Styrk ditt påstående med vetenskapliga studier och andra seriösa artiklar. Om du inte kan göra det så är ditt påstående bara din subjektiva uppfattning färgad av sexistiska fördomar och massivt kvinnoförakt.

Du är bara avundsjuk för att även kvinnliga arkitekters projekt blir prisbelönta. T ex Jeanne Gangs skyskrapa Aqua:

The Aqua was awarded the Emporis Skyscraper Award as 2009 skyscraper of the year,[7] and was shortlisted in 2010 for the biennial International Highrise Award.[8] In celebration of the 2018 Illinois Bicentennial, Aqua was selected as one of the Illinois 200 Great Places [9] by the American Institute of Architects Illinois component (AIA Illinois) and was recognized by USA Today Travel magazine, as one of AIA Illinois' selections for Illinois 25 Must See Places.[10]” (källa: wiki)

Zaha Hadids byggnadsprojekt är så geniala att ohederliga kinesiska arkitekter gör plagiat av dem och försöker ta åt sig äran för vad hon har skapat. Verkligen skamlöst, tycker du inte det?
Läser du ens vad fan du skriver längre?
En av Illinois' 200 bästa platser?

En sån otrolig ära?
Citera
2019-06-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om man ska snippa (..) någon bör man veta vad man pratar om. Jag har aldrig någonsin sett Skottland i rosa. Efter googling, här blev hen tvingade en gång år 2016:

Det är så sällsynt och så löjligt så det blev en helt egen artikel i Daily Mail. Fast så kan det gå om man kvoterar in en kvinna i borta-lags-tröj-väljar-kommitten för ett landslag.

Eftersom du påstår dig behärska området, länka till en film där Skottlands herrar spelar i rosa tröjor. Hade varit kul att se.

Jag kan läsa engelska så: Det blev en artikel pga att Fifa bestämt att Skottland inte fick spela med sin vanliga tröja eftersom ärmarna på den hade ändrats till vita, vilket Fifa ansåg krockade med Englands tröjor. Alltså inte som du tror, en artikel för att det är så chockerande att Skottland spelar i rosa för det har de som sagt gjort både förr och senare, utan för att de inte fick ha sina vanliga bortamatchtröjor pga ändrade ärmar.

Fortfarande lika arrogant, ser jag. Det går nästan alltid hand i hand med en oförmåga att ta till sig ny kunskap och ibland ren och skär (eller rosa kanske?) dumhet, hoppas att det inte är så i ditt fall.

Varsågod, lite Skottland vs Slovakien 2017, 1 - 0. Finns fler klipp på nätet om du vill ha.
https://www.youtube.com/watch?v=O-OLBx_gNd8
Citera
2019-06-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så på vilket sätt är kvinnor bättre på att "bläddra i lappar"?

Det är en kvinna som har rekordet i det iaf.
Citera
2019-06-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vet hen inte könet själv?

Om det är en kvinna som gjort flest mål så skulle jag väl mer tolka det som att en kvinna släppt in flest mål? Dvs kvinnor spelar fotboll sämre än män. Fast det är ingen diskussion kring detta utan helt uppenbart, innan du kom in.

Du vet inget om fotboll, min killgissning, så jag kan mansplaina dig att dam-VM pågår och där låtsas FIFA att damerna är herrar så har man bjudit in lite för många lag. Det visar sig bara finnas ca 10 länder på jorden med fungerande dam-fotboll. Övriga lirar ungefär som 10-åriga pojkar, så naturligtvis blir det en massa mål gjorda typ 13-0. Jag tror jag hade platsat i Thailands dam-landslag. Jag är 55+ och spelade senast fotboll 1985.

För den som är ett litet uns bildad: Det var en sk retorisk fråga eftersom svaret redan givits tidigare i tråden. Det hade du också kunnat hitta och sluppit funderingen om huruvida "hen" inte visste könet, det var inte direkt svårt.

Faktum kvarstår: Den som har gjort flest mål i ett fotbolls-VM är kvinna. Dvs kvinnor är bäst på att göra flest mål i ett fotbolls-VM.

Prata om allt möjligt annat du, så håller jag mig till fakta.
Citera
2019-06-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
I VM är det alltid en man. I dam-VM är det en kvinna.

Ingen man har gjort lika många mål i ett fotbolls-VM som en kvinna har gjort.

Det är fakta.
Citera
2019-06-20, 19:47
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Läser du ens vad fan du skriver längre?
En av Illinois' 200 bästa platser?

En sån otrolig ära?

http://www.illinoisgreatplaces.com/#welcome

De 200 bästa platserna (bibliotek, parker, muséer, tunnelbanestationer m m) från åren 1000-2017 är inte rangordnade. Kolla själv genom att uppdatera sidan upprepade gånger, och då ser du att de skiftar plats varje gång.

Det är fan en otrolig ära för en arkitekt oavsett kön att ens prisbelönta byggnad får komma med i listan över 2000-talets (2000-2009) 20 bästa platser. Kolla i tidslinjen, så ser du.

Du glömde att läsa att Aqua var utsedd till ”Illinois 25 Must See Places”. Det är varje arkitekts dröm att få sin byggnad utvald som en av delstatens 25 mest ”måste ses”-platser.

Du borde skämmas.
Citera
2019-06-20, 19:48
Medlem
Citat:
Är du så lågintelligent att du inte förstår att det är en lättare uppgift att göra mål på ett tjejlag?

Var inte otrevlig. Det är inte mitt fel att fakta visar vad de visar. Håll det för dig själv om det gör dig sur, annars får du leka ensam.

Ingen man har gjort lika många mål i ett fotbolls-VM som en kvinna. Alltså är kvinnor bäst på att göra flest mål i fotbolls-VM.
Citera
2019-06-20, 19:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
http://www.illinoisgreatplaces.com/#welcome

De 200 bästa platserna (bibliotek, parker, muséer, tunnelbanestationer m m) från åren 1000-2017 är inte rangordnade. Kolla själv genom att uppdatera sidan upprepade gånger, och då ser du att de skiftar plats varje gång.

Det är fan en otrolig ära för en arkitekt oavsett kön att ens prisbelönta byggnad får komma med i listan över 2000-talets (2000-2009) 20 bästa platser. Kolla i tidslinjen, så ser du.

Du glömde att läsa att Aqua var utsedd till ”Illinois 25 Must See Places”. Det är varje arkitekts dröm att få sin byggnad utvald som en av delstatens 25 mest ”måste ses”-platser.

Du borde skämmas.

Bara 24 stycken före alltså, bra jobbat!
Citera
2019-06-20, 19:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Var inte otrevlig. Det är inte mitt fel att fakta visar vad de visar. Håll det för dig själv om det gör dig sur, annars får du leka ensam.

Ingen man har gjort lika många mål i ett fotbolls-VM som en kvinna. Alltså är kvinnor bäst på att göra flest mål i fotbolls-VM.

Dessa fakta visar att tjejlag släpper in fler mål, bra bedrift!
Så är det med ett korplag också.
Citera
2019-06-20, 19:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Bara 24 stycken före alltså, bra jobbat!

Glöm inte att uppdatera sidan flera gånger för att få platserna att skifta i ordningsföljd. I tidslinjen går du fram till 2000-talet. Där finns 20 platser varav Aqua ingår.

Vad är det som är så svårt att förstå?

Jag förstår att det svider för en bitter kvinnohatare som du att kvinnor visar sig vara i snitt lika kompetenta som män i akademiska yrken (arkitekter, läkare, advokater, biologer, kemister osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in