2019-06-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Okej, tack för svar.
Så du tror inte att det är någon större risk att jag åker på en jobbig at om jag bara tagit varje dag i 1 månad? Ibland fyller jag på kanske 3 gånger per dag, men oftast blir det bara ett intag på eftermiddagen.

Det är som sagt individuellt jag drog på mej vad som kändes som en rätt jobbig förkylning med endel mardrömmar efter 6-9 g per dag i cirka 2 veckor.

Var inte dum som mej och försök lindra det med alkohol blir bara värre och magen helt förstörd
Senast redigerad av köttkvarnen 2019-06-17 kl. 19:13.
Citera
2019-06-17, 19:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Okej, tack för svar.
Så du tror inte att det är någon större risk att jag åker på en jobbig at om jag bara tagit varje dag i 1 månad? Ibland fyller jag på kanske 3 gånger per dag, men oftast blir det bara ett intag på eftermiddagen.

Jag har inte fått någon direkt at och jag har tagit ungefär i samma doser som du gör. Det jävligaste med kratomet enligt mig är att jag blir så hård i magen.
Citera
2019-06-17, 23:11
Medlem
Snorbromsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Dagen efter så drog jag 6 gram Red Borneo. 30 min efter det så drog jag 4 gram till. Kände inget efter 30 min så då blev jag så jävla sur så jag drog 6 gram green maeng da. Kände inte någonting efter det heller. Alltså 16 gram för en nybörjare på en dag. Jag kände mig i princip bara dåsig, inget positivt. Så det va dom sämst investerade pengarna på länge. Kratom va verkligen inget för mig i alla fall. Jag rökte braj några timmar senare och det leverade som vanligt.

Va kan man säga effekten är som kanske 250mg tram för mig svårt att förklara men more is less ja har käkat länge men håller mig till en liten tesked typ stycken eller mindre så tar jag en sån varje timme tillslut så tycker ja man blir rätt jävla skön men bäst är utan tolerans till nått då kan man känna snudd på ett fint tramrus något stämmer inte mdd din kropp eller om dom stora doserna fuckar upp de grejen är när jag tar för mycket känner jag mest obehag och illamående hoppas du lyckas prova med väldigt mycket mindre lycka till
Citera
2019-06-18, 02:54
Medlem
boredomss avatar
Dyker ständigt upp frågor om AT i den här tråden.

Har du tidigare historia av missbruk av opiater? M.a.o. är ditt endogena opioida system fuckat? Ja, då kan du åka på en AT efter några dagars användning. Har du ingen tidigare historia av missbruk av opiater? Ja, då kanske du kan käka dagligen i månader. Går inte att ge ett definitivt svar.
Citera
2019-06-18, 15:44
Medlem
Hej alla K-experter.

Färsk på Kratom överhuvudtaget, beställde nyss 15g från SS för att prova och se om det fungerar för mig som håller på att gå av opioder. Samt att jag lider av deprision och vill kunna cuta av edgen på ångesten jag lider av.

Jag har läst på väldigt mycket om Kratom de senaste dagarna. Bestämde mig för att ge GMD en chans då det verkar finnas mest balans i den strainen.

Något jag inte tycks finna i tråden är om det går ihop att käka SSRI samtidigt som man "tvålar" in sig?

, tack på förhand & tack till nyttig information i tråden!
Citera
2019-06-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
Hej alla K-experter.

Färsk på Kratom överhuvudtaget, beställde nyss 15g från SS för att prova och se om det fungerar för mig som håller på att gå av opioder. Samt att jag lider av deprision och vill kunna cuta av edgen på ångesten jag lider av.

Jag har läst på väldigt mycket om Kratom de senaste dagarna. Bestämde mig för att ge GMD en chans då det verkar finnas mest balans i den strainen.

Något jag inte tycks finna i tråden är om det går ihop att käka SSRI samtidigt som man "tvålar" in sig?

Jag tar SSRI och har tagit Kratom ett antal gånger utan några problem. Sök på google, det går bra för dom flesta men alla reagerar olika.
Citera
2019-06-18, 21:06
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Hej alla K-experter.

Svårt att hitta info om detta med SSRI och kratom så tips är att hitta info själv. Finns folk som får minskad effekt och folk som inte påverkas alls men vad jag hittat väldigt få som påverkats mycket negativt (i form av seratogent syndrom tex, även om det finns exempel). Kratom är förävrigt sjuukt bra vid AT av andra tyngre opiater. Några veckor på kratom efter valfri opiat sen cold turkey är HANTERBART. Extremt jobbigt men ändå hanterbart om man jämför med övriga opiater IMO. Övergången från tyngre opis är hanterbar enligt mina erfarenheter och ATn från kratom är sedan hanterbar. 4-5 dagar utan sömn, emotionellt instabil i en vecka, i kombination med myrkryp/ont i hela kroppen/etc etc är bättre än att ligga och spy och brinna upp i helvetets eldar åtminstone!

Frid
Citera
2019-06-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg
Svårt att hitta info om detta med SSRI och kratom så tips är att hitta info själv. Finns folk som får minskad effekt och folk som inte påverkas alls men vad jag hittat väldigt få som påverkats mycket negativt (i form av seratogent syndrom tex, även om det finns exempel). Kratom är förävrigt sjuukt bra vid AT av andra tyngre opiater. Några veckor på kratom efter valfri opiat sen cold turkey är HANTERBART. Extremt jobbigt men ändå hanterbart om man jämför med övriga opiater IMO. Övergången från tyngre opis är hanterbar enligt mina erfarenheter och ATn från kratom är sedan hanterbar. 4-5 dagar utan sömn, emotionellt instabil i en vecka, i kombination med myrkryp/ont i hela kroppen/etc etc är bättre än att ligga och spy och brinna upp i helvetets eldar åtminstone!

Frid

Tack för den!

Ja, avtändning på tyngre opis är inte alls roligt.. Usch!
Har inte använt någon opiat på 3-4 dagar nu så atn är i full rulle om man säger så.

Såg att paketet från SS är påväg, är väldigt förväntansfull på hur jag reagerar på Kratom. Mildrar det abstinens så kommer jag vara mer än nöjd, sen om jag får ut något extra utav det ser jag som ett plus!

Nu har jag dock bara beställt 15g vilket kanske inte räcker så länge. Brukar man få med sig något sample om man beställer 15g eller är det lite för klent för det?
Citera
2019-06-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg

Frid

Jag har tagit SSRI i 5 år och tar kratom ca 1-2 gånger varannan vecka. Jag har inte fått någon serotonin syndrom osv. Jag har även kännt av effekterna bra på kratom. Kanske hjälper dig lite om du själv tar SSRI
Citera
2019-06-19, 00:45
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Tack för den!

Ja, avtändning på tyngre opis är inte alls roligt.. Usch!
Har inte använt någon opiat på 3-4 dagar nu så atn är i full rulle om man säger så.

Såg att paketet från SS är påväg, är väldigt förväntansfull på hur jag reagerar på Kratom. Mildrar det abstinens så kommer jag vara mer än nöjd, sen om jag får ut något extra utav det ser jag som ett plus!

Nu har jag dock bara beställt 15g vilket kanske inte räcker så länge. Brukar man få med sig något sample om man beställer 15g eller är det lite för klent för det?

15g kommer inte räcka länge tyvärr, kanske räcker ett par gånger för någon helt utan opi tolerans men vi som är vana vid starkare varor behöver minst 5-10g per dos av kratom (beroende på kvalitet osv). Ibland kan man få en liten sample bag om det finns någon ny sort, annars inte.
Citera
2019-06-19, 12:57
Medlem
Existensens avatar
Någon som vet hur länge at'n varar om man tagit ca 20-25g / dag i 2 veckor för den "känsliga"?
Tog sista dosen i förrgår och kände ingen at igår. Idag så känns det som en mild at. Känner mig lite febrig och svettas jätte mycket, har extra ont och känner mig mer obekväm i min kropp en jag brukar. Känner även knappt av elvansen..

Började förövrigt med coluracetam och fasoracetam i förrgår, men tror absolut inte att det beror på det. Är ju ganska milda nootropics. Har använt coluracetam mycket tidigare och har aldrig känt mig såhär på det.

Hur länge kan jag förvänta mig att det tar innan jag mår bättre? Funderat på att ta lite kratom för att mildra detta men är väl likaväl att rida ut detta och börja ta kratomet med mer respekt efter det?
Citera
2019-06-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
15g kommer inte räcka länge tyvärr, kanske räcker ett par gånger för någon helt utan opi tolerans men vi som är vana vid starkare varor behöver minst 5-10g per dos av kratom (beroende på kvalitet osv). Ibland kan man få en liten sample bag om det finns någon ny sort, annars inte.

Okej, det var faktiskt först och främst för att prova Kratom. Men då vet jag det! Jag fick inget sample, men satan så roligt det är att hämta paket!

Blev däremot väldigt förvånad på deras snabba leveranstid. Tog inte ens 24h att komma till mitt postombud.

Kan även tillägga att jag tog en tesked GMD och känner faktiskt av en skön känsla i kropp & sinne. Känner mig även lite stissig! Restless legsen slutade också samt att mitt illamående gick över. På bara 2-3g?
Mycket överraskad, kanske va så att jag fick bra batch?

Edit: jag känner inte av det på ett starkt vis, men som många har förklarat att det känns som en liten extra stjärna på vardagen, som att en ström av bra känsla går genom kroppen. Men väldigt mellow!
Senast redigerad av LeVippen 2019-06-19 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in