2020-03-12, 13:34
Medlem
Vad säger panelen om huruvida effekten påverkas om man bombar kratom? Dvs bakar in det i en papperstuss och sväljer? Jag kan fan inte med smaken.
Citera
2020-03-12, 22:17
Medlem
På reddit har jag hittat några få som drabbats av sängvätning efter att de tagit kratom. Är det något som någon här varit med om, att de kissar på sig under natten?
Citera
2020-03-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsakp
Vad säger panelen om huruvida effekten påverkas om man bombar kratom? Dvs bakar in det i en papperstuss och sväljer? Jag kan fan inte med smaken.

Köp gelatinkapslar från t.ex bulkpowders och lägg kratomet i dem. Själv tar jag 8 kapslar åt gången, det är ca 5-6g beroende på hur hårt de packas.
Citera
2020-03-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Ok men tar du det till kvällen då?
Grönt tar man med fördel på dagen senast vid 17.00. Tar man grönt till kvällen så är det nog kört att sova. Jag tar 1 tsk. på förmiddagen och 1 tsk på sen eftermiddag. Då har det gått ur kroppen när jag ska sova. Men har rättat till i skallen känns det som. Är rätt stressig och har svårt att komma ner i varv, så när jag ska sova så fortsätter hjärnan att arbeta fast jag är trött. Får ner hjärnaktiviteten rätt bra så. Annars är Grön Malay trevlig på jobbet, då det för min del blir mer fokus när man behöver ha flera bolla i luften. Skulle inte funka annars med den stress jag har när jag inte sovit mer än några timmar per natt som det varit i extremfall flera dagar i rad.

Jag tar olika gröna strainer varje dag innan läggdags och har aldrig märkt att det skulle få mig att sova dåligt, tvärtom.

Själv tar jag 6 gram tre gånger om dagen och har gjort det ett par år.
Citera
2020-03-13, 00:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Ok men tar du det till kvällen då?
Grönt tar man med fördel på dagen senast vid 17.00. Tar man grönt till kvällen så är det nog kört att sova. Jag tar 1 tsk. på förmiddagen och 1 tsk på sen eftermiddag. Då har det gått ur kroppen när jag ska sova. Men har rättat till i skallen känns det som. Är rätt stressig och har svårt att komma ner i varv, så när jag ska sova så fortsätter hjärnan att arbeta fast jag är trött. Får ner hjärnaktiviteten rätt bra så. Annars är Grön Malay trevlig på jobbet, då det för min del blir mer fokus när man behöver ha flera bolla i luften. Skulle inte funka annars med den stress jag har när jag inte sovit mer än några timmar per natt som det varit i extremfall flera dagar i rad.

Det är inte så ofta som jag tar det till kvällen/natten utan bara när jag vill nodda. Vilket är rätt skönt att göra ibland. Tar väl mest på förmiddagen eller eftermiddagen. Försöker att inte ta för ofta och att bara ta en tsk om dagen, vilket egentligen räcker. Fast den skönaste känslan får man när man tar mycket, under en dag. Kratom har många bra egenskaper, den får en att hålla fokus och gör en motiverad att jobba. Men det ger även ett lugn och en opiatliknade eufori också.
Citera
2020-03-13, 05:40
Medlem
invisuss avatar
Från vilket land inom EU ska man beställa kratom för att minimera risken för tulltorsk och maximera inköpspriset?
Citera
2020-03-13, 06:52
Medlem
Vad är det för skillnad mellan dom olika sorterna och vilken är mest lik tram? Har bara hunnit testa en vit sort.
Citera
2020-03-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Från vilket land inom EU ska man beställa kratom för att minimera risken för tulltorsk och maximera inköpspriset?

Jag beställer från Nederländerna, har aldrig haft problem med tullen.

Ethnocat botanicals är utan tvekan det bästa stället att handla kratomet på. Både bra pris, bra kvalitet och trevlig support. 150€ för 1kg.
Citera
2020-03-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huskycc
Köp gelatinkapslar från t.ex bulkpowders och lägg kratomet i dem. Själv tar jag 8 kapslar åt gången, det är ca 5-6g beroende på hur hårt de packas.

Verkar funka bra att bomba. Det är som att svälja en tampong men det går bara man bestämmer sig
Citera
2020-03-13, 16:59
Medlem
Lever- samt njurskador vid långvarigt bruk

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6350132/

Citera
2020-03-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Helvete vad kratom kör över depression. De tar bort all ångest och negativa jobbiga känslor. Mirakel produkt om du frågar mig bättre än allt jag testat på marknaden.

Någon fler som tycker som jag?

Absolut. Ångest depression och med det sömnproblem.
Testade första gången för ett par månader sedan när jag var i USA.
Mådde skit efter massa strul och separation. Trodde resa till USA skulle skingra tankarna.
Hjälpte inte men jag fick testa kratom där. Blev mycket imponerad då det dessutom inte verkar ha några
biverkningar om man följer de rekommendationer man ger.
Hittade en just leverantör i Sverige genom en kompis som märkligt nog utan att jag själv visste att han brukade.
På samotai.nu köpte jag Malay grön. Fick även ett par andra strains som prov med i försändelsen. Bali och Thai båda gröna. Helt olika effekter på mig. Thai peppig och inspirerande. Bali ökar energin och humör.
Ska beställa igen. kanon kvalitet till just pris. Dessutom snabb leverans.
Tänk bara på att dricka extra. Annars kan man bli hård i magen. Men man säger att Malay har mindre biverkningar likt det.
Citera
2020-03-14, 18:47
Medlem
Mest stimulerande sorten just nu? Provade den vita maeng dan och jag gillade den, men är samtidigt sugen på att testa någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in