2019-06-18, 11:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
23.000 uppdrag enligt engelskspråkiga wiki - därmed inte sagt att alla var bombräder.
3000 ton bomber totalt.
Det finns anledning att ifrågasätta siffrorna då de skiljer med tusentals bara mellan svenska och engelska wikipedia.
Sanningen verkar inte vara lika viktig som en bra historia, men fysiken kommer de inte ifrån.

Planen de flög kan helt enkelt inte lyfta med för mycket övervikt så 3000 ton bomber?
En snabb överslagsräkning i huvudet säger "tveksamt".

Hade jag haft intresse hade jag kunnat borra mer i detta, men allvarligt talat bryr jag mig inte.
Men för att fortsätta på samma idé, vad skulle svenska flickor säga om Löfvén sa att "ni behöver sätta er i våra slöaste flygplan och flyga ut på självmordsexpeditioner över fiendelinjer på låg höjd"?
Citera
2019-06-18, 11:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vår ursprungsfärg är ju färgad, vita människor har inte funnits länge.

Vad är det då som är rosa på människokroppen??

Bara kvinnor vill se ut som en fitta.

Nej, jag vet inte... den där evolutionsbiologin är svår och otroligt spekulativ. Man kan bevisa det mesta liksom.

Vuxna kvinnor är inte alltid lika förtjusta i rosa, det finns en period av glitter och rosa för småtjejerna och det är såklart intressant att nysta i.

Men intressant med fängelser... i lumpen var allting grönt och det upplevde jag som väldigt tråkigt. Undras hur en rosa armé hade kämpat? Bortsett från att den blir ett utmärkt mål att sikta på...

Aaaahh... två arbetsdagar till sedan semester...

Ett fotbollslag sökte sänka motståndarlagets testosteron genom att måla omklädningsrummet i rosa färger, haha:

https://talksport.com/football/efl/413198/norwich-paint-away-dressing-room-pink-lower-opposition-testosterone/

Vi vet annars att vi biologiskt instinktivt reagerar på olika färger annorlunda, exempelvis så ser vi flest nyanser av grönt för att vi förhistoriskt (innan vi ens var människor) behövde reagera på reptiler som gömde sig bland det gröna.

Vi gillar antagligen inte grönt så värst mycket för att det representerar vår omgivning och det icke ätbara.

Gult/orange representerar öken och annat som vi helst ska undvika vandra igenom. Tänk dig att måla kontoret i gult eller orange? Det skulle vara en plåga för arbetarna.

Blå är den universalt mest älskade färgen då den historiskt representerar trygghet, mat, bra väder, etc. och den har visat sig att blå får oss att vakna till och börja om vår circadinska sömnrytm.

Guld och silver har i alla kulturer fått agera som symbol för rikedom, en märklig grej hur vi reagerar på det som glittrar och är sällsynt.

Angående rosa, så är det intressant att det knappt fanns denna färg förr i tiden, när man uptäkte brazilium började man skapa kläder i färgen mest för att det var exotiskt åt franska överklassen, det är intressant att de mest feminina män i Världshistorien (fransk överklass i 1700-talet) gillade att använda färgen (liksom adelskvinnor).

Att preferensen till rosa har amplifierats på senare år finns det ingen tvekan om, och att kultur kan amplifiera naturliga instinkter råder det inte heller någon tvekan om. Men ingenting uppstår ur ett vakuum: vi gillade förhistoriskt socker (det var otroligt sällsynt), men vi äter 50 gånger mer socker än vad våra förfäder gjorde. Det är för att propaganda givetvis amplifierat vår sockersug något enormt.

Kvinnor har historiskt varit samlare som behövde se nyanser som rött, rosa och lilla bland den gröna växtligheten. Kvinnor har vidare universellt uppskattat blommor i alla kulturer, mycket mer än män.

Sådana färger som rosa är menad åt frukter och blommor att sticka ut ur mängden, bland allt det gröna vill de att djur som ska sprida pollen ska välja just dem.

Slitligen spekulerar du om att de vill se ut som en fitta, det är väl också en teori värd att undersöka men skulle inte förklara varför instinkten tycks lysa igenom starkare bland småtjejer? För småtjejers hjärna förberedder sig för att älska sin roll som samlare (hjärnan fattar inte att vi inte längre lever i paleolitiska tiden), att projicera sin sexualitet är däremot inget som skulle make sense i så ung ålder.

Absolut bevis går inte att komma med, vi kan inte replikera vår förhistoriska evolution i ett laboratorie.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-18 kl. 11:51.
Citera
2019-06-18, 11:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tjejgissa säger så mycket mer om verkligheten än bara Gissa. Man ser liksom framför sig en söt ung tjej som ljuvt viskar fram den ena felaktigheten efter den andra. Och efter ett tag förstår man att hon är helt tom i huvudet. Men hon är söt ändå. Tjejer och fakta är inte viktigt och passar egentligen inte ihop. Tjejer och utseende är viktigt.

Tjejgissa tjejgissa tjejgissa.

Hahaha. Går vi nu från högstadienivå till lågstadienivå?
Citera
2019-06-18, 12:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hahaha. Går vi nu från högstadienivå till lågstadienivå?
Högstadie? Sandlåda etablerades av moment22 redan kring inlägg 200. Låt bli min hink.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-18 kl. 12:15.
Citera
2019-06-18, 12:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Högstadie? Sandlåda etablerades av moment22 redan kring inlägg 200. Låt bli min hink.

Vore extra roligt ifall du verkligen var 55-årig småbarnspappa.
Citera
2019-06-18, 12:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vore extra roligt ifall du verkligen var 55-årig småbarnspappa.
Den som har 5 barn har naturligtvis mycket humor.
Citera
2019-06-18, 12:47
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Den som har 5 barn har naturligtvis mycket humor.

Münchhausen hade mycket humor. För det krävs mycket av den varan om man ska kunna fabulera som han gjorde.
Citera
2019-06-18, 12:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Münchhausen hade mycket humor. För det krävs mycket av den varan om man ska kunna fabulera som han gjorde.
Nu tror jag du killgissar bara.
Citera
2019-06-18, 13:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är väl fullständigt givet att det är orsaken vi talar om.
Du förvränger och gör efterkonstruktioner gällande diskussionen i efterhand som vanligt vilket gör det meningslöst att fortsätta.
Då avslutar vi den så kallade debatten här.
Det verkar vara lite av en trend hos dig det där att du inte kan diskutera med folk. Hur många är vi på svartlistan nu? 75%

En fråga, när börjar du undra om det kanske är dig själv det är fel på?
Tycker du att du är ärlig och uppriktig när du läser och tolkar vad folk skriver? Eller borde de anpassa sig mer till dig?
Citera
2019-06-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns anledning att ifrågasätta siffrorna då de skiljer med tusentals bara mellan svenska och engelska wikipedia.
Sanningen verkar inte vara lika viktig som en bra historia, men fysiken kommer de inte ifrån.

Planen de flög kan helt enkelt inte lyfta med för mycket övervikt så 3000 ton bomber?
En snabb överslagsräkning i huvudet säger "tveksamt".

Hade jag haft intresse hade jag kunnat borra mer i detta, men allvarligt talat bryr jag mig inte.
Men för att fortsätta på samma idé, vad skulle svenska flickor säga om Löfvén sa att "ni behöver sätta er i våra slöaste flygplan och flyga ut på självmordsexpeditioner över fiendelinjer på låg höjd"?

Förstår inte var du får dina siffror ifrån... Men flygplanet i sig har följande spec. Notera min fetning.

Citat:
Nikolay Polikarpov supported the project, and under his leadership, the U-2VS (voyskovaya seriya - Military series) was created. This was a light night bomber, fitted with bomb carriers beneath the lower wing, to carry 50 or 100 kg (110 or 220 lbs) bombs up to a total weight of 350 kg (771 lb) and armed with ShKAS or DA machine guns in the observer's cockpit.

Om man ser tittar på siffrorna för regementet.
3000 ton = 3000.000 kilo / 23.000 uppdrag ≈ 130 kilo bomb/uppdrag....
Överlast? Jag vet inte om du förväxlar viktenheter här eller var problemet ligger - men det hade räckt med mindre än hälften av uppdragen för att leverera totalt antal ton bomber om man ser till vad flygplanstypen kunde bära.
Citera
2019-06-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ett fotbollslag sökte sänka motståndarlagets testosteron genom att måla omklädningsrummet i rosa färger, haha:

https://talksport.com/football/efl/413198/norwich-paint-away-dressing-room-pink-lower-opposition-testosterone/

Vi vet annars att vi biologiskt instinktivt reagerar på olika färger annorlunda, exempelvis så ser vi flest nyanser av grönt för att vi förhistoriskt (innan vi ens var människor) behövde reagera på reptiler som gömde sig bland det gröna.

Vi gillar antagligen inte grönt så värst mycket för att det representerar vår omgivning och det icke ätbara.

Gult/orange representerar öken och annat som vi helst ska undvika vandra igenom. Tänk dig att måla kontoret i gult eller orange? Det skulle vara en plåga för arbetarna.

Blå är den universalt mest älskade färgen då den historiskt representerar trygghet, mat, bra väder, etc. och den har visat sig att blå får oss att vakna till och börja om vår circadinska sömnrytm.

Guld och silver har i alla kulturer fått agera som symbol för rikedom, en märklig grej hur vi reagerar på det som glittrar och är sällsynt.

Angående rosa, så är det intressant att det knappt fanns denna färg förr i tiden, när man uptäkte brazilium började man skapa kläder i färgen mest för att det var exotiskt åt franska överklassen, det är intressant att de mest feminina män i Världshistorien (fransk överklass i 1700-talet) gillade att använda färgen (liksom adelskvinnor).

Att preferensen till rosa har amplifierats på senare år finns det ingen tvekan om, och att kultur kan amplifiera naturliga instinkter råder det inte heller någon tvekan om. Men ingenting uppstår ur ett vakuum: vi gillade förhistoriskt socker (det var otroligt sällsynt), men vi äter 50 gånger mer socker än vad våra förfäder gjorde. Det är för att propaganda givetvis amplifierat vår sockersug något enormt.

Kvinnor har historiskt varit samlare som behövde se nyanser som rött, rosa och lilla bland den gröna växtligheten. Kvinnor har vidare universellt uppskattat blommor i alla kulturer, mycket mer än män.

Sådana färger som rosa är menad åt frukter och blommor att sticka ut ur mängden, bland allt det gröna vill de att djur som ska sprida pollen ska välja just dem.

Slitligen spekulerar du om att de vill se ut som en fitta, det är väl också en teori värd att undersöka men skulle inte förklara varför instinkten tycks lysa igenom starkare bland småtjejer? För småtjejers hjärna förberedder sig för att älska sin roll som samlare (hjärnan fattar inte att vi inte längre lever i paleolitiska tiden), att projicera sin sexualitet är däremot inget som skulle make sense i så ung ålder.

Absolut bevis går inte att komma med, vi kan inte replikera vår förhistoriska evolution i ett laboratorie.

Även skatan gillar ju glittriga ting. Och den finns en fågel vars hanne samlar blåa saker för att impa på brudar! Har jag sett på TV...

Vad gäller det där om rodnad på kinder och att det skulle påverka kvinnors preferenser evolutionsbiologiskt föll tyckte jag då vi var färgade för bara något tiotusental år sedan. Så då började jag grunna vad som mer är rosa på en kropp, haha ...längre än så sträckte sig inte mina tankar är jag rädd.

Barn gillar färgglada saker mer än vuxna, framförallt spädbarn men det gäller ju både pojkar och flickor. Det är väl när man lär sig färgseende, upptäcker färger. Flickor håller kanske fast vid rosa lite längre än pojkar. Anledningen kan vi bara spekulera i.

Det där förstärks ju sedan kulturellt såklart.. men marknadsförare är fena på att manipulera och de vet ju när det säger ka-tjing i kassamaskinerna och inte.

Spekulationer kring varför tingen är ordnade sålunda passar bäst över en öl eller två och jag jobbar imorgon också...

Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-06-18 kl. 18:13.
Citera
2019-06-18, 18:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så praktiskt att du startar diskussioner och sedan avslutar dem när du bara kan förlora.

Jag har tvärtom fem gånger skrivit att jag inte tror någonting om färg och kön. Jag har aldrig diskuterat bakgrunden till "tjejer gillar rosa", det är en inplanterad trams-diskussion av lupac för att förstöra tråden. En klassisk dum-diskussion som aldrig kan vinnas eftersom det inte finns vetenskapliga fakta för varken det ena eller andra. Såå lätt att genomskåda, men du gick på den niten.

...kanske så är du ett troll. Oavsett så orkar man inte hålla på och jiddra med dig, det handlar inte om att vinna eller förlora, det handlar om att du är en djupt ohederlig debattör som inte står för vad du skriver och inte nog med det utan du sysslar med projicering i hög grad. Hur kul och givande samtal tror du att det blir? Tycker du själv att du brukar hamna i bra samtal här?
Du har ändå alla förutsättningar som en manlig och kvinnoföraktande användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in