2019-06-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Nej, det framgår inte på smdb vem som kommenterade. Så man får nog åka dit och lyssna. Ser framför mig att alla tre kameruns matcher i gruppspelet 94 är av intresse.

Ska kolla tips i tråden på radio.
Citera
2019-06-16, 22:43
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Om vi nu nystar lite i detta: Det finns ju faktiskt en god chans att rätt många i Sverige följde matchen Kamerun-Brasilien på ett eller annat sätt.
Varför? Jo, eftersom Sveriges match mot Ryssland gick samma kväll, men började sent på natten. En som tänkt se Sveriges match går knappast och lägger sig och ställer klockan, utan man sitter uppe och väntar, har man då TV3 och det stämmer att trean sände brasilienmatchen, ja då kollade man nog den.

Det är det som är lite extra intressant med vm94, att Kamerun faktiskt fanns i vår grupp.

Gillar ditt spekulerande nystande och tankegångar. Skall det ha yttrats så är VM 94 för övrigt huvudspåret.

Citat:
Ursprungligen postat av avec
Fast hur många hade på radioljudet? 1 procent?

Vet vi vem som kommenterade på radion?

Fast ja, intressant spår!

Bör nog varit mer än 1%, var det inte midsommarafton till på köpet? I så fall ytterligare ett antal som snapsade med radion som en given attiralj på bordet i väntan på Sverigematchen?
Citera
2019-06-16, 22:48
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Gillar ditt spekulerande nystande och tankegångar. Skall det ha yttrats så är VM 94 för övrigt huvudspåret.

Bör nog varit mer än 1%, var det inte midsommarafton till på köpet? I så fall ytterligare ett antal som snapsade med radion som en given attiralj på bordet i väntan på Sverigematchen?

Helt riktigt! Fyllan under midsommarafton kan såklart ha hjälpt till att grusa minnet när folk i efterhand mindes sägningen. I så fall.
Visst, vi spekulerar vilt nu.
Men den iakttagelsen är ändå värd nåt.
Senast redigerad av Glorkas 2019-06-16 kl. 22:58.
Citera
2019-06-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller

Jag fastna pa denna traden for jag e sa javla saker pa jag horde det garva som fan sen tankte inte mycket mera pa det da som jag tror manga anda gjorde och sen efter ett par har vi alla sakert olika minnen mitt forsta var ja horde de pa radio for ja tankte pa en match jag vet ja lag i skogen 1994 och lyssnade pa men sen fick jag flashbacks av nar kameran drog over banken och da kom pa det ar omojligt de var radion, for var osaker da ja ibland kolla matcherna stanger av ljudet o kor radion istallet

Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
Ar fan helt saker pa jag horde det sjalv 94 kan man ha sa javla fel men e hyfsat saker pa det var i radio inte fran ett tv referat

Intressant tips rörande radio.

Antar att vi inte grävde vidare i radiospåret tidigare för att vi först fokuserade på att avföra Arnes matcher.
Senast redigerad av avec 2019-06-16 kl. 23:23.
Citera
2019-06-16, 23:16
Medlem
Citat:
Helt riktigt! Fyllan under midsommarafton kan såklart ha hjälpt till att grusa minnet när folk i efterhand mindes sägningen. I så fall.
Visst, vi spekulerar vilt nu.
Men den iakttagelsen är ändå värd nåt.

Om det nu var till bild (TV3) måste det ha varit runt minut 78 och denna bild.

https://i.imgur.com/NyNAFy4_d.webp?m...idelity=medium

Iaf om det var efter Bebetos mål.
Citera
2019-06-16, 23:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Om det nu var till bild (TV3) måste det ha varit runt minut 78 och denna bild.

https://i.imgur.com/NyNAFy4_d.webp?m...idelity=medium

Iaf om det var efter Bebetos mål.

Vad är de för länk? Möts av en MP4 film som vill öppnas i någon app som heter Antidote?
Citera
2019-06-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad är de för länk? Möts av en MP4 film som vill öppnas i någon app som heter Antidote?

Funkar för mig. Men ska se om jag kan ändra filformat.

Annars finns alla VM-matcher här. Bara att registrera sig.
https://footballia.net/matches/brazi...roon-world-cup

1:22:50 kommer bilden på tränaren på bänken.
Senast redigerad av avec 2019-06-16 kl. 23:54.
Citera
2019-06-17, 22:15
Medlem
VonObens avatar
Citat:
En som tänkt se Sveriges match går knappast och lägger sig och ställer klockan, utan man sitter uppe och väntar, har man då TV3 och det stämmer att trean sände brasilienmatchen, ja då kollade man nog den.

Det är det som är lite extra intressant med vm94, att Kamerun faktiskt fanns i vår grupp.

Jag är en av de som vid oregelbundna tillfällen i tråden hävdar att jag hört citatet. (Men brukar också påpeka att jag minns att något var helt fel med "myten", även om jag inte minns vad. Förmodligen att det inte var Kamerun. Eller vilken kommentator det var. Eller något annat.)

Jag brukar också hävda att det borde ha varit VM 1990, eftersom jag har svårt att tro att jag skulle ha sett någon VM-match 1994 som helt ointresserad av fotboll.

Nåväl; OM vi ponerar att jag faktiskt hört detta citat - oavsett när - så fick vi inte TV3 förrän flera år in på 2000-talet.

Edit: Försöker minnas om ens någon kompis hade TV3. Osäker.
Citera
2019-06-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är du verkligen säker på det... Exakt var hade det rönt uppmärksamhet, och på vilka grunder?

En annan spännande sak med ditt minne är att jag svär på att du inte minns vilken match det sades i.
Kommentaren hade rönt uppmärksamhet i media. Det var Kameruns spelarbänk som Arne ordagrant beskrev i citatet.
Citera
2019-06-17, 22:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Kommentaren hade rönt uppmärksamhet i media. Det var Kameruns spelarbänk som Arne ordagrant beskrev i citatet.

När menar du att detta uppmärksammades i media, och på vilket sätt?
Citera
2019-06-17, 22:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När menar du att detta uppmärksammades i media, och på vilket sätt?

Det blev en liten omtalad händelse, i media tyckte man att det var lite roligt.
Citera
2019-06-17, 23:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det blev en liten omtalad händelse, i media tyckte man att det var lite roligt.

Blev det verkligen det? Första gången det nämndes i tryckt press var i en spalt i Aftonbladet i september 94.

Sen nämns det inte igen förrän i december 1995.

Var blev det ’en liten omtalad händelse’ menar du? Och varför har det inte lämnat några spår efter sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in