Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag är tveksam om MH ens kände till LWs förhållande med SD och statusen på det. Det MH verkar retat sig på har väl mer med hur barnen uppfostrades (MH är bl. a. upprörd över något av barnen som agerar ut genom att utsätta sig för fara och cykla mitt i trafikerad väg) och nyckfullheten i samband med att ändra barnveckorna.
Tvärtemot andra postare tycker jag nog att man som gift med en person nog har rätt att ifrågasätta om dennes barn agerar på så självdestruktivt sätt för att driva igenom sin vilja eller om makens ex frekvent ser till att man måste ändra planer för helgen genom att kräva att bli barnfri.
MH och UW kan jag tänka mig gick till kyrkan i Örebro när MH var på besök hos UW.
Kanske hade MH kontakter som uppdaterade henne om LW:s snedsprång med SD (efter separationen med UW) och hon fick mer "vatten på sin kvarn" vad gäller LW. Någon kanske visste att LW polisanmält SD och då utgick från att SD/LW-romansen kommit till ett slut.
Kan bara tänka mig hur det skvallrades bland folk i församlingen när deras präst prasslade.
Säkert förekom det även skvaller/spekulationer i geo-kretsar men där var varken MD eller UW inblandade vad jag förstått.
Om MH och SD hade någon kontakt så tror jag inte att dom var kompisar... mer att MH kanske kontaktade SD via nät/telefon när hon kom på att dom hade ett gemensamt hatobjekt.
Jag kan tänka mig att MH blev irriterad om hon och UW tänkt sig ha en barnfri helg och LW kommit på att hon vill göra något och överlåter barnen till UW som kanske var för svag att säga ifrån.
Nu kommer jag inte ihåg hur gamla barnen var när UW/MH separerade... kanske var dom stora nog att gå mellan föräldrarnas boende och såg det som självklart (dom bodde så nära).
Detta är spekulationer/tankar av mig... men MH har i mitt sinne funnits kvar (och även tanken om ev kontakt med SD).
Om man ska skriva av sig för sitt mående... varför inte skriva en dagbok som är långt ifrån att kunna bli läst på nätet!? Papper och penna är inte helt fel...