Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Alla teorier är välkomna och kan testas.
Vad tänker du ska ha skett just den tid då UW och MH gick skilda vägar? Jag har vissa tankar om det.
Hur lång tid går det sen innan mordet sker? År va? Vad sker däremellan?
Vad tänker du ska ha varit den utlösande faktorn den där ödesnatten?
Nu flikar jag in:
Om man tar i beaktande det eventuella skvallret runt de aktuella, så tänker jag mej att LW kanske låtit UW tro att de skulle kunna försöka igen. För barnens skull kanske, om inte annat.
UW kanske lade in mer i det än vad LW egentligen menade. Han kanske lät åtminstone de/det äldre/äldsta av barnen få ta del av sina förhoppningar.
Det aktualiserades just denna kväll eftersom yngsta pojken fyllde år dagen efter, och logistiken blev en tändande gnista.
Någon av dem kanske frågade LW om hon menade allvar eller om hon bara höll UW på halster, och om hon inte förstod hur det påverkade honom.
Det ena gav det andra. Gräl, bråk, någon lämnar hastigt bostaden för att ”göra något drastiskt”. LW springer efter...
Jag undrar fortfarande:
Vem/vilka befann sej i vilken bostad den aktuella kvällen/natten?
På bild syntes ett flertal cyklar, utanför LW:s bostad men innanför avspärrningarna.
Vems cyklar var det?
Användes cyklarna regelbundet, tex mellan de olika föräldrahemmen, eller var de oftast parkerade vid LW:s bostad?
Hade LW någon form av morgonrock/andra nattplagg på/bredvid sej när hon hittades?
Var hon barfota?