Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Jag brukar sällan haka upp mig på alla tokigheter som skrivs om L*na här i tråden. Kanske har jag bara högre förväntningar på dig än på många andra som skriver här. Du är ju ändå en av de kreativa, även om jag tycker att du har fel om vissa saker. Jag blev bara lite irriterad när du svävade iväg alldeles kring att L*ena inte hade några riktiga vänner.
Sen om hon var lycklig. Det tror jag verkligen inte att hon var, just då. Inte fan är man lycklig om man lever så utsatt som hon gjorde då. Och lycklig förresten. Det känner jag mig ibland. Jag är ofta rätt nöjd, men lycklig… Är du lycklig??
Jag gör inga särskilda anspråk på att veta exakt vem hon var 2018, om hon nu hade förändrats så radikalt som du anser. Jag sa att jag lärde känna henne tidigt 90-tal, men inte att jag bara kände henne då. Det är sant att vi knappt sågs irl de senaste 15 åren, men vi hade ändå en del kontakt. Långvarig vänskap kan faktiskt bestå...
Vet inte riktigt vad det är för radikal förändring du tänker dig att hon genomgick, men hade den varit så radikal som jag fick för mig att du menar hade jag nog märkt något av det. Klart att hon var påverkad av bökiga livsomständigheter, omständigheter som hon förvisso hade bidragit till att skapa, men ändå.
Absolut att hon hade sina sidor, men det har jag också. Har inte du det? En hel del av de omdömen som fälls om henne här är så uppåt väggarna spekulativa. De leder knappast någon vart. Ibland känns det mer som om hon vore en romanfigur och att det här är en diskussionsklubb för kreativa manusidéer.
Så vitt jag vet var det inget uppseendeväckande med skilsmässan med Ulf. Många skilsmässor är väl mer eller mindre smärtsamma/uppseendeväckande, med konflikter, slitningar och groll, men inte på ett sätt som har relevans här, så vitt jag vet. Som hon berättade det för mig om det handlade det om att de gled isär. Åtminstone i efterhand verkar hon, så vitt jag förstår, ha betraktat det med en relativt sund distans, om än jobbigt och tråkigt.
Ja, jag kände till relationen med SD. Vet inte exakt hur länge, men länge. Jag tror att L*na länge såg SD som en nära vän. Hon trodde att de skulle bilda familj, att de skulle gå från hemligt till officiellt. Det var också något som SD bedyrade att de skulle. Det bedyrade han dock inte inför andra. Det är möjligt att han menade det när han sa det, men det var inget han tog fasta på.
Lena såg inte HD som en vän. JG har jag ingen aning om. Hon berättade om diverse personer hon försökte få i hop det med genom åren, men jag har aldrig riktigt orkat sätta mig och jämföra alla namn på alla möjliga snubbar i min konversation med L*ena med de namn som förekommer här i tråden. Jag är en usel FB-deltagare. Alls inte lika driven som dig och flera av dina kreativa kollegor.
Tack för ditt svar.
Jag ber om ursäkt om jag gjorde dig ledsen.
Det var inte meningen och jag är glad att
LW tydligen hade riktiga vänner som stöttade
henne.
Mitt svar var en reaktion på SmartaMarta?s jämförelse
mellan LW och MH.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Kände du LW och hennes familj och vänner privat?
Om du tänker att LW var en sådan person som du beskrev här...så ställ dig frågan varför LW kontaktnät var enormt...det tom står i pressen. Hur kan hon ha så många vänner? Hur kan hon vara så lycklig?
Känns det som att din beskrivning av LW fortfarande stämmer?
Känner du bloggerskan privat?
Hur kommer det sig att hon är så ensam bitter och full med hat om hon är god?
Verkar hon ha stort kontaktnät och ha ett lyckligt liv? .
Jag tänker att med ett så stort kontaktnät som LW
hade så kan det vara svårt att hinna med att ha
djupare kontakt med så många av dem.
Vi har dessutom fått veta i tråden att SD och JG bröt
kontakten med henne efter misshandelsanmälan
och efter det verkade hon lite ensam och vilsen.
Men hon hade ju fått andra vänner istället innan hon
mördades bl.a Beholder.
Och ShHolmes var ju en annan vän så du har säkert rätt.
Och du var uppenbarligen också en vän
eftersom hon anförtrodde sig till dig.
Du vet naturligtvis bättre än mig om hon förändrades
eller inte.
Det har skrivits i tråden att hon förändrades totalt efter att
hon flyttade till Örebro.
Men jag vet inte om det stämmer.
I hennes blogg framstår hon som en småbarnsmamma
och pastor som prioriterar familjen och umgås med
andra barnfamiljer i församlingen.
Hon skriver mycket om sin tro och stöttar ungdomar i
något kristet forum (har jag för mig).
Efter skilsmässan så blir det mer och mer om GC,
SD, olika män.
Mindre om barnen. I stort sett ingenting om hennes
tro förutom att hon arbetar som vigselförrättare då och då
och någon enstaka frilanspredikan.
Hon skriver att hon är utbildad teolog och har fått en
frireligiös uppväxt men ingenting om sin personliga tro
och inga försök att sprida den på sociala media.
Jag uppfattar det som en radikal förändring
men du som kände henne vet naturligtvis bäst.
Jag ser ju bara det hon har valt att dela med sig av.
Resten vet jag ingenting om.
Är det din uppfattning att LW fortfarande hoppades på SD
i maj 2018 eller hade hon fått nog och gått vidare?
Trodde hon att det skulle bli hon och SD när SD och HD
ansökt om skilsmässa?
Var det fortfarande LW som ville mer vid tiden då hon mördades?
Du behöver inte svara om du inte vill.
Jag vill bara passa på att fråga när det är
någon här som kände LW IRL.