2019-06-16, 11:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag är inte så där såld på bilteorin måste jag erkänna, även om det kan
smälla ordentligt å bli skapliga höjdare.
Ska inte glömma älgen

https://www.youtube.com/watch?v=GY8YBF8dHQo
En luftfärd liknande den i videoklippet skulle i och för sig kunna förklara svårigheterna med att hitta användbara spår på fyndplatsen, men just flygteorin känns kanske ändå inte som den mest övertygande.

T.ex. vore det väl ett alltför osannolikt sammanträffande att hon skulle råka hamna på den plats som måste anses vara den idealiska att dumpa en kropp på, oavsett om hennes skador nu orsakades i själva bostadsområdet eller ute på motorvägen.
Citera
2019-06-16, 11:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig helt och hållet.

Det känns inte "friskt" någonstans oavsett hon är i kris, om hon behöver skriva av sig och bearbeta det som hon tycker sig se.

I bloggen lägger hon ut väldigt privata om andra personers liv och inte minst barnens liv, saker som man inte fläker ut offentligt.

Det känns helt klart som att hon vill att andra ska veta hur orättvist hon har blivit behandlad, hur "fula" de andra är och hur rätt hon har.

Hon vill få upprättelse.

Allt är sett ur hennes perspektiv; ett perspektiv jag också tycker känns helt "snedvridet". Objekten för hennes skrivande, har de ens en aning om att de blir offentligt utfläkta på det sättet?

När man mår dåligt, är i mitt i en kris, då tänker man inte riktigt som man brukar. Men det finns andra komponenter här, som hur hon förlägger alla problem på andra och att hon utmålar sig som den enda som ser klart.

Jag tror inte att hon ljuger. Dvs jag tror att det är hur hon tolkar världen, dess människor och sin egen roll.

De faktiska omständigheter som hon beskriver är ju också utvalda, en slags tolkning av vad som är viktigt att berätta.

På det viset är bilden inte "sann". Den är och förblir en tolkning.

I mina ögon en osund tolkning av.

På vilket sätt är det fulare än en postare här som uppger att hen haft något halvförhållande med LW och i flera inlägg menar sig veta om saker SD gjort, som rimligtvis är andrahandsuppgifter från LW?

Är det inte en liknande variant av den ratades svartsjuka som kan komma till uttryck?
Citera
2019-06-16, 11:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Den enda någorlunda vettiga förklaringen till den öppna ytterdörren som jag
kan se är att hon har följt efter någon som lämnade bostaden, detta efter ett gräl å
med fart, LW springer efter.
Någon som hon bryr sig så pass mycket om så att hon kutar efter.
Min teori.

Detta ligger högt på min lista över troliga scenarier.

Citat:
Jo det kan man kanske tycka, den äldsta borde ju möjligen ha varit vaken.
Om han nu va där, råder ju lite delade meningar om den saken.

Fortfarande oklart vem som sov/vistades i vilken bostad under den aktuella kvällen/natten. Inte ens detta vet vi (tråden) med säkerhet.

Citat:
Då kanske du kan kolla hur det ligger till med uppgiften om att hon
skulle ha haft ihop det med flera gifta män.

Ska hålla ögonen öppna! 🤓

Citat:
Många bra frågor va det.
Bl.a. 8an har jag också undrat över, inga gamla skolkamrater som har skrivit något.
Har han gjort militärtjänst t.ex., i stort sett käpptyst om hans historik, det äldsta
är väl dykbloggen.

10. MH skrev att hon blev klassad genom giftermålet med UW.
Om UW va klassad när han va gift med LW så kan man anta att hon också va det.

Svar på 8:an har jag efterlyst. Och det har kommit nååågra - men ack så få. Undrar särskilt över varför hans bror bytt efternamn. Det kan självklart ha en alldeles naturlig förklaring. Men det kan kanske också ha en ”onaturlig” förklaring...
Citera
2019-06-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det har varit min tanke också att om det varit problem med barnen så kan de ha börjat när MH kom in i familjen. Med tanke på hur hon beskriver sig själv i bloggen så kan jag tänka mig att problem uppstod om hon försökte styra barnen.

Jag är böjd att hålla med dig.
Skvallrandet från en del väldigt kristna personer i Örebro säger; M trodde att hon skulle "ta över" mammarollen från L och barnen avskydde M.
Citera
2019-06-16, 12:00
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta ligger högt på min lista över troliga scenarier.

Fortfarande oklart vem som sov/vistades i vilken bostad under den aktuella kvällen/natten. Inte ens detta vet vi (tråden) med säkerhet.

Ska hålla ögonen öppna! 🤓

Svar på 8:an har jag efterlyst. Och det har kommit nååågra - men ack så få. Undrar särskilt över varför hans bror bytt efternamn. Det kan självklart ha en alldeles naturlig förklaring. Men det kan kanske också ha en ”onaturlig” förklaring...

Brodern som är född 1971 bytte efternamn i samband med vigsel 2005.

Den andra brodern (född 1976) bytte 2012 till det efternamn mamman hade som ogift: A*dersson.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-06-16 kl. 12:06.
Citera
2019-06-16, 12:11
Medlem
Om jag inte minns fel så har MH ett handikappat barn.
Hennes blogg handlade även om detta barn.
Det är ju ett väldigt konstigt giftemål, att inte bo ihop.
UW och LW gjorde väl sina ändringar om skilsmässan och LW sin polisanmälan samma datum?
Jag kan tänka mig att MH har lagt sig i för mycket vad gäller W-barnen.
Om hon anmälde LW så var det kanske droppen för UW.
Sen tror jag inte ett ögonblick på att UW hatade LW. Vad jag förstår firade de jul och hade andra sammankomster ihop.
Citera
2019-06-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag är böjd att hålla med dig.
Skvallrandet från en del väldigt kristna personer i Örebro säger; M trodde att hon skulle "ta över" mammarollen från L och barnen avskydde M.

Men betyder det att skvallret från en del väldigt kristna i Örebro är sant? Det kanske är samma substans som i spekulationerna här. MH och UW bodde inte ens tillsammans, barnen borde rimligtvis inte ha behövt umgås överdrivet mycket med MH. (Såvitt inte det förväntades att MH skulle ställa upp som barnvakt ifall LW ville ut och cacha när det var hennes barnhelg?)
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 12:23.
Citera
2019-06-16, 12:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Brodern som är född 1971 bytte efternamn i samband med vigsel 2005.

Den andra brodern (född 1976) bytte 2012 till det efternamn mamman hade som ogift: A*dersson.

Är föräldrarna fortfarande gifta?

Låter som namnbytet kan bero på
någon konflikt med fadern?
Citera
2019-06-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om hon redan började skriva bloggen ganska snart efter uppbrottet med UW, så kan hon nog knappast haft flashbackare som sin tilltänkta målgrupp

Såklart GG mycket observation, du har helt rätt, tack!!
Citera
2019-06-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och trots att du vet det så tycker du att det är lämpligt att
förtala henne på FB?

Det är inte konstigt om hon mår psykiskt dåligt när
hon har varit hjärntvättad av en sekt.
Men tråden fortsätter att sparka på denna stackars människa
som alla vet mår dåligt.
Att någon mår psykiskt dåligt betyder inte att man är en mördare
eller lögnare.
Det betyder att man är sjuk.

Ni sparkar på någon som ligger.*
Det är skamligt.

*Kanske så LW dog? Någon sparkade på henne
när hon redan låg.

Eftersom MH hade varit med om att bli manipulerad av en sekt
så var hon säkert extra uppmärksam på manipulation
och såg rakt igenom den.
OM LW manipulerade UW till att göra som hon ville
så såg och ogillade MH det säkert.
Och det var säkert inte någonting hon ville ha i sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men nu lägger du väl tankar i huvudet och ord imunnen på henne på likartat sätt som man kritiserar henne för att hon kanske gjorde mot UW?
Bra att ni markerar mot postare som sprider hat även om det kanske är i light-form.

Jag tror att man skall se MH:s skrivande som en extrem form av autoterapi. En människa i kris och som p g a den fullständigt tappat omdömet och etisk kompass.
Det innebär inte att jag anser att man skall acceptera hennes 'method of healing', men här framställs hon av vissa som vore hon förlovad med Underjorden.
Sorgligt.
Citera
2019-06-16, 12:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men betyder det att skvallret från en del väldigt kristna i Örebro är sant? Det kanske är samma substans som i spekulationerna här. MH och UW bodde inte ens tillsammans, barnen borde rimligtvis inte ha behövt umgås överdrivet mycket med MH.

Om de vore ”väldigt kristna” så skulle de
veta att det är en synd att skvallra.
Citera
2019-06-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om jag inte minns fel så har MH ett handikappat barn.
Hennes blogg handlade även om detta barn.
Det är ju ett väldigt konstigt giftemål, att inte bo ihop.
UW och LW gjorde väl sina ändringar om skilsmässan och LW sin polisanmälan samma datum?
Jag kan tänka mig att MH har lagt sig i för mycket vad gäller W-barnen.
Om hon anmälde LW så var det kanske droppen för UW.
Sen tror jag inte ett ögonblick på att UW hatade LW. Vad jag förstår firade de jul och hade andra sammankomster ihop.

Njä, det är väl inte så konstigt, om exempelvis MH hade en tjänst hon trivdes med och skulle vara svårt att ha kvar som boende i Örebro?
Om det nu stämmer att LW ofta ville byta helg kanske det också spelat in. Jag vet inte hur UWs tjänst är schemalagd men han verkar ju ibland jobba på annan ort, kanske helger med. Det kanske också spelar in vid varför man väljer ett pendlingsförhållande? Att man stannar på orten där man har arbete, vänner familj etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in