2019-06-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Precis, det är det jag menar, Gud är ingen lyx som är exklusiv för någon som går vattenkammad med en bibel till en kyrka. Ju mer du lyssnar på din intuition desto mer ’troende’ är du och du närmar dig mer och mer människans perfektion. Denna perfektion är det som ”Jesus” avser, människor hänger upp sig för mycket på att denna karl dog för våra synder och ska komma tillbaka. Dessa människor har mer eller mindre gett upp livet, den döda människan uppspikad på korset symboliserar snarare dem själva. ”Jesus” bör ses som den perfektion vi närmar oss om vi behandlar vår kropp väl, lyssnar på intuition och använder bibeln mer som en manual för hur vi når denna naturliga perfektion som medför moralisk perfektion.

För lyssnar du på det här ytterst märkliga och obeskrivliga sinne så betyder det att du litar på Gud.

Problematiken är att Jesus själv säger att människan ska "förneka sig själv och ta upp sitt kors" så att påstå att Jesus bara skulle symbolisera att man tar väl hand om sig själv och bara tar hand om dina männskliga sidor är väldigt underligt.
Citera
2019-06-16, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag skulle lägga till den politiska världen, som är avgudadyrkan. Och handel, som leder till mycket ont. Kallas det stora Babylon i Upp.

Reinkarnation nämns INTE i bibeln.

Jag minns det som man pratade om att man har 2 liv i vilket fall , och att man kan dö igen eller få evigt liv.
Citera
2019-06-16, 09:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja.

Det kallas ett informerat val.

Du skulle alltså kunna välja om du vill tro på tomten. Ok. Tur att det inte är straffbart med självbedrägeri.
Citera
2019-06-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur vet du det?
Står i bibeln.
Citera
2019-06-16, 11:16
Medlem
Citat:
Men om du vill kan du strunta i informationen?
Jag, och många andra, kan inte välja att tro på det vi inte tror är sant. Du kan alltså tro på det du inte tror är sant. Märkligt.
Nej. Du kan bara göra ett val. Antingen tror du eller inte. Det är bara märkligt för en som saknar förstånd.
Citera
2019-06-16, 11:23
Medlem
Citat:
Nej. Du kan bara göra ett val. Antingen tror du eller inte. Det är bara märkligt för en som saknar förstånd.
Borde inte ett val innebära mer en ett alternativ?
Jag kan inte välja att tro på det jag inte har belägg för. Frågan är snarare varför/hur du kan det?
Att ena dagen tro på spöken, andra dagen inte tro på spöken, tredje dagen tro på spöken, o.s.v. är inte något jag kan göra.

Om jag saknar förstånd, är det då inte rimligt att jag inte tror? Eller är det vanligt att de utan förstånd är troende?
Citera
2019-06-16, 11:28
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Problematiken är att Jesus själv säger att människan ska "förneka sig själv och ta upp sitt kors" så att påstå att Jesus bara skulle symbolisera att man tar väl hand om sig själv och bara tar hand om dina männskliga sidor är väldigt underligt.
Yahusha hängdes i/på ett träd, inte på ett krucifix. Det korset är ett latinskt kors som snarare har sitt ursprung i ’Ankh’-symbolen vilket som alltid leder oss till Egypten. Det finns inte en möjlighet i världen att Yahusha avser ett materiellt hedniskt kors i den versen, det intressanta är mer vad ”cross”/”stauros” avsåg från början och om det går att backa upp med det originella hebreiska ordet. Vad vi vet när vi spårar skriften bakåt är att Jesus Kristus snarare betyder ’Hail Zeus Krishna’ och att det korrekta namnet är Yahusha. Han blev absolut inte uppspikad på ett krucifix, detta skulle dock aldrig en s.k. kristen acceptera, inte heller det faktum att mannen var svart.

Det är inte alls underligt att mannen symboliserar en människas perfektion, Gud finns inom dig och har speciellt ett organ där som du skyddar varje gång du håller på att slå dig. Jag vet inte hur många gånger media och makten ska teasa er med ’Horus Öga’ och pyramider innan ni orkar göra en googling på vad det faktiskt avser. Tatuera in den och tycka det är sjukt coolt gör alla, men.. hur många vet vad det faktiskt avser? Jag hoppas verkligen att internet uppfinns snart. En frisk människa har sex sinnen och använder framförallt intuition aktivt. Hitler förgiftade människorna med flourid av en anledning, en deduktiv befolkning är en våt dröm om du vill bevara makten samt förslava folket.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-16 kl. 11:49.
Citera
2019-06-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Jag minns det som man pratade om att man har 2 liv i vilket fall , och att man kan dö igen eller få evigt liv.
Nej, du har bara ett liv. Du kan enligt den kristna doktrinen antingen INTE dö (Joh 5:24, Luk 20:36) och få en uppståndelse till himlen, och då har du inte förbrukat något liv för du har ju inte dött, eller så kan du få en uppståndelse från de döda (Joh 11:25, återigen Luk 20:36). Uppståndelse är nämligen förvandling, från en jordisk kropp till en himmelsk andekropp. Läs 1Kor 15:35-56. Svaret om vilken slags kropp de får vid uppståndelsen bekräftar att en ande har en kropp. Även de som får en uppståndelse till dom (helvetet) får nytt liv för att få en rättvis rättegång och höra sin dom (Joh 5:29). De dör den andra döden (Upp 21:8).
Citera
2019-06-16, 11:32
Medlem
Citat:
Gud har gett oss evangeliet, men du väljer att inte tro på det, och då gör du Gud till en lögnare. Därför står det i NT att den som inte tror dör.
Jag tror heller inte på evangeliet eftersom det står så mycket dravel där. Varför skull nu
detta göra jahve till en lögnare? Ser inte sambandet.
Citera
2019-06-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du skulle alltså kunna välja om du vill tro på tomten. Ok. Tur att det inte är straffbart med självbedrägeri.
Givetvis. Ingen tvingar dig att tro på någonting, inte ens Gud. Men det val du gör påverkar utgången, vilket Gud har varnat för.
Citera
2019-06-16, 11:43
Medlem
Citat:
Borde inte ett val innebära mer en ett alternativ?
Jag kan inte välja att tro på det jag inte har belägg för. Frågan är snarare varför/hur du kan det?
Att ena dagen tro på spöken, andra dagen inte tro på spöken, tredje dagen tro på spöken, o.s.v. är inte något jag kan göra.

Om jag saknar förstånd, är det då inte rimligt att jag inte tror? Eller är det vanligt att de utan förstånd är troende?
Varför det? Ta brexit som exempel. Om UK hade hållit ett andra referendum med fler än två alternativ, vi säger leave, remain eller Mays deal hade leave rösterna splittrats mellan leave (40%) och Mays deal (10%) och remain hade fått en majoritet med 50%. Därför har Gud bara lagt fram två alternativ, tro eller inte.

Varför fattar du inte att du bara kan göra ett val, tro eller inte tro? Nej, jag är fast i min tro, jag vacklar inte som en dåre.

Nej, Gud gör inte skillnad på person. Tvärtom så ger Gud oss möjligheten att förstå Guds rikes hemligheter. Det är omöjligt om du saknar förstånd. Så den som INTE tror saknar förstånd.

Luk 8:10
och han svarade: ”Ni har fått gåvan att lära känna Guds rikes hemligheter, men de andra får dem som liknelser, för att de inte skall se, fast de ser, och inte förstå, fast de hör.
Citera
2019-06-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag tror heller inte på evangeliet eftersom det står så mycket dravel där. Varför skull nu
detta göra jahve till en lögnare? Ser inte sambandet.
Därför att du inte tror på Guds ord, vad Gud har sagt. Då gör du Gud till en lögnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in