2019-06-15, 20:52
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kul för dig. Pratar Gud svenska med dig? Pratar han högt, så att andra kan verifiera?
På vilket språk och hur högt skulle du själv säga att din ’intuition’ talar? Eller är du dömd och saknar förmågan att ens förstå detta onekligen intressanta ’fenomen’?
Citera
2019-06-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
På vilket språk och hur högt skulle du själv säga att din ’intuition’ talar? Eller är du dömd och saknar förmågan att ens förstå detta onekligen intressanta ’fenomen’?
Är mest nyfiken på vad som menas när folk säger att Gud talar till dem. Har hört allt ifrån att ”det är en känsla” till ”att Gud verkligen talar”.
Citera
2019-06-15, 23:35
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Är mest nyfiken på vad som menas när folk säger att Gud talar till dem. Har hört allt ifrån att ”det är en känsla” till ”att Gud verkligen talar”.
De menar intuitionen (’magkänslan’), det är svårt för oss människor att beskriva den. Men en blandning mellan en känsla och röst kanske. Forskningen lyser givetvis med sin frånvaro angående intuition eftersom den går att koppla till Gudsriket som är organet Epifysen och är högst personlig. De som menar att det är en yttre röst som de hör med sina öron skulle jag påstå är yra i bollen, Gud finns inom varje människa.

Den yttre beskrivningen av rösten i den materiella världen finner du ofta i konst, film, serier, memes, humor, uppfinningar och musik. Vad jag har förstått så använder enbart ungefär 20 procent av människorna aktivt sitt sjätte sinne. Skolan, vaccin, arbete, giftiga och onaturliga ämnen med mera får oss att trycka bort rösten/känslan. Den största attacken mot Gud är inte i den materiella världen utan det vi utsätter oss för kognitivt, kroppsligt med mera. Vi lever i en extremt deduktiv värld där Aspergers har seglat upp som ohotad etta på topplistan för diagnoser som genererar likes och är något eftersträvsamt. Allt är upp och ned idag.

Testa tryck undan rösten så långt du bara kan så får du ser vad som händer, du kommer att tiltas mot en brant som kommer att innebära livsfara för dig och din omgivning. Intuitionen håller ditt ego i schack, men om du vill förneka Gud så bör du på riktigt aldrig lyssna på ditt sjätte sinne. Människor som inte lyssnar på detta sinne har svårt att skilja mellan det och den primitiva instinkten. Som sagt, älskar du din fria vilja och påstår att du har en så lyssna för Guds skull aldrig någonsin på din ’intuition’. Gud-Eva-Ormen-symbolik, den berättar om detta. Detta avser inte någon förvirrad dam som var psykiskt sjuk och mötte någon orm som pratade med henne. Skriften handlar till största delen om människokroppen.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-15 kl. 23:47.
Citera
2019-06-15, 23:45
Medlem
Citat:
De menar intuitionen (’magkänslan’), det är svårt för oss människor att beskriva den. Men en blandning mellan en känsla och röst kanske. Forskningen lyser givetvis med sin frånvaro angående intuition eftersom den går att koppla till Gudsriket som är organet Epifysen och är högst personlig. De som menar att det är en yttre röst som de hör med sina öron skulle jag påstå är yra i bollen, Gud finns inom varje människa.

Den yttre beskrivningen av rösten i den materiella världen finner du ofta i konst, film, serier, memes, humor, uppfinningar och musik. Vad jag har förstått så använder enbart ungefär 20 procent av människorna aktivt sitt sjätte sinne. Skolan, vaccin, arbete, giftiga och onaturliga ämnen med mera får oss att trycka bort rösten/känslan. Den största attacken mot Gud är inte i den materiella världen utan det vi utsätter oss för kognitivt, kroppsligt med mera. Vi lever i en extremt deduktiv värld där Aspergers har seglat upp som ohotad etta på topplistan för diagnoser som genererar likes och är något eftersträvsamt. Allt är upp och ned idag.

Testa tryck undan rösten så långt du bara kan så får du ser vad som händer, du kommer att tiltas mot en brant som kommer att innebära livsfara för dig och din omgivning. Intuitionen håller ditt ego i schack, men om du vill förneka Gud så bör du på riktigt aldrig lyssna på ditt sjätte sinne. Människor som inte lyssnar på detta sinne har svårt att skilja mellan det och den primitiva instinkten. Som sagt, älskar du din fria vilja och påstår att du har en så lyssna för Guds skull aldrig någonsin på din ’intuition’. Gud-Eva-Ormen-symbolik, den berättar om detta. De avser inte någon förvirrad dam som var psykiskt sjuk och mötte någon orm som pratade med henne. Skriften handlar till största delen om människokroppen.
Jag avvaktar svar. Om det är magkänslan som menas (intuition), så har jag också ”talat med Gud”.
Men jag tvivlar på att det är det som menas.
Citera
2019-06-15, 23:55
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Jag avvaktar svar. Om det är magkänslan som menas (intuition), så har jag också ”talat med Gud”.
Men jag tvivlar på att det är det som menas.
Precis, det är det jag menar, Gud är ingen lyx som är exklusiv för någon som går vattenkammad med en bibel till en kyrka. Ju mer du lyssnar på din intuition desto mer ’troende’ är du och du närmar dig mer och mer människans perfektion. Denna perfektion är det som ”Jesus” avser, människor hänger upp sig för mycket på att denna karl dog för våra synder och ska komma tillbaka. Dessa människor har mer eller mindre gett upp livet, den döda människan uppspikad på korset symboliserar snarare dem själva. ”Jesus” bör ses som den perfektion vi närmar oss om vi behandlar vår kropp väl, lyssnar på intuition och använder bibeln mer som en manual för hur vi når denna naturliga perfektion som medför moralisk perfektion.

För lyssnar du på det här ytterst märkliga och obeskrivliga sinne så betyder det att du litar på Gud.
Citera
2019-06-16, 00:02
Medlem
Citat:
Precis, det är det jag menar, Gud är ingen lyx som är exklusiv för någon som går vattenkammad med en bibel till en kyrka. Ju mer du lyssnar på din intuition desto mer ’troende’ är du och du närmar dig mer och mer människans perfektion. Denna perfektion är det som ”Jesus” avser, människor hänger upp sig för mycket på att denna karl dog för våra synder och ska komma tillbaka. Dessa människor har mer eller mindre gett upp livet, den döda människan uppspikad på korset symboliserar snarare dem själva. ”Jesus” bör ses som den perfektion vi närmar oss om vi behandlar vår kropp väl, lyssnar på intuition och använder bibeln mer som en manual för hur vi når denna naturliga perfektion som medför moralisk perfektion.

För lyssnar du på det här ytterst märkliga och obeskrivliga sinne så betyder det att du litar på Gud.
Då slopar jag hellre ordet ”Gud”, då det bara förvillar.
Men jag tvivlar på att du är representativ för de som tror på Gud.
Citera
2019-06-16, 00:42
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Då slopar jag hellre ordet ”Gud”, då det bara förvillar.
Men jag tvivlar på att du är representativ för de som tror på Gud.
Använd YHWH istället.

Nej, jag vet att Gud finns och vet även att det varnades för att organisera sig i olika samfund och att vi skulle underkasta oss auktoritära ledare gällande tolkningen av Guds ord. Jag håller mitt Gudsvetande för mig själv precis som vi uppmanades att göra.
Citera
2019-06-16, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Så hur tror du det kommer sig att så många djupt troende kristna aldrig får svar på sina böner? Varför svarar Gud dig men inte andra kristna?

Vadå döda? Hinduerna anser väl att deras gudar är lika levande som du anser att din är. Det är världens tredje största religion med en miljard anhängare.
Brist på tro brukar vara en orsak. Inte rätt sinnesinställning en annan.
Citera
2019-06-16, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Vadå världen är världen? Det var inte ett bra svar på frågan vad som innebär världen.

Hittade nu någon som beskrev det såhär.
"The biblical concept of world falls into five categories: the physical world, the human world, the moral world, the temporal world, and the coming world."

Skulle man tänka sig reinkarnation som bibeln också nämner så återföds alla till helvetet tills alla är i paradiset.
Jag skulle lägga till den politiska världen, som är avgudadyrkan. Och handel, som leder till mycket ont. Kallas det stora Babylon i Upp.

Reinkarnation nämns INTE i bibeln.
Citera
2019-06-16, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Menar du att din avsaknad av tro på tomten är ett aktivt val? Du skulle alltså kunnat välja att tro men du har medvetet valt att inte göra det?

Eller är det så att ditt "val" inte är något val utan ett resultat av intellektuell informationsbearbetning där ditt förnuft och din intelligens säger att tomtens existens har noll trovärdighet?
Ja.

Det kallas ett informerat val.
Citera
2019-06-16, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Brist på tro brukar vara en orsak. Inte rätt sinnesinställning en annan.
Hur vet du det?
Citera
2019-06-16, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja.

Det kallas ett informerat val.
Men om du vill kan du strunta i informationen?
Jag, och många andra, kan inte välja att tro på det vi inte tror är sant. Du kan alltså tro på det du inte tror är sant. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in