Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Är du religös? Följer du en eller flera religioner? Eller är du bara påläst om just valfri religion?
Om du inte är religös så är det ju bara följa forskningen och vetenskapen om våran uppkomst i universum. Det är den enda riktningen som någonsin kommer uppdatera dig med ny och reviderad data som kan ge svar på dina filosofiska frågor om ordet GUD/vår uppkomst.
Eller börja forska själv om just GUD och se om du kan få svar baserad på det vi känner till idag och få det prövat i vetenskapliga sammanhang, det skulle vara häftigt att lyckas med.
Är verkligen inte religiös enligt mig själv.
Vanlig människa med stort intresse runt ämnet Gud och livet.
Tror Ja men går ej i kyrkan, eller så läser bibeln varje dag med mera.
Tycker mest om att diskutera runt texter och hur du eller andra tolkar den.
Jag gillar vetenskap också.
För mig har det blivit mer att jag vill se en text ur alla sätt jag kan och då också hur andra ser på texten. Både troende och icke troende.
Men har märkt här inne att det hettar till både bland troende och icketroende om man ej har den rätta kostymen på sig så att säga.
Ja det skulle vara jäkligt intressant ur ett vetenskapligt något så när sant svar men då vill det sig till att man måste våga kasta sig ut i det okända och ifrågasätta allt.
En del troende klarar ej av att göra det så att säga.
En del ateister klarar inte heller av att göra det objektivt så att säga just för att de inte tror.
Jag tycker att man kan se på saken även om man ej tror
Kan vara bra.