Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-18, 01:48
Avstängd
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugking
Tjack är inte så sunt fär hjärtat heller som kola men vilken drog av dom två som är värst vet jag inte. Kola är inte bra för hjärtat men du kommer inte dö.
Kokain (som kokain ska vara) är farligare för hjärtat. Tjack är mer krävande för hela kroppen. Men kokain kan fucka hjärtat så man dör
Citera
2019-11-27, 08:30
Medlem
Har tagit kola nån gång per månad tidigare men den här månaden har det blivit 3 helger irad.
Förra veckan tog jag onsdag, fredag, lördag. inte mer än 0,5g per kväll.

Men hela den här veckan och än idag har jag yrsel, Även lite ångest.. bör jag uppsöka läkare?

Vad säger jag till läkaren när han frågar om jag har knarkat?
har 78 i vilopuls, kollade mina journaler från tidigare i år där den låg på 70.

Jag ska såklart lägga ner den här drogen.
Citera
2019-11-27, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejpah
Har tagit kola nån gång per månad tidigare men den här månaden har det blivit 3 helger irad.

Men hela den här veckan och än idag har jag yrsel, Även lite ångest.. bör jag uppsöka läkare?

Jävlar vad nojjig, men du har min förståelse. Avvakta och skulle någon ny symptom uppkomma eller att nuvarande förvärras så kan du uppsöka vård. För att få rätt vård säger du som det är, men tror inte din vilopuls kommer vara en faktor som får läkarna att misstänka knarkande som orsak.
Ta hand om dig

MvH
Citera
2019-11-27, 14:54
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejpah

Skärp dig, du har lite AT bara. Du drack väl alkohol också?
Citera
2019-11-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Intressant fråga, en snabb googling så verkar det ha någon typ av negativ effekt på levern.. men hur stor verkan har jag inte hittat än.

Har också sett att det ska kunna påverka levern men tycker att det är något oklart ifall det gäller vid blandning med alkohol eller inte. Sen så har jag sett att levern kan skadas vid överdos men det stod inget hur levern påverkas av normalbruk.
Citera
2019-11-27, 18:47
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmoni123
Har också sett att det ska kunna påverka levern men tycker att det är något oklart ifall det gäller vid blandning med alkohol eller inte. Sen så har jag sett att levern kan skadas vid överdos men det stod inget hur levern påverkas av normalbruk.

Ser att du ställt liknande frågor i dom andra drog kategorierna, personlig fråga. Har du hepatit C ? Isf vilken medicin tar du? Levern är väldigt kass / känslig nämligen på hep C.
Citera
2019-11-27, 19:48
Medlem
De som säljer kola i Sverige och säljer för 800 grammet hur mycket köper de själv in för per gram?
Citera
2019-11-27, 20:32
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
De som säljer kola i Sverige och säljer för 800 grammet hur mycket köper de själv in för per gram?
Beror helt på vilken mängd men skulle gissa på att på 1hg så ger nog många 400kr per g give or take. Är inte insatt i kola men om man ser på dos ( amfetamin) vilket jag är betydligt mer insatt i så går ju ett hg för 6-8k och då dubblar man ju sina pengar minst.

Men en sak folk måste förstå är ju att köper man hg så kan man för fan inte slå det oftast då det redan är så slaget och särskilt kokain kan jag tänka mig. Amfetamin håller ju topp kvalité i Sverige vilket kokain är en skrattretande historia. Sen finns det självklart bra kokain att få tag på om man har bra kontakter i just kola världen vilket jag inte har.
Senast redigerad av Nkpgisit 2019-11-27 kl. 20:34.
Citera
2019-11-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmoni123
Vad har ladd för påverkan på levern? Är det lika dåligt/ värre än alkohol eller har det tvärtom knappt någon påverkan på levern?

Ja den kan inte ha nån värre påverkan, jag sluta dricka sprit inför ett lever test men sluta inte med dom andra substanserna jag använde någorlunda regelbundet b.la kola och mina levervärden hade sjunkit rejält c:a 40% och enligt peth testet var jag mer eller mindre nykterist.

Tror inte att kokain eller amfetamin har någon större lever påverkan.
Etanol, paracetamol och dom flesta orala AAS är en snabb genväg att paja levern med.....

/Jeep
Citera
2019-11-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ser att du ställt liknande frågor i dom andra drog kategorierna, personlig fråga. Har du hepatit C ? Isf vilken medicin tar du? Levern är väldigt kass / känslig nämligen på hep C.

Har inte hepatit c men ska ta acnemedicin vilket gör att jag inte får dricka alkohol pga dess leverpåverkan. Försöker pga detta reda ut vad som går att trycka i sig :/
Citera
2019-12-01, 15:04
Bannlyst
Provade första gången kola med en vän, inte hans första men min. Va helt okej, näsan rann i alla fall inte.

Duttade några korn på tandköttet innan man krossade stenarna, o tog sin första lina. Allt bara dolmade. Drack ca 7 shots under tiden.

Godkänd. Men kan inte va bra för en i längden. För dyr vana om man blir hooked..
Citera
2019-12-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixaloss
Provade första gången kola med en vän, inte hans första men min. Va helt okej, näsan rann i alla fall inte.

Duttade några korn på tandköttet innan man krossade stenarna, o tog sin första lina. Allt bara dolmade. Drack ca 7 shots under tiden.

Godkänd. Men kan inte va bra för en i längden. För dyr vana om man blir hooked..

Ja absolut, det är en dyr hobby.

Jag blir alltid förvånad över hur mycket sprit det går att dricka när man sugit lite.

Var uppmärksam på dig själv hur du resonerar med dig själv.

"Nä ska bara ta typ varannan fest."
"Äsch, funka ju bra så kan trycka på varje helg."
"Gååååår ju inte festa utan de, ska bara skriva en rad till kranen."

Det är inget som händer direkt men tänk på hur du ursäktar dig själv för drogen. Har hänt många jag känner, inklusive mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in